![]() |
Sv: På den 14. dagen i dag
Hei
Nå er du vel ikke på 14. dag men 3. uke? da har ketosen blitt godt innarbeidet. Har du gått hver dag vil musklene ha økt evnen til å forbrenne fett direkte uten først å omdanne dem til ketoner. Da blir det mindre utslag på stix :-) det er naturligt. Kroppen vil fortsette med å danne ketoner fordi hjernen ikke kan forbrenne fett, men er avhengig av at fett omdannes til ketoner. Du har rett i at du trolig har insulinresistens. Den brytes av ketogen diett som ketolysekuren. Envidere hjelper krom på IR og mosjon er viktig da det kan ha positiv effekt påå IR i 1-3 døgn etter en rask spaseretur. At vekten står stille mens buksene vokser tyder på at du i starten bygger litt muskler tilpasset mosjonen og at fettet foirbrennes. Fett fyller mere enn muskler kilo for kilo, derfor dette rare fenomen. Det er forbigående og etter en stund vil den økte muskelmasse hjelpe til med fettforbrenningen. Jeg gir deg følgende råd: Spis når du er sulten, mett men ikke mere enn mett. Ikke unngå fett men få den fra mat (fete oster, fet fisk , fett kjøtt som bacon og nakkekoteletter, fløte creme fraiche) Fetttilskudd er sjeldent aktuellt. Bruk 1-2 SS tran daglig. Ta Ketolysetablettene Bruk seltin i og til mat tren minimum 30 min daglig (moderat trening som rask spaseretur) tren gjerne mer. Drikk mineralvann 1 liter daglig. Lykke til Torkil |
Takk for svar Torkil!
Min frustrasjon ligger i hovedsak i at buksene ikke har blitt større. Både vekten og målebåndet står stille - og nå nærmer det seg vel den 4. uken ... Og da blir jeg som flere andre litt redd for fettet... Har vært inne på tanken på å kutte ut meieriprodukter? Kun kjøtt/fisk og grønnsaker i en periode? Jeg har akkurat startet med trening, så det kan jo hende det gir effekt snart. Til nå har jeg spist når jeg er sulten, til jeg er mett - ingen mellommåltider, og dette vil da si 2-3 måltider hver dag. Men jeg har forstått at det ikke skal ha noe å si for forbrenningen? |
Sitat:
At kostholdet er rett for deg trenger du ikke tvile på. Over tid vil du merke store forandringer både på vekt og helse. Så hold ut!;) |
Hei
Å spise 2-3 gg daglig høres greit ut. Det kan være du klarer å spise så pass mye