![]() |
Sv: "Egenkomponert" diett?
Sitat:
|
Tusen takk :)
|
Kroppen har forsynt seg med 17kg fett i 2mnd, så fett har den fått:p
|
Grattis maulie :D
Jeg er litt nysgjerrig på hvordan menyen ser ut på en "normaldag" |
Sitat:
Frokost: Eggrøre, omelett eller stekt egg (3 egg), med krydder på Litt agurk og noen cherry tomater Eventuelt noen pølsebiter ved siden av, av go og mager wienerpølser fra gilde eller go mager kjøttpølse uten skinn (pleier ikke ha pølse inntil da, men mange vil ha kjøtt). Eller en Dobbel 0% yoghurt ved siden av! Lunch: Jeg pleier å være stresset på disse tider, og ikke i anledninger til å kunne lage noe selv, så jeg pleier å kjøpe meg en salat i butikk, med feks salat, kylling, litt skinke, løk, tomat, egg, minimalt ost, agurk, ikke dressing. Hvis ikke, så kjøper jeg meg en halv kylling i varmdisk, og lar vær å spise skinnet! Hvis jeg har mulighet til å lage mat selv så vil jeg helst ha tomatsuppe (fra coop prix, ingen karbo), eller steke meg et par kyllingfileer med litt grønt inntil! Middag/kvelds: Her går det for det meste i det samme nå om dagen siden jeg er blitt lei den første retten som jeg spiste hele tiden som var kyllingfileet/strimler, findus wok classic og toro fløtesaus (bare litt, men er bare 4-5g karbo pr 100g saus, så tar litt for smaken sin skyld! det virker hvertfall!). Men nå om dagen spiser jeg for det meste kjøttdeig av svin fra nordfjord, ca 300-400g, kommer litt ann på hvor sulten jeg er, ca 250g rema 1000 frysepose med blomkål og brokkoli + ca 1,5 dl fløtesaus! Dette er det jeg pleier å spise til normalt! Og blir ikke lei! :) Har ikke trena siden romjula heller pga det er så kaldt nå, men starter igjen snart med gåturer hverdag, og da pleier det å gå enda fortere ned! :) |
Jeg hadde en lignende diett når jeg gikk ned mine kg, en kombinasjon av lavkarbo, men også lavkarbo som medfører at man spiser både lite karbohydrater og lite fett. Da er det jo proteiner man må spise :) Spiste ca 1300 kcal hver dag, selv om jeg da var sulten når jeg la meg merket jeg tydelig at jeg ble mye mettere når jeg spiste masse proteiner. Så uansett om man vil kalle dette en ekstremkur eller ikke, det fungerer raskt og er det noe som er motiverende er det raske resultater spør du meg! Det er heller ikke noe man skal gjøre hele livet, selvfølgelig. Ingen har skade av det en periode. Å begynne å spise vanlig for for meg ikke noe problem, så lenge man passer på å øke matinntaket gradvis! En ting som også irriterer meg er at folk sier at når man begynner å spise "normalt igjen" vil man legge på seg alt igjen. Men hva er normalt for en person som veide 100kg? Selvfølgelig kan man ikke gå tilbake til det samme kostholde man hadde før, det er jo derfor man ble så stor i utgangspunktet. Jeg følte at min kombinasjon av psmf og periodisk faste funket utrolig bra, og jeg vil faktisk anbefale det jeg og!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Et vanlig lavkarbokosthold er det ingen grunn til å ta pause fra. Men det maulie går på her er en ekstremdiett, som kroppen ikke har godt av i det lange løp. Så da kan en pause være på sin plass. Jeg foreslår at du øker fettmengden i pausen din, men fortsetter å holde deg lavt på karbo. Så får du også sett hvordan kroppen reagerer på "normal" fettmengde i samme slengen...
|
Imse: Ok, så du sier da at normal kost er veldig lite fett og karbo? Det er jo ikke bra for kroppen i langt løp. Sier seg jo selv som mye annet..
