![]() |
Sv: Vegetarlavkarbo
Ville bare ønske deg lykke til :heia: Vokste selv opp som veggis, og smakte ikke kjøtt før jeg flytta hjemmefra som 17-åring. Ble fostra opp på soyaprodukter jeg da, så har ikke så mange råd å komme med :p Dog husker jeg for noen år tilbake (da jeg snuste på veggistilværelsen igjen) at qorn var veldig i vinden som kjøtterstatning pga høyt proteininnhold. Det er vel laget av en sopp tror jeg. Kan ellers skrive under på at kjøtt i en veggismage kan være ganske smertefullt :o
|
Sitat:
|
Sitat:
Quorn hadde de på Safari på Lagunen før, men den er vel lagt ned nå. Men, det er vel blitt Meny der isteden, og jeg tror alle Meny-butikker har Quorn i sitt sortiment. I Norge finnes quorn i 3 varianter: Biter, farse og filet. Anbefales absolutt! Smaker veldig likt kylling, syns jeg. :) Sjekk ut www.quorn.no for tips. :) Er du en tur i Sverige, så har de maaaange flere varianter. :) |
Sitat:
|
Ser quorn er ganske så lavkarbo også, og da blir det lettere for samvittigheten å spise det også :) Etterhvert kan jeg blande det med litt bønner/linser. Gradvis tilvenning :) Tusen takk for supert tips! Noen som vet ca pris?
|
Har funnet quorn! Har handlet inn en pakke med farse, og skal prøve etter helgen (er i sogn hos mine foreldre akkurat nå). Tenker å prøve det på en pizza :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35. |