![]() |
Sv: Minsket hårvekst
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men jo, her er det nok ganske balansert:) |
Sitat:
Hadde jeg vært deg, og hatt en mistanke om denne typen hormonubalasner, så ville jeg tatt en sjekk først som sist. Kan, som flere har nevnt her, være en fordel å komme i kontakt med f.eks. en Fedon-lege. Selv har jeg en gynokolog/kvinnesykdomsspesialist i Drammen som er helt uvurderlig. Hun har tidligere jobbet med bla.a. Sofie Hexeberg. Hør rundt! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Fastlegen min bestemte at jeg skulle redusere dosen fra 2x850mg pr dag til 2x500mg. Gikk opp 8 kg på 3 mnd, hårveksten økte og kvisene kom tilbake - alt dette selv om jeg spiste lavkarbo 95% av tiden. Forlangte da å få tilbake min gamle dose, og nå er jeg endelig på rett vei igjen. Så ja, ta de foreslår skrevne 2x850mg. 1 til frokost og 1 til dagens siste måltid. |
Er det bare å kreve at legen skal ta disse prøvene eller må man ha tydelige symptomer?
|
Sitat:
Kan du være insulinresistent uten å ha pcos? Jeg er temmelig sikker på at jeg ikke har pcos, men insulinresistent kan man vel ikke unngå når man som meg har endt opp med en bmi på over 50 og sultet seg hele livet. Jeg har forresten ikke mye hårvekst, håret på hodet er dog medium tykt, ellers er det skralt gitt. Hårene på leggene synes på vinteren når jeg er helt blek, og under armene må man stikke nesa inntil for å se at det er hår der. Alltid vært sånn. Definitivt ikke øket hårvekst slik som er vanlig med pcos. Jeg tåler ekstra østrogen dårlig, så nå har jeg nok en gang kutta hormonprevensjon. Men du har jo hatt økt hårvekst. Det er jo absolutt lov å ta en tur til legen/Lindberg klinikken eller noe sånt og sjekke. Bedre enn å gå rundt og tenke på det. Å gå rundt og lure kan være ganske slitsomt det også:klem: |
Sitat:
Jeg sliter mye med helsen min, ingenting som er vekt relatert, men leddigkt, bekken osv, en nerveskade etter et lengre sykehus opphold. Så uansett er jeg mye hos legen min. Det er ikke noe problem å få han til å ta de prøvene, så det skal jeg nok gjøre;) Jeg har per nå en bmi på 32. Jeg har også slanket meg store deler av livet, men har også tatt en haug av blodprøver flere ganger for å sjekke om det er noe galt med meg, noe de ikke har funnet, (uten om leddgikten da). Det legen sier til meg, er at min overvekt, den er genetisk. Jeg heller spiser ikke mye mat, MEN (Å DET ER ET KJEMPE MEN), jeg elsker brød!!!! Jeg har kunnet spise brød til hvert måltid. Det har alltid vært min største last, og når min kropp er mest glad i kjøtt, fett, ost og grønnsaker, så passer en kost basert på brød, forferdelig dårlig! Jeg har nesten merket at hårveksten på kroppen mer eller mindre stoppet opp når jeg begynte å spise ketogent. Takk for at du deler Imse:klem: |
hey heyy...leste denne tråden for en stund siden...og ble obs på dette....da jeg har vert plaget med MYE hårvekst på hake..nedover hals og på overleppen...dvs om jeg ikke har nappet hver dag så hadde jeg ikke turt å gå ut! brukte for litt over en uke siden 30-45 min hveeer kveld eller morgen på å nappe...dette har jeg gjort i mange år....
begynte på lavkarbo for 3.5uker siden.....og i helga nappet jeg ikke....brukte 15 min i morges på å fjerne de hårene som var synlig...shiiiiit er det virkelig muuuulig tenker jeg???? er det virkelig lavkaro som skal "gi meg livet tilake" selv om vektnedgangen tydeligvis har stoppet for en stund....til og med gått opp 1,4 kg fra torsdag...(ikke vet jeg hvordan det er mulig) meeeen minsket hårvekst.....ja fyyyyyy søøøøren så lykkelig jeg er!!! er det mulig det stopper opp helt??? |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33. |