![]() |
Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner
Sitat:
Men hvem vi ender opp med til slutt henger nødvendigvis ikke sammen med våre typiske preferanser i det motsatte (eller samme, hvis man svinger den veien) kjønn er, selv om jeg har blitt spesielt tiltrukket av en spesiell type menn hele livet, så håper jeg da virkelig at jeg, hvis jeg skulle møte en muskelbuff med et hjerte av gull, eller en kraftig bygd mann med enda kraftigere inntelekt, greier å se bort fra at jeg egentlig liker pingler...:p |
Sitat:
|
Sitat:
Det er uansett et greit bilde på hva man kan forvente å se ut selv hvis man lurer på fettprosent i praksis. |
Sitat:
Det er det nå egentlig ikke...for spesielt vi kvinner er jo svært forskjellig bygd, en dame med pæreform, en dame med timeglassform og en søyle-dame som meg vil se veldig forskjellige ut med en fettprosent på 25, f.eks. Og uansett hvor mye du forsøker å dra denne tråden tilbake til tiltenkt tema (svært ulikt deg, btw:p), så handler denne tråden nå om hva slags menn vi damer foretrekker.:D |
Sitat:
|
Sitat:
Ja, ulik kroppsform vil helt sikkert arte seg anderledes mht fettprosent på kvinner. Antakelig på menn også. Bredskuldrede, pinglete menn vil vel se mer atletisk ut enn smalskuldrede, pinglete med samme fettprosent. Hva damer foretrekker har jeg ikke peiling på, men er enig i tidligere trådposter om at damer mellom 17-30 ser ut til å være mer opptatt av kroppsform og slikt på menn/gutter, men det betyr jo ikke at det er slike de ender opp med? Må være lov for ei dame å sikle på undertøysmodeller, men date en chubby boy? |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg synes da jeg tilfører tråden masse bra allerede, med mine vittige innspill og morsomheter på din bekostning? :p |
Sitat:
Har det forøvrig veldig vittig jeg også her inne på andres bekostning, ikke nødvendigvis din :D Men nå er jo jeg erklært psyk av andre. Eller som jeg så pent fikk det servert her: "Du er en skam for menneskeheten og for alle som er/har vært overvektige, håper du blir syk og at du blir overvektig selv snart" |
Sitat:
De har bare ikke skjønt at du egentlig bare er en menneskelig chihuahua, en liten sak man kan bære rundt i veska, som bjeffer veldig mye og veldig høyt, men sjeldent biter. :D |
Sitat:
En chihuahua med håndtverkergener er jeg. |
Det jeg undrer meg over er hvorfor alt snakk om trening og å holde seg i form og se bra ut alltid kulminerer i hvordan tiltrekke seg andre? Er det altså ingen som i hovedsak ønsker å se bra ut for sitt eget vedkommende? :confused:
Nå blir sikkert jeg den dølle tanta, men seriøst, jeg lurer ... |
Sitat:
Videre er det hunnkjønn i dyreverdenen som på mange måter setter standarden for hva en hann må enten gjøre, lukte, se ut etc for at hunnkjønnet skal ønske pare seg. 9 av 10 hunndyr vil pare seg med den største, raskeste, sterkeste osv osv. Mennesket er ikke veldig forskjellig fra dyreverdenen. Enkelte ting er ikke noe vits å reflektere så mye over...det er bare slik det er. Muligens ikke her inne på forumet, men jeg innrømmer det glatt. Det ER en hyggelig bieffekt av det å ta vare på helsen sin gjennom målrettet trening at man får oppmerksomhet og kanskje noen kjenner det river litt i eggstokka da? Uten at det betyr at man vil storme til å pare seg. Skal være forsiktig med å generalisere, men min oppfatning er at svært mange faktisk blir både imponert og litt betatt av et sunt legeme i en sunn sjel som attpåtil ser superfit ut.... |
Selvfølgelig er det en hyggelig bieffekt av å ta seg bra ut at noen liker det de ser, men på meg virker det i blant som om parringsviljen er hovedmotivasjonen. :cool:
Det er en vits i å reflektere over absolutt alt! Det er hva som skiller oss fra dyra. Skal ikke si i mot at vi på mange måter er dyr, sånn ellers, og på mange måter langt mer primitive. |
Sitat:
|
Sitat:
Poenget mitt er at jeg synes man skal reflektere over hva man vil, om det gir en mening. Og hva angår menneskedyret er det nettopp vår evne til å reflektere og rasjonalisere, ofte fra utrolig narsissistiske behov som også gjerne gjør oss til det aller grusomste dyrene av alle. |
Sitat:
Det heter seg jo at man kan reflektere seg ihjel og dermed bli på stedet hvil, eller "bikke over". Finnes nok av de som skal overanalysere ting og tang som ender opp psyk. Men det er garantert forsket på hvilke instinkter som fremdeles ligger latent i manne/kvinnekroppen/hodet/hjernen. Et av disse ubevisste instinktene er det å trene seg fit/muskuløs/slank/fin/osv osv som kanskje har en sammenheng med det å parre seg da. Men siden vår evne til å reflektere er så bra, så kamuflerer vi det bare bak: "Jeg pumper jern for å holde meg i form og ha god helse" :D Høres så mye bedre ut enn å si jeg "trener for å bli fit for å dra damer fordi 9 av 10 digger flotte veltrente mannskropper i en litt sånn møkkete brannmannuniform med bar overkropp....." Litt sånn som dette? Eller for Carisma sin del da, bare bytt ut disse gutta med en tynn, pjusk, radmager kar med fettprosent på 10% så har dere jo 2 ulike idealer. Kanskje burde slike bilder heller hatt tynne, litt sånn puslete menn fremfor veltrente? Ikke vet jeg :D Disse gutta trener jo ikke for å parre seg, men snarere for å være sterk og fit nok til å gjøre jobben sin som brannmann. :p Lurer forresten på hva slags fettprosent disse har? Jeg tipper et sted mellom 10-12%. http://thumbnails103.imagebam.com/22...f221969949.jpg |
3 Vedlegg
Sitat:
|
Sitat:
|
Spike! :sikle:
Haha. Nå reflekterer jeg over veldig mange ting fordi det har en nytte for meg, det jeg driver med, interesserer meg for og fordi alt henger sammen. Å reflektere er ikke det samme som å analysere, selv om det er en del av prosessen. Men klart, det er mange som ikke lar særlig mange av ytringene sine ta en rotasjon gjennom hjernen før de sier/taster det, og de har det sikkert helt finfint. :cool: Men klart. Platon, Brandes, Kierkegaard, Freud. De var jo alle en gjeng kjærringer. :p |
Sitat:
Forøvrig en interessant artikkel skrevet av Mark Sisson om variasjonene mellom calipermålinger og andre. http://www.marksdailyapple.com/the-value-of-lab-values/ |
Sitat:
|
(Og det var ikke eksempler på drømmemenn, altså, men en henspilte på Hypahs generalisering over at det er en typisk kvinneting å tenke litt mye og sånn).
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40. |