![]() |
Sv: Dere som ikke trener men likevel går ned
Hjemmetrening kan hvem som helst gjøre, det er vel kun fantasien som setter grenser
Har oxo vært hjemme med en 6 åring som ikke ville være alene mens jeg trente, det endte med veldig korte turer i nabolaget, frem og tilbake til huset, med 10 minuters sløyfer. I drittvær ble det bruk av trapper. Styrketrening kan man fikse med sin egen kropp som vekt, her kan "Planke", Sit Ups, Push-ups etc brukes, og det trenger man ikke mye plass til eller utstyr til. Så kom deg opp av sofaen, og begynne å trene. Tror ikke det er avgjørende om du skal gå ned eller ikke, men i boka dvs Boka til Torkil som heter Slank Med Ketolysekuren tror jeg , står det at det er å anbefale 30 minutter trim hver dag |
Du får jo allerede 40 minutters lett mosjon hver dag iom at du går til og fra jobben. Har du muligheten til å ta en omvei, f.eks. 10 minutter ekstra hver vei så er du allerede oppe i 1 times mosjon. Du kan jo også forsøke å få opp tempoet litt hjem fra jobb så du blir andpusten.
Ellers er jo hjemmetrening mulig. Her har du en samling artikler og hjemmetreningsprogram Her er også noen tips. Selv har jeg brukt dette programmet med strikk i en periode nå mens jeg ikke har vært på treningssenteret pga en brukket tå, og syns det har fungert greit. Om du går ned i vekt uten å trene vet du jo ikke før du har prøvd. Mange klarer det helt fint uten trening, og en del kan faktisk oppleve at vekta stagnerer mens de trener, mens andre igjen må trene for å gå ned. Uansett har kroppen godt av mosjon, så hvis du vil trene og klarer å motivere deg til litt hjemmetrening er det jo helt topp :) |
Sitat:
|
ja, likevel har de to en forbindelse, for uten blodsirkulajonen som trening øker ingen forbrenning,
man spiser mer om man trener, kanskje lettere å spise for mye da også |
Sitat:
Det stemmer det du sier her, at uten blodsirkulasjon blir nok forbrenningen så som så... ;) - |
Nå har jeg ikke lest alle svarene du har fått, så kanskje noen andre har svart dette før meg.
Jeg har trenet moderat i mange år, men aldri presset meg ang. kondis. Mer styrketrening, men har likevel gått ned i vekt. 24 kg siden okt ved hjelp av ketoslysediett. Jeg har hørt at trening er gram, kosthold er kg! Så da sier det jo seg selv at det er maten du må endre, for å gå ned. Trening er godt for selvfølelsen, og så strammer det jo opp. Jeg har begynt å trene litt hardere nå etter at jeg har gått ned, og liker det mer og mer. Du kan fint trene i hverdagen: HJEMME. - Ta knebøy og opp på tå når du pusser tennene. - Ta situps i sengen - Ta planken på gulvet - dans til herlig musikk i stua - gå trappa isedenfor heis om mulig osv... Lykke til :) ps, flott at du går til og fra jobb!!! :) |
trening er gram, kosthold er kilo, var godt sagt, Marella.
Hun Anka-dama som trener kjempemye er jo også nøye på hva og hvor mye hun spiser for å holde vekta. så de som sier det bare er å trene så blir man slank tar meget feil. |
Helt riktig. Om man er overvektig føles alt av fysisk aktivitet som et ork, og man finner all verdens unnskyldninger for å unngå det. Da synes jeg det er bedre å få kostholdet på stell, slik at vekta går nedover. Etter hvert som vekta minker, kommer viljen og overskuddet til å trene helt av seg selv, man får mer energi og overskudd og dette må brukes til noe. Jeg begynte på treningsstudio etter fire måneder på lavkarbo, noe som aldri ville ha vært aktuelt uten. Kjører nå to ganger dobbelttimer pluss en enkel spinningtime i uka, og gleder meg til hver gang. Snakker om forskjell fra i fjor på samme tid!
|
jeg gikk ned de kiloene jeg skulle ned uten å trene. har begynt å trene nå, men er litt pysete av meg og tør rett og slett ikke å trene i studio med mange andre, så jeg ble veldig glad da jeg fant multigym på coop obs til 2000 kr. nå trener jeg på den og ser på tv samtidig :D
|
Ja Index, å ha elendig kroppsbilde og tvinge seg på treningssenter, og mistrives veldig, er bedre å unngå om man ikke overkommer den kjipe følelsen, synes jeg. Heller trene et sted andre også ser ut som en selv eller vente til en går ned nok til å føle seg bedre og gå turer imens. Når jeg ser tykke mennesker jogge tenker jeg at de sliter unødig mye, det må jo belaste kroppen mye og skape skader. Tålmodighet er noe jeg gjerne skulle gitt alle som trenger det i gave om jeg kunne:). Troen på at kostholdet en har bringer en i mål skulle være nok til å holde motet oppe. Når jeg har trengt å gå ned har jeg ikke sett på hvordan jeg ser ut men bare hatt i tankene mitt fremtidige slanke utseende for ikke å vemmes og føle meg dårlig og kanskje gi opp av den dårlige følelsen.
|
Da mi jente var i den aldren hadde hun sykkel og sparkesykkel. HUn syklet og jeg gikk fort, løp ved siden av. Det virket godt for oss :) Lykke til :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13. |