![]() |
Sv: Himmelske brownies (med bilde)
Høres deilig ut med brownies.....
|
hmmm.... denne frister... skal bake ei kake for å ha med på jobb i morgen, men klarer ikke bestemme meg for om det blir denne, eller den vanlige sjokoladekaken jeg pleier å bake... tror det blir denne... kommer med tilbakemelding når jeg har smakt på den :D
|
Sitat:
Spent på tilbakemeldingen ;) |
Den står i ovnen nå. Veldig spent. Har brukt litt sukrin og litt tagatesse, samt 5 dråper stevia med vanilje siden jeg ikke hadde vaniljeekstrakt.
|
Sitat:
|
Denne sjokoladekaken smakte helt himmelsk!!! Vil definitivt ikke sammenligne de med brownies, minnet ingenting om brownies, men når det er sakt, de smakte som nydelig langpanne sjokoladekake... Jeg brukte litt mindre kakao og bittelitt mer sukrin, smakte på røra til jeg ble fornøyd med smaken... Den hadde ingen bitter ettersmak og smakte ikke "kaldt" slik som andre sjokoladekaker jeg har bakt smaker... Stekte den til den var nesten ferdig, så den ble på grensen til rå i midten, og den har holdt seg fersk i en lufttett boks i en uke nå... smakte fortsatt nydelig til morgenkaffen idag :)... Jeg har ikke springform, så jeg bakte to kaker av denne røra i to små brødformer.... Denne skal jeg bake igjen til påske og ha med på hytta :D
|
Jeg lagde denne i går. :) Litt mindre kakao, litt ekstra søtning (stevia og tagatesse), og et par teskjeer espressopulver for moccasmak. Det ble kjempegodt, riktig myk og "klebrig" kake!
|
Så flott at Browniesen falt i smak Tone-Rose og Rin :)
Litt Espressopulver var en god ide :) Imponert over at du har klart å ha Browniesen stående en hel uke Tone-Rose :D Her i huset har slike fristelser en tendens til å forsvinne...;) Tusen takk for tilbakemeldinger begge to! Kjempegøy å høre hvordan oppskriften falt i smak :) Ha en flott søndag! |
hehe.... prøver å begrense meg litt med søtsaker... men kaka var skikkelig god... :D skal bake den litt senere i uka også :)
|
Sitat:
Denne gangen hadde jeg i rikelig med hakkede valnøtter :) Kanskje unødvendilg å si at det ble aldeles nydelig....:p |
Det ble skikkelig bra kakekonsistens på denne. Men neste gang skal jeg ha den litt søtere, og litt mindre kakao.
Blir nok påskekaka mi dette :) Kanskje kjøpe tagatesse sjokoladepålegget og bruke som glasur :) |
Sitat:
Det er mye kakao i denne kaken, men som sagt er det ingenting i veien for å kutte litt ned :) Smak og behag :D |
Har lagd denne, og med mindre kakao og litt mer sukrin(1 ss mer)+ 8 dråper stevia med vanilje i stedet for vaniljeekstrakt. Hadde i bare 3 ss kakao.
Pynta den med sjokoladepålegget som står i Hexebergs lunsj kokebok og strødde på kokos. Blei skikkelig sjokoladekake :) Deilig :) |
Disse er forresten nesten enda bedre etter en tur i fryseren. :p
|
Jeg har denne i ovnen i skrivende stund! Er spent!
Brukte litt mindre sukrin og hadde i tagatose og noen dråper stevia med vanilje. Tok også mindre kakao, men vet ikke eksakt mål. Det ble litt på slump. |
Denne så rågod ut! Hvor mange karbos pr 100 g er det i denne? Bruker du helt vanlig kakao? Og hva er vanilje ekstrakt?
|
TS lager egen vaniljeekstrakt :)
Kan helt sikkert bruke vanlig kakao, men muligens blir det enda bedre smak med kakao av høy kvalitet. Har lyst til å prøve denne jeg også ;) |
Himmel og hav dinna va goe!!
|
DENNE SÅ GOD UT!
2 sp.mål: - hvor får man kjøpt kokosmel? - hvor mange karbo pr 100 g er det kaken? :) |
Sitat:
|
*nam* Denne har jeg lyst til å lage snart!
Spørsmål: Hvordan kakaopulver er det dere bruker? Kjøper dere det på helsekosten? Tror dere det går greit å bruke vaniljepulver istedet for vaniljeekstrakt? :) |
Sitat:
|
Takk; da blir det baking i helgen! :D
|
Sitat:
|
Sitat:
Dersom du ikke har vaniljeekstrakt kan du også bruke frøene fra 1/2 - 1 vaniljestang :) Jeg liker å bruke ekte vanilje fordi det smaker så fantastisk godt :D Vaniljesukker inneholder vanillin, som er kunstig fremstilt vanilje laget av råtnende tømmer... :( |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32. |