Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Vann i kroppen (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=51321)

smgj 16-03-12 10:15

Sv: Vann i kroppen

En annen ting... jeg driver jo med disse croak and soak-kaldtvannsbadene mine. Det jeg merker er at jeg slipper MASSE vann etter et sånt kaldt bad.

senka 16-03-12 12:34

Fint for deg da SMGJ:)Litt vanskelig å forestille seg at det kan hjelpe å slippe ut vannet :confused:Men du er en del av forskning :pLykke til videre..jeg har ikke badekaret :rolleyes:

smgj 16-03-12 12:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1316649)
Fint for deg da SMGJ:)Litt vanskelig å forestille seg at det kan hjelpe å slippe ut vannet :confused:Men du er en del av forskning :pLykke til videre..jeg har ikke badekaret :rolleyes:

Nja - jeg fikk det forklart at frysing helt klart skrur opp forbrenningen mye. Kaldt vann er veldig effektiv frysing. :) Og forbrenningen i sin tur fører iallfall til vannslipp. Men for meg virker det som jeg slipper mer vann enn økt forbrenning skulle tilsi...

Jaja. Får se hvordan det går framover. Siden det er så ubehagelig klarer jeg ikke å manne meg opp så ofte...

Bestemamma 16-03-12 22:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1316661)
Nja - jeg fikk det forklart at frysing helt klart skrur opp forbrenningen mye. Kaldt vann er veldig effektiv frysing. :) Og forbrenningen i sin tur fører iallfall til vannslipp. Men for meg virker det som jeg slipper mer vann enn økt forbrenning skulle tilsi...

Jaja. Får se hvordan det går framover. Siden det er så ubehagelig klarer jeg ikke å manne meg opp så ofte...

He, he , he...ja, jeg hadde tissa på meg bare jeg hadde satt føttene i det kalde vannet....LOL..... Men spøk tilside...Fant dette her på Fitnessbloggen:

"En teori som behandler denne problemstillingen spesifikt i forhold til vektnedgang, går ut på at når en fettcelle oksideres og tømmes for triglyserider, vil glyserolet tiltrekke seg vann som fyller opp fettcellen. Etter hvert vil vannet forlate fettcellen og den vil krympe, men inntil dette skjer vil hverken badevekten eller speilet kunne avsløre at du har forbrent noe som helst."

Lurer på om det er noe i denne teorien...da håper jeg på et "woosh" snart for jeg er også full av vann for tiden....:(

nellie 16-03-12 22:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma (Innlegg 1316874)
He, he , he...ja, jeg hadde tissa på meg bare jeg hadde satt føttene i det kalde vannet....LOL..... Men spøk tilside...Fant dette her på Fitnessbloggen:

"En teori som behandler denne problemstillingen spesifikt i forhold til vektnedgang, går ut på at når en fettcelle oksideres og tømmes for triglyserider, vil glyserolet tiltrekke seg vann som fyller opp fettcellen. Etter hvert vil vannet forlate fettcellen og den vil krympe, men inntil dette skjer vil hverken badevekten eller speilet kunne avsløre at du har forbrent noe som helst."

Lurer på om det er noe i denne teorien...da håper jeg på et "woosh" snart for jeg er også full av vann for tiden....:(

Man vil som regel kjenne det på at fettet blir løst, slapt og fint.

Bestemamma 16-03-12 22:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1316879)
Man vil som regel kjenne det på at fettet blir løst, slapt og fint.

Kjenne hva da?

nellie 16-03-12 22:30

Dette:
Sitat:

når en fettcelle oksideres og tømmes for triglyserider, vil glyserolet tiltrekke seg vann som fyller opp fettcellen.

Bestemamma 16-03-12 22:41

Hem, jeg har løst, slapt og fint fett hele tiden jeg....Men det er fordi jeg har så mye løs hud etter å ha mistet mange kilo....Jeg vil med andre ord ikke kjenne særlig forskjell på om jeg har mer vann, eller ei, bare på vekten....:( ?

Bestemamma 16-03-12 22:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma (Innlegg 1316889)
Hem, jeg har løst, slapt og fint fett hele tiden jeg....Men det er fordi jeg har så mye løs hud etter å ha mistet mange kilo....Jeg vil med andre ord ikke kjenne særlig forskjell på om jeg har mer vann, eller ei, bare på vekten....:( ?

Syns dette sitatet fra samme side er betegnende for det noen her nevner om vann i kroppen:
"Etter tre-fire uker med slit og strev ser du fortsatt helt lik ut som du gjorde da du begynte, enda du har ligget i kaloriunderskudd og beregningene dine viser at du burde ha gått ned nesten tre kilo. Om noe så ser du kanskje enda dvaskere og mer pløsete ut enn tidligere."

Vibeke-67 17-03-12 11:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma (Innlegg 1316901)
Syns dette sitatet fra samme side er betegnende for det noen her nevner om vann i kroppen:
"Etter tre-fire uker med slit og strev ser du fortsatt helt lik ut som du gjorde da du begynte, enda du har ligget i kaloriunderskudd og beregningene dine viser at du burde ha gått ned nesten tre kilo. Om noe så ser du kanskje enda dvaskere og mer pløsete ut enn tidligere."

Jeg er der nå ja :lol: herlig

senka 17-03-12 13:55

Det må være herlig for deg Vibeke :),jeg venter på det i månedsvis :(:rolleyes:

Bestemamma 17-03-12 14:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1317049)
Jeg er der nå ja :lol: herlig

Men sitatet henspeiler på at en IKKE går ned i vekt, bare samler vann så huden er dvask og pløsete og vekten står på stedet hvil, evt. opp....

Kan da ikke være noe herlig for deg det, slik senka tror:p

senka 18-03-12 00:33

Hahah det var misforståelse :pTrodde Vibeke mistet masse vann :)
Leste ikke hele sitatet :eek:

langaard 18-03-12 00:53

Jeg trener hver dag, og vannet er i ferd med og forlate min kropp:)
Skremmer det vekk med trening:D

senka 18-03-12 01:26

Så flink du er :)Du kan forvente da, masse vann som blir vekk:)
Kjempe bra!!!

Vibeke-67 18-03-12 09:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma (Innlegg 1317113)
Men sitatet henspeiler på at en IKKE går ned i vekt, bare samler vann så huden er dvask og pløsete og vekten står på stedet hvil, evt. opp....

Kan da ikke være noe herlig for deg det, slik senka tror:p

Hehe, jeg måtte lese flere ganger hva jeg hadde misforstått, for det er jo ikke så herlig nei. Gikk opp nesten 4 kg på noen få dager. Heldigvis slipper det nå, og to av kiloene er borte.

senka 18-03-12 16:49

Det er meg Vibeke som misforstått ikke du :)Men heldigvis går det bedre for deg nå ;)

Newstart 24-03-12 14:09

Jeg er også plaget med vann. Fylles automatisk opp ved mensen, men ellers også hvis jeg drikker lite eller hvis jeg spiser ørlite salt. Da får jeg vondt i beina og ringene sitter fast. Uten vannet ramler ringene faktisk av. Så stor forskjell kan det være.:(

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:39.