![]() |
Sv: Lavkarbobrød fra Norgesbakeriet
Sitat:
|
Godt om man ikke reagerer på gluten da.:) Man blir ikke syk, svak, setter ei fot i graven, eller noe lignende om man spiser ei skive i ny og ne.
|
Sitat:
|
Det hysteriet her inne er rett og slett veldig trist.. Huffameg. Ikke rart vi blir sett på som rene kulten.
|
Har ingen problemer med brød både jeg og Gubben :-)
Fant dette på Rimi i min nærmeste by. Var godt, men selvsagt ikke like mye smak i som vanlig brød. MEN fant ut at vi måtte slutt med det, da det var veldig vanskelig å spise brød uten melk til. (Gamle vaner vond å vende osv.. ) Jeg kan spise brød til kaffen, men Gubben er en kalv, så det ble for mange karber av det. Prøver å holde oss under 20 karber. Vi vil bruke det igjen når vi skal ha våre "pauser" der vi øker opp til 50 karber om dagen |
Jeg synes dette brødet er veldig godt og har det i perioder jeg er matlei og må ha noe lett å spise.
For min del reagerer jeg ikke på glutenmelet, men har mer problemer med soyamelet... |
Jeg fant dette brødet på ICA og er helt i ekstase. Litt matlei for tiden og trenger litt variasjon. Dette brødet hadde en smak som passer til det meste av pålegg. Andre lavkarbo brød synes jeg ofte har en så kraftig smak at jeg må ha veldig kraftig pålegg for å skjule smaken :)
Er det noen som har oppdaget skjulte "feller" ved å spise dette brødet? Jeg vet det inneholder gluten og soya som mange er skeptiske til, men hvis man ikke har noen intoleranse ovenfor dette, og bruker lavkarbo for vektnedgang/kontroll, er dette brødet ok da? På papiret ser det jo sånn ut, men det virker nesten for godt til å være sant :) |
Sitat:
|
Jeg oppdaget nettopp at det er masse soya i dette brødet, og det kan visst være ganske så skadelig. Siden jeg har spist dette brødet nesten daglig, kjenner jeg at jeg kanskje bør omprioritere litt. :rolleyes: Nå blir det nok mer eggerøre til frokost igjen, tenker jeg!
Her i huset spiser vi liberal lavkarbo da, så sånn sett var brødet greit nok. :) |
Sitat:
|
Sitat:
Er det å trykke meningene sine ned i halsen på andre som er hysterisk og litt standard lavkarbere. "De aller fleste reagerer på gluten, men vet det ikke". Det er ikke riktig, hysterisk og et godt eksempel på at man velger seg ut den forskningen man ønsker, fordi at den støtter det man vil tro. Det er dessuten langt fra å reagere på noe, til å bli syk av det. Men her får man forespeilet at litt gluten fører til all elendighet du måtte tenke deg i verden. |
Sitat:
Forøvrig kan det lønne seg å lese litt om glutens egenskaper og påvirkning på tarmsystemet før man uttaler seg bastant i den ene eller andre retningen. Klinikk Verkstedet har f.eks bra og lettfattelige foredrag om dette. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Denne tråden er fra en tid hvor det var mye diskusjoner rundt gluten her. Det var ekstrem forekomst av sykeliggjøring av friske folk. Så uansett blir det nå ute av kontekst. :)
Reagerer man kutter man ut, reagerer man ikke, KAN man ta seg ei skive i ny og ne. Må ikke, men muligheten er der. Jeg har av og til et brød i ei uke, av og til i en måned. De aller fleste som blir syke av noe merker det. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18. |