![]() |
Sv: Farge på konfirmasjons-pynt?
Sitat:
|
Snuppa har talt! Det skal være babyrosa og/eller babyblått og mamma får gjøre det så feminint hun bare vil! ;) Har jo bare en datter!:love:
Godt vi har et år på oss! Men tror vi begynner planleggingen snart. Da kan vi ha det her hjemme (som brorens) og spare penger på det! Så kan hun heller få litt dyrere antrekk om det blir nødvendig! Jeg kommer enda ikke inn i bunaden, men satser på at jeg gjør det neste år. Når jeg er ferdig slanket og bunaden sydd litt om!;) |
Hadde mora mi diska opp med limegrønt og turkis så hadde jeg blitt hjemme. Samme med turkis og oransje.
|
I fjor var tanteguten min konfirmert, og han er Aafk-fan.
Det var mange som reagerte når han ville ha oransje og blå pynt, men det var faktisk kjempefint :) Og på menyen stod det raspeball, fordi det var livretten til konfirmanten :) http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphoto...36329418_n.jpg |
Hadde jentekonfirmant for 3 år sia, da var det hvite duker og ellers pynta med grønt og litt turkis. Det ble veldig fint, selv om vi valgte papirduk og engangstallerkner for å spare litt arbeid.
|
Jeg har enda et par år igjen til første konfirmant, men jeg ble sittende og tenke på om blått automatisk er guttefarge. Jentungen her er nemlig også veldig glad i blå og turkis :). Et lite søk på Ebay sier meg at det vil være utfordrende å gjøre det feminint, men ikke helt umulig.
Disse små blomstene synes jeg var jentete. Søte sommerfugler. Serviettholdere. Så avgjort ingen enkel oppgave, men litt finnes det for å gjøre det feminint. |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Jeg tror også at det er lurt å lete litt rundt i god tid når jentene liker annet enn typiske jentefarger, for løsningene da er ikke like enkle som om de likte rosa :p Blått vil egentlig passe godt hos oss også, for besteforeldrene har allerede begynt å snakke om bunad eller drakt (både nordlandsbunaden og Tromsødrakten er aktuelle, og begge er blå) |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg tenker også at både farmor, mormor og jeg har nordlandsbunad, så å da komme med en festdrakt på familiebilder blir litt rart :p. Jepp, jeg er sær... (Nå skal det også sies at jeg ikke har noe mot festdrakter, for Lenvik festdrakt er den flotteste jeg vet om.) |
Sitat:
Skulle jeg valgt bunad eller festdrakt til meg selv i dag hadde jeg ikke gått for sørtrønderbunaden, men heller en festdrakt fra Lise Sjåk Bræk eller noe, hun har så mange vakre! Lekte en stund med tanken på å syk en til meg selv rett og slett - kanskje siden en gang. :) Kystdrakten er fin synes jeg. :) Og hardangerbunaden, men der har jeg absolutt ingen tilhørighet så da blir det litt kleint synes jeg. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
http://jge.blogg.no/1337336537_17_mai.html Sølvbeltet er fint da... Synes bare det er så lite farger :o |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01. |