![]() |
Sv: Jippi! Cavalier søtet med sukrin og stevia i Norge!
Sitat:
Ellers så, tja, jeg ville nok ikke ha valgt stevia-cavalier hvis jeg fortsatt følte meg tryggest med streng karbotelling, men nå er jeg forsåvidt mer opptatt av hva jeg tåler - og da er den et fint alternativ. Den gir meg verken sukkersjokk (som jeg merker veldig fort når jeg først får i meg noe galt) eller klassisk sukkeralkohol-ubehag. (Jeg er ikke sikker på om jeg vil velge stevia-cavalier fremfor en "vanlig" 88%-sjokolade, feks - men det blir jo smak og behag mer enn noe annet.) |
Ok, da har jeg prøvd! Ble for det første litt skuffet, da den eneste mørke sjokoladen var såkalt "light", og var da en smule fettredusert. Men greit nok. Den var helt ok! Litt for søt til å være "mørk" sjokolade (min 55%). Og fyllet (vaniljekrem) var litt såkvalmt. Kjente dog fortsatt litt av sukrinsmaken som jeg synes er nokså heslig, dessverre ... De eneste de hadde på Sunkosten jeg var på var denne, den med praliner, og en mørk med noe bær i, men jeg synes i grunn ikke frukt og bær hører hjemme i sjokolade, så da ble det denne. Terningkast: en sterk 3-er.
|
Har testet ut melkesjokoladen med hasselnøtter som var den eneste som de hadde igjen på helsekost. God, men tror jeg reagerer litt på hasselnøtter. Så jeg har ikke spist så mye av den. Har nå bestilt noen flere, både hvit og mørk. Greit å ha på lur, for å ha til kaffen når de andre putter i seg høykarbokaker ol, eller i sekken på tur.
Ellers så prøver jeg å tenke at sjokolade kun skal være til kos. Vi som sliter og har slitt med vekta skal jo prøve å få fokuset bort fra det å putte noe i munnen til en hver tid ;) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54. |