![]() |
Sv: Anbefaler dere Eurodiett til meg?
Sitat:
Jeg fortalte om denne diskusjonen og de bekrefter at dselv om de har gode resultatet er det er stor forskjell på hvor mye folk går ned, og presiserer at man IKKE skal sammenligne seg med andre da vi er veldig forskjellige. Det er mange faktorer som spiller inn, - bl.a. om du har gått på mange slankekurer før, har vært jojo slanker, om kroppen fra før er "vant" til lavkarbo. Å gå ned 11 kg på 3 uker betyr tap av muskelmasse, det er fysisk umulig å gå ned så mye på 3 uker uten å miste muskelmasse. Mister du muskelmasse går forbrenningen ned. Den feilen de fleste gjør er å spise for lite og at man får i seg for lite næring. Jeg tror du har hengt deg opp i et spor du ikke klarer å komme ut av når du fokuserer såpass mye på raskt vekktap og hva andre har tatt av. Jeg føler ikke helt at vi når frem til deg, for uansett hva folk sier så fortsetter du bare med "men, men....." For å være helt ærlig tror jeg ikke Eurodiet er noe for deg akkurat nå, jeg tror iallefall ikke at vi her inne kan fortelle deg hva du skal gjøre. Jeg vil heller anbefale deg å ta kontakt med en lege som er spesialist på Eurodiet og som kan fortelle deg (ut fra dine testresultater) hva akkurat DU kan forvente deg og hva som kreves for å komme dit :) Lykke til videre :) |
Om du skal gå ned 10 kg fett på en måned så vil det si ca 70.000 kcal i kaloriunderskudd. Dvs at du hver dag må innta 2333 kcal mindre enn kroppen trenger uten at kroppen går inn i sultmodus. Dette høres ut som en umulig oppgave, selv for de aller mest optimistiske. Hva er problemet med å spise korrekt og la kroppen tilpasse seg det nye kostholdet? Da tar vekttapet den tiden det tar, og du klarer å fortsette å holde den nye vekten etterpå. Sånne sjokkurer fører skjelden noe godt med seg, de aller aller fleste opplever å gå mer opp etterpå enn det de går ned...
|
Sitat:
|
Sitat:
Sier hvem?? Jeg gikk ned 4 kg på de to første ukene på et lavkalori/lav kh opplegg og det ble regnet som mye. Det er langt fra alle som går ned så mye og spesielt ikke på en uke. De som klarer det er som oftest svært overvektige og har mye og ta av. Jeg signerer bare på det Nille skriver og ber deg lese nøye gjennom hennes innlegg nok en gang. Kan være greit og lytte til forlk med lang erfaring, men hvis det ikke er interessant for deg er det jo bare og kjøre ditt eget løp uavhengig av hva vi sier :rolleyes: |
Jeg tror man må ta utgangpsunkt i hva man tror er best for seg selv. Jeg har vært overvektig lenge så jeg vet hva jeg snakker om. Jeg har kun lagt på meg i forbindelse med svangerskap. Jeg har vanskelig for å gå ned i vekt, men er nok flinkere til å holde vekten. Jeg er ingen jojoslanker, men ligger stabilt i vekt.
Jeg må se på hva som er realistisk for meg. Klarer jeg en kur en måned eller seks måneder? Får jeg heller "tvert i mot" tanker når jeg går på kur, slik at det er bedre for meg å ta en rask kur? Uansett synes ikke det er så ille å tanke kick start en måned minimum, så over på glykemisk indeks og masse mer trening enn i dag, hvor det aller viktigste er å holde ny vekt evt gå sakte ned. Samt at jeg skal ta et kurs i mental trening og vektmestring. |
Jammen da har du jo tydeligvis bestemt deg for hva som er best for deg,så da er det jo bare og kjøre på :)
|
Du spør men vil ikke ha råd siden du vet best selv? OK, det får være opp til deg. En kickstart trenger ikke være dumt det, men forventer du 10 kg på en måned så er faren stor for å bli skuffet om du "bare" klarer 4kg. Jeg for min del synes det er greiere med nøkterne mål og heller bli positivt overrasket over større vekttap.
Ellers så er vekttap i all hovedsak kosthold, trening derimot gir oppstramming og mer overskudd. Som man sier: Kosthold er kilo, trening er gram. Mange opplever at vekttapet stopper opp eller reduseres når man begynner å trene. For min del gikk jeg ned til det halve i ukentlig vekttap når jeg begynte å trene. Men for meg var det helt greit så lenge pilen pekte rett vei. Jeg hadde brukt 20 år på å pådra meg overvekten, så et godt år til å bli kvitt den igjen var helt OK... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg skjønner deg godt når du sier det er overveldende når man er helt ny, og vi erfarne kan nok litt for kjapt komme med råd og ulike tips og meninger til nye. Vil bare ønske deg lykke til, og håper du finner en vei du vil trives med og som du kan leve med :klem: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07. |