Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Vegetarlavkarbo (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54253)

Cyan 16-04-13 10:45

Sv: Vegetarlavkarbo

Ville bare ønske deg lykke til :heia: Vokste selv opp som veggis, og smakte ikke kjøtt før jeg flytta hjemmefra som 17-åring. Ble fostra opp på soyaprodukter jeg da, så har ikke så mange råd å komme med :p Dog husker jeg for noen år tilbake (da jeg snuste på veggistilværelsen igjen) at qorn var veldig i vinden som kjøtterstatning pga høyt proteininnhold. Det er vel laget av en sopp tror jeg. Kan ellers skrive under på at kjøtt i en veggismage kan være ganske smertefullt :o

Anarko 16-04-13 18:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1437763)
Ville bare ønske deg lykke til :heia: Vokste selv opp som veggis, og smakte ikke kjøtt før jeg flytta hjemmefra som 17-åring. Ble fostra opp på soyaprodukter jeg da, så har ikke så mange råd å komme med :p Dog husker jeg for noen år tilbake (da jeg snuste på veggistilværelsen igjen) at qorn var veldig i vinden som kjøtterstatning pga høyt proteininnhold. Det er vel laget av en sopp tror jeg. Kan ellers skrive under på at kjøtt i en veggismage kan være ganske smertefullt :o

Tusen takk! Skal se om jeg finner qorn :D Spennende verden :D Foreløpig går det mye i fisk og grønnsaker med pesto. Har ikke kvinnet meg heeelt opp til bønner osv enda.

*LoveBugMama* 16-04-13 18:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1437843)
Tusen takk! Skal se om jeg finner qorn :D Spennende verden :D Foreløpig går det mye i fisk og grønnsaker med pesto. Har ikke kvinnet meg heeelt opp til bønner osv enda.

Quorn hadde de på Safari på Lagunen før, men den er vel lagt ned nå. Men, det er vel blitt Meny der isteden, og jeg tror alle Meny-butikker har Quorn i sitt sortiment. I Norge finnes quorn i 3 varianter: Biter, farse og filet. Anbefales absolutt! Smaker veldig likt kylling, syns jeg. :) Sjekk ut www.quorn.no for tips. :) Er du en tur i Sverige, så har de maaaange flere varianter. :)

Anarko 16-04-13 19:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av *LoveBugMama* (Innlegg 1437845)
Quorn hadde de på Safari på Lagunen før, men den er vel lagt ned nå. Men, det er vel blitt Meny der isteden, og jeg tror alle Meny-butikker har Quorn i sitt sortiment. I Norge finnes quorn i 3 varianter: Biter, farse og filet. Anbefales absolutt! Smaker veldig likt kylling, syns jeg. :) Sjekk ut www.quorn.no for tips. :) Er du en tur i Sverige, så har de maaaange flere varianter. :)

Det ser jo veldig namnam ut! Så kjekt!

Anarko 16-04-13 20:07

Ser quorn er ganske så lavkarbo også, og da blir det lettere for samvittigheten å spise det også :) Etterhvert kan jeg blande det med litt bønner/linser. Gradvis tilvenning :) Tusen takk for supert tips! Noen som vet ca pris?

Anarko 19-04-13 16:02

Har funnet quorn! Har handlet inn en pakke med farse, og skal prøve etter helgen (er i sogn hos mine foreldre akkurat nå). Tenker å prøve det på en pizza :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.