![]() |
Sv: Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?
Jeg synes nå at høye heler er lekkert i forhold til det meste andre.. (Sorry.) Elegant, sexy og det gjør mye for beina.
Ballerinasko er fint det, men hott er det ikke. Går ikke med det selv da, for jeg går som ei kråke. Joggesko ftw!:p |
Jeg har aldri trivdes med høye hæler verken før eller etter at jeg fikk en skade som gjør at det er enda mindre aktuelt. Har noen støvletter med kanskje 4-5 cm hæler. Der går grensa.
Jeg er nok ikke tilstrekkelig opptatt av å ta meg fint ut for enhver pris at hæler er verdt det for min del. Ja det kan være lekkert i massevis, men det er bare ikke MEG. Jeg er heller ikke så fan av den glamorøse siden til Trinny og Susan eller hva de nå het for den saks skyld. |
Liker hæler, men alt for skjelden jeg bruker det.
Både fordi jeg er mer praktisk enn forfengelig, og fordi jeg er litt usikker på om jeg går riktig med dem. Kan noen snart arrangere et kurs? :p Har sommersandaler med liten hæl som jeg føler jeg går fint med, og to par pensko med kilehæl som er lette å bruke. Tips: Scholl har innleggssåler som heter Busy Feet, de er fantastiske til sko som er alt for flate inni! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Totalt handlevogn 125,00 Fraktavgift 99,00 Beregnet utlevering 28.03.2012 Sum å betale kr 179,20 Moms (fakturert separat) 44,80 Så dersom du ikke skal handle mer derfra, tror de har fri frakt hvis du handler for 1000 kr, så er det absolutt best å se om du finner dem i byen :ja: |
Re: Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?
Syns selv de aller fleste ser desidert mest lekre ut med høye hæler - med unntak av de som ikke kan gå med dem ;)
Går du som ei hjulbeint gammel kjerring, eller må halte deg hjem på slutten av kvelden, er det like greit å la være syns nå jeg. |
Tja, jeg synes det kommer an på mye hva som er finest.
Jeg brukte en del sko med hæler før jeg ble gravid første gang, deretter har jeg holdt meg til flate sko. Gjerne MBT-sko, tilogmed. Jeg går med at de ikke er elegante, men slik vi bor og med to små trenger jeg sko som tåler litt av hvert, og jeg liker ikke å få vondt i føttene. Det har jeg aldri nå, og det fikk jeg før av sko med hæler. Jeg har fremdeles sko med hæler, og kommer nok til å bruke det litt når jeg skal kle meg pent. Egentlig er jeg ganske kresen på hva jeg synes er fine sko. Hvis de har hæl, må de være godt laget slik at ikke foten sklir framover, og det betyr dyre sko (er min erfaring). Flate sko kan være vel så fint, det kommer an på klærne, og hvordan selve skoene er. |
Om noen skal til London, eller er villig til å betale porto og avgifter for å bestille inn til Norge, er www.evans.co.uk et sted å se etter sko for bredere føtter. Jeg har litt pailabber, men skoene der ble for brede for meg, så altså en del slingringsmonn. Ellers er www.duoboots.com en bra side. Støvletter med forskjellige leggmål og sko i forskjellige breddemål. Kun postordre, men selv var jeg på "fitting room" i London en mandag og fikk bestilt dit fredagen etter, så om man er i London over noen dager kan man rekke å bestille der og slippe mva og toll og sånt fjas :)
|
Eg kan ikkje gå i høghæla sko lenger. Vil gjerne, men føtene mine vil det ikkje.
For meg er det å faktisk kunne gå, viktigare enn kva som "tar seg ut". No contest. Og dei som peikar finger og veit best om kva ein skal og må ha av klær og sko, kunne jo prøvd å bu i min kropp littegranne (eller dykk andre). Mote bryr meg midt i ræva i forhold til å ha ein frisk, funksjonell og smertefri kropp. |
Gå i de skoa du trives best i, for da er du fornøyd og det synes.
For de som ønsker å gå i høye hæler, men som "ikke får det til" er et tips å begynne med lav hæl og faktisk som all annen trening krever det at disse brukes og så får man øke hælhøyden etterhvert. Og nei, det var ikke ment som at alle skulle gjøre dette, jeg spesifiserte tydelig at det var for de som ønsket det. Da jeg var tilbake på jobb, etter et år i permisjon med første jenta, stavret jeg som Bambi. Jeg er en liten Carrie fra "Sex og singelliv" når det gjelder sko, jeg elsker sko, og skulle gjerne hatt enda flere og da helst slike som jeg definerer som snuppesko. Uansett, jeg måtte igjen "trene" på å gå med hæler, for du bruker beina og musklene annerledes og jeg ble STØL. Jeg er 157 cm høy, bruker å si jeg trenger all hjelp jeg kan få for at folk skal se me gi øynene og ikke om jeg trenger å farge etterveksten, jeg bruker kjoler og skjørt og aller helst ganske så høye hæler på jobb. Har faktisk gjerne med meg ekstra sko også, for da kan jeg bytte om jeg skal gå langt eller ute (tynne hæler er jo ikke spesielt kult å gå med på brostein). Men nei, man trenger ikke ha høye hæler for å være feminin eller flott. Har du det fint så skinner det igjennom. Hjelper ikke med sminke og hæler om du føler deg som en dott. Ta på deg det du vil ha, puss tenna og smil så er du langt på vei til å være det flotteste i nettopp to sko. |
nei huff, høye heler vil jeg ikke ha, ødelegger ryggen og er tungvint å gå med. Det er da måte på forfengelighet:) jeg er veldig praktisk av meg, og liker å ha plass til tærne. Handler noen ganger unisex/herrestøvler og joggesko jeg, for å få bredden, ahh:)
|
Du har helt rett, Qlio! Skal trene i påskeferien :ja:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg elsker både høye sko og lave sko! Jeg går gjerne med 10 cm høye hæler, så lenge skoen er PEN og ikke ser horete ut (og er gode å gå med, selvsagt). For meg er formen på skoen viktigere enn høyden på hælen. Har opplevd å bruke sko med 5 cm hæl og ikke klare det, og sko med 10 cm hæl og klare det helt fint.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50. |