index: ja det skal jeg prøve på i neste mnd engang. så holde på med det en til to mnd så litt ekstremt igjen for å få litt fortgang.. :) moro dette. |
Sitat:
Så spiser du lite fett, så ville jeg nok tatt perioder med mere fett, men fortsatt ketogent. Om du fortså? Altså, ikke gå ut av ketose, men spise skikkelig ketogen mat. Ketogen mat uten fett er jo ekstrem lavkalori.. 100g protein= 400kalorier 20g karbo= 80 Om man da legger på 100g fett som gir 900kalorier, så er man fortsatt på lavkalori, men man får mere fett. 1380 kalorier. For mange er dette for lite, men man får i allefall i seg noe fett. Er det omtrent dete du får i deg, eller kniper du enda mere inn på fettet? Mulig jeg misforsto deg, for jeg trodde du spiste vanlig ketogent, men har lest tråden din en gang til, og får inntrykk av at du spiser lite fett også. Og da har jeg svart på feil grunnlag. I såfall beklager om jeg forvirret deg. |
Vil si sånn ca 70-80g fett om dagen.. Noen ganger opp til 100g.. Som regel rundt 30-40g karbo, men så er ikke i ketose..
|
Sitat:
Ikke at det spiller noen rolle, men det er faktisk mulig du er i ketose. |
Sitat:
|
Nå trenger jeg litt hjelp her! Begynte på søndag ved å ta pause fra min diett, for og fortsette med lavkarbo en stund. Etter mandags morgen (veide meg idag, om morgenen, før mat og etter dobesøk!), så har jeg gått opp ca 1 kg etter jeg starta å spise mere fett, men fortsatt minimalt karbohydrater. Det jeg kommer på som jeg har spist er Imse's pizzabunn, kjøttdeig, hakkede tomater, krydder, ost, litt peppes rømmedressing (1-2 karb per 100g, tar ikke mye), pepperoni pølse, 2 baconburgere i farta fra Ica varmdisk (ikke bra kanskje? leste her at noen gjorde det på farta for var bare fett nesten), smakt ca 20g baconsvor potetgull (uten karbs). Kommer egentlig ikke på mer, lagd rundstykker av mandelmel, egg, ost, rømme, fiberhusk, bakepulver osv som jeg tenkte jeg skulle smake på nå, men blir helt satt ut. Føler jeg bare går oppover, jeg som hadde 400g igjen på mandag til å ha gått ned 20kg, så går jeg bare opp igjen! Ville komme til målet mitt! Hehe! :)
|
Sitat:
|
Så fort og mye som du har gått ned de siste to månedene så må du tåle at det tipper litt andre veien iblant også! Men som TrillTrall skriver over, dette er vann og ikke fett. Så bare slapp av, vann forsvinner igjen av seg selv...
|
Tåle? Ja, herregud gjør a det. Stiller spørsmål om det har noe med kostholdet nå å gjøre siden jeg har en pause fra det andre. Du klager rundt her, er vel ikke den første som lurer på hvorfor du har så spydigheter her inne.
|
Men de har jo rett her både index og Trilltrall, du har gått ned mye kjempefort. Det er en realtitet at vekttapet kan stoppe opp litt mens kroppen tenker seg om. Utrolig kjipt når man står oppi det, men det gjelder å bite tenna sammen og takle det.
Og du har helt klart ikke gått opp 1kg fett på noen dager, det er ikke mulig rett og slett. Sannsynligheten for at det er vann er veldig stor, og vann ødelegger ikke for fettforbrenningen, det er bare litt irriterende å se på vekta, da det kan se ut som om man ikke går ned i vekt, selv om kroppen brenner fett på harde livet. Stå på, spis riktig, dette klarer du så fint så. |
Sitat:
Sitat:
Og Maulie, jeg syns vektnedgangen din har vært flott! Og at stakkars kroppen må få komme seg litt. Er i samme fase selv og vet hvor frustrerende det kan være... |
Sitat:
Hva er problemet? Vil du ikke ha tips og råd?:confused: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Langaard & Index; behave.
|