Sv: Kvinner med brede hofter burde ikke løpe
Hvorfor er det slik at alle sånne treningsartikler skal sammenligne oss alle med toppidrettsutøvere når vi bare er mosjonister??
Dette ble lite seriøst for meg, jeg er en "normal" kvinne som er ganske brei over hoftene og da snakker jeg ikke om flesket som omgir beingrinda men hoftebeina i seg selv og jeg løper flere mil i uka i tillegg til styrke og spinning. Jeg er i statistikken til fysio og kiropraktor pga av rygg/nakke problemer men ikke pga av løping, tvert i mot. Jeg har en medfødt defekt som med behandling og trening holdes i sjakk. Jeg er blitt anbefalt å løpe av både kiro-mannen og muskelterapeuten og jeg blir skikkelig dårlig dersom jeg ikke får løpt flere ganger i uka, en jeg kan ikke løpe på tredemølle (og er blitt anbefalt å la være) for da blusser en betennelse opp.
Jeg kommer aldri til å bli et strek a la Grete Waits til det har jeg alt for mye muskler, men jeg klarer fint å løpe langt. Det går ikke fort og noen toppløper blir jeg ikke, men det er heller ikke målet mitt. Jeg løper for å holde meg i form, holde ryggen i sjakk og for det er min beste terapi for å få ut frustrasjon. Men jeg ser jo av denne veldig seriøse artikkelen at jeg tar helt feil. Jeg er en dårlig løper som kommer til å få masse skader - pfffffffft :eek:
|