![]() |
Sv: Treningstråden for mai 2012
Intervaller i dag.
Lett oppvarming på ellipsen. 2x tabata plankeprogram 2x tabata knebøy med 8 kg kettlebell 2x løpe på stedet på stepkasse Kjente uka i dag, småsur i beina og fikk liksom ikke dratt i skikkelig |
Re: Treningstråden for mai 2012
MÅTTE bare på treningssenteret selv om formen ikke er helt på topp i dag..:p
STYRKE markløft knebøy skråbenk manualer push press roing smalt nedtrekk bredt pullover planken beinhev |
Re: Sv: Treningstråden for mai 2012
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: Treningstråden for mai 2012
Sitat:
|
Re: Sv: Re: Sv: Treningstråden for mai 2012
Sitat:
|
1 Vedlegg
Økt 3 i Built like a badass, uke 1.
Vedlegg 10375 Tar ikke ordentlige chins altså.. Får ikke trent på det heller, pga skuldra. Så det blir juksevarianten i stativ med motvekt osv. Motvekten i dag var 60 kg. Den går det jo an å jobbe med å få ned!:) Også skulle man ta 100 pushups på tid på slutten der. Brukte "bare" nesten elleve minutter og tok juksevarianten av JENTEpushups.:lol: Menmen, et sted må man starte, ikke sant? Målet for slutten av programmet er å kunne ta en ordentlig push-up. ELSKER dette programmet. Skjelver alltid som et aspeløv på slutten. |
I dag har jeg sykla 85 km:D
|
5/5: Jillian jungle adventure, 60min, 484kcal, snittpuls 124.
-tøying 10min. -styrke 10min, biceps, triceps, mage. -core/bekkenbunn, 20min. 230/1200min Kveldstur på en times tid. |
Oooi gikk glipp av hele apriltreningstråden!
Ikke så ille at jeg glemte og trene da - men noteringsmessig. ;) Men nå kommer mai du skjønne milde med forhåpentlig masse utetrim og sykkel. I dag har jeg også startet Jillians body revolution - 3 månders program. http://www.jillianmichaelsbodyrevolution.com/ Så den skal følges utover nå. Blir spennende! |
Sitat:
|
Mitt "full body"-opplegg jeg gjorde på fredag
Veldig fint om noen som kan litt gir tilbakemelding til meg om mitt opplegg... |
Du har faktisk mye bra i det programmet. Jeg vil på det varmeste anbefale deg å legge inn militærpress, og droppe rygghev. Militærpress+roing gir deg ryggtrening nok. Nedtrekk underhånd skjønner jeg ikke hva er. Triceps blir dekket med benkpress og militærpress. Mitt råd: Dropp rygghev, og begge isolasjonsøvelsene. Legg inn militærpress eller arnoldpress. Føler du behov for tricepspress, er vektene dine for lette :) Hvis hensikten med programmet er å bygge volum, så dropp kardio i samme økta. Skal du tynne deg, så vil det holde i massevis med rolig langdrag etter styrketreninga. |
Sitat:
Jeg har bare tid til å trene to dager i uka, så jeg må få inn intervall også.. Hensikten er å bli sterkere,jeg skal selvsagt prøve å bli tynnere, pluss at jeg har veldig hypermobile ledd jeg må passe på OG meniskskader i begge knær... Men militærpress har jeg ikke prøvd før, det kan jeg jo teste ut. |
I går:
Jillian, No more trouble zones (40 min utholdende styrke) Runde 1 av body revolution: 30 min styrke: Skuldre, bryst, triceps, quads litt mage 30 min rolig cardio I dag: Runde 2 body revolution 30 min styrke: triceps, rygg, rompe og ben, litt mage 30 min rolig cardio Sykkel på planen senere. :) |
Tidligere hadde jeg treningsfri på lørdager, ikke nå lenger, nå er det trening hver dag:)
|
Sitat:
Jeg vil fortsatt anbefale deg å ikke kjøre lange intervalløkter etter styrkeøkt. Hva med å prøve GK? |
Ny pers på planke 2,5minx3:D
|
Sitat:
|
Sitat:
4 minutter oppvarming (går ut fra at du er varm etter styrkeøkta) 4 minutter med 20sek intervaller (20 sek full fart, 10 sek pause osv) 4 minutter rolig nedkjøring Dette skal vist nok være det som gir deg mest kondis med minst muskelnedbryting. Har prøvd en periode, og det gir ihvertfall kondis. OBS. intervalldelen skal være så fort som du overhode greier. Du kommer til å hate etter 4. intervall |
Eller tabata, som det så populært kalles nå om dagen.:)
|
Sitat:
|
Sitat:
3 min er neste mål:) |
Sitat:
(Er HELT fersk på trening, derfor jeg spør litt) |
Ja, tredemølle går fint.
Sett den på bra fart, og oppoverbakke. Så løper du 20sek, hopper ut på sidene og står i 10 osv. Hvis du er rimelig utrent, vil du få en syk kondisøkning ganske kjapt. |
Supert! Da skal jeg teste ut det på neste treningsdag!
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17. |