![]() |
Sv: Stevia - en skrekkelig opplevelse!
Jeg har bare prøvd flytende stevia, og bruker det til det meste jeg skal ha søtt i. Men jeg er ikke spesielt vár for bitre smaker, så er kanskje derfor jeg ikke merker noe bismak.
Den TS linket til er forseten ikke ren stevia, er mer inulin i enn stevia. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg skal holde et øye med denne tråden, og skal nok tørre å kjøpe en flaske når jeg ser hva flere folk anbefaler :) Er student, så jeg tenker meg alltid om en ekstra gang når jeg handler på helsekosten. |
Sitat:
|
Jeg blander alltid flere søtningstyper. Har også overdosert stevia og det er fælt...
|
Vel...har også prøvd for mye stevia å måttet kaste... Jeg blander stevia/sukrin/evt yakonsirup og det smaker søtt:D Ellers, når jeg erstatter med stevia, deler jeg mengden på 33...og får sånn omtrent rett mengde stevia:p
Glad hver gang det dukker opp oppskrifter med steviamengden ferdig oppmålt:D |
Jeg har bare prøvd flytende stevia. Og den er helt ok den, utblandet i mat. Men kan kan ikke bedømme smaken ved å dryppe på fingeren, da må det jo smake helt horribelt pga den er så utrolig konsentrert. Jeg bruker 1-2 dråper i en kopp te, litt ettersom hvor stor koppen er. 2 dråper holder lenge på 3 dl. I krem bruker jeg vel en 5-6 dråper på 3 dl fløte.
Å strø stevia over grøten høres helt grusomt ut også, den må jo røres ut, det er jo ikke noe strøsøting, pga den er så søt. |
Jeg er kjempeglad i latte og andre kaffedrikker, og kjøpte Stevia English Toffee til å ha i kaffen. Hadde et par dråper i og det var helt for jæææhæævlig.
Men kom fram til at jeg kunne bruke det når jeg lager iskaffe og da funket English toffee superfint. Ble knallgod iskaffe. Men er skeptisk til om jeg blir å bruke stevia til noe annet.. |
Jeg syns stevia i kaffe er vanskelig å få godt, men jeg har hatt stevia og sukrin og da var det ok. Bruker denne: http://www.iherb.com/KAL-Pure-Stevia...z-118-ml/18986
Er nettopp begynt på mitt andre glass. Det første kjøpte jeg i august i fjor. Synes ikke den er bitter eller har bismak, men det er ikke godt å overdosere. Jeg har ikke smakt god stevia fra butikker i Norge. Har prøvd to typer og begge var grusomme. |
Sitat:
|
Bruker kun Tagatesse her i gården.
Fantastisk i all matlaging (inkldert baking) Ingen bismak ;) |
Sitat:
http://www.iherb.com/Wisdom-Natural-...-oz-60-ml/9674 |
Re: Sv: Stevia - en skrekkelig opplevelse!
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19. |