Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   LCHF (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=137)
-   -   Å sprekke (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=51551)

Bik 01-04-12 19:34

Sv: Å sprekke

Tilby deg å bake ei kake, så baker du ei lavkarbokake som du kan spise med god samvittighet. Ingen trenger en gang å vite at den er lavkarbo :)
Finnes utrolig gode oppskrifter her inne både på ostekake, peanøtt(snickers)kake og bløtkaker m.m. ;)

bouboulette 01-04-12 19:38

Takk:-) Jeg skal velge meg ut 2 kakeoppskrifter, og se hva jeg får til uten sukker og mel;) - så skal vi se om de passerer radaren til resten av familien:D.
Heldigvis er det her i huset det skal feires, så da er det tross alt ikke noe problem, hverken å lage lavkarbokaker, eller å stå over kaloribombene...:).

Har du noen kakefavoritter du vil anbefale meg å prøve ?

Sugarpill 01-04-12 19:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1324429)
dømmende og dømmende, om man har det sånn at man ikke klarer seg uten mat, burde man jo ihvertfall passe på å ha med seg niste, tenker jeg. Er det så vanskelig da? Det er jo heller ikke umulig å kjøpe noe lavkarbo når man må kjøpe seg noe heller.Hvorfor må det være høykarbo? Er det blodsukkerproblemer?

Nå blir jeg forbannet på deg...da jeg var på mitt mest anorektiske hadde jeg også enn "holier than you attitude", men jeg var tenåring, ikke en godt voksen kvinne.

Du kan glede deg hvis spiseforstyrrelsen din "snur"- er du klar over hvor mange tidligere anorektikere som ender opp med bulimi/tvangsspising? Godt over 30%, så vidt jeg husker.

Akkurat nå har du stålkontroll, men det kommer ikke nødvendgvis til å vare...

Mariann S 01-04-12 19:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bouboulette (Innlegg 1324468)
Har du noen kakefavoritter du vil anbefale meg å prøve ?

Eg vil anbefale deg denne ostekaka og denne suksessterta :)

bouboulette 01-04-12 20:01

Begge kaker ser nydelige ut, skal definitivt prøve ostekaken, iallefall:ja:. Eeeelsker ostekake.......:)

Yrla 01-04-12 22:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ethereal (Innlegg 1324475)
Nå blir jeg forbannet på deg...da jeg var på mitt mest anorektiske hadde jeg også enn "holier than you attitude", men jeg var tenåring, ikke en godt voksen kvinne.

Du kan glede deg hvis spiseforstyrrelsen din "snur"- er du klar over hvor mange tidligere anorektikere som ender opp med bulimi/tvangsspising? Godt over 30%, så vidt jeg husker.

Akkurat nå har du stålkontroll, men det kommer ikke nødvendgvis til å vare...

jeg har hatt stålkontroll i 14 år, jeg har hatt bulimi så jeg går ikke inn i det igjen fordi jeg spiser nok og ofte. jeg regner ikke meg selv som anorektiker, men en som vil holde vekta lav

Kari Marita 01-04-12 23:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bouboulette (Innlegg 1324005)
Noen som har erfaring med å sprekke ? Altså dager med store doser sukker og karbohydrater generelt ?
Hvordan følte du deg etter sprekken ? Tenker da både fysisk og psykisk.

Vi har en stor bursdag som kommer opp om få dager, og har en sprekk oppe til vurdering...:o Men fanatisk som jeg er når jeg går inn for noe, ser jeg for meg at Oreokake, kolibriegg, ostekake, verdens beste boller og diverse andre deilige ting må stå urørt for min del...:cool:

Uansett, vil gjerne høre sprekkehistorier;)

Det jeg merker best er oppblåst mage og mye vann i kroppen. Får hjertebank og hodepine, føler også litt rastløshet og generell litt uvell. Så opp ett par kilo i vann. Ingen go følelse nei, så prøver å unngå utskeielser. :)

bouboulette 02-04-12 08:26

Høres ikke godt ut!
Jeg skal nok få tryllet frem noe fristende uten sukker, men hvem vet, aldri sikkert jeg får lyst på, engang;). Søtsuget er jo så og si borte, heldigvis.
(Neeesten, ja.....fikk vann i munnen da pappa satte tennene i et kolobiriegg i går....:rolleyes:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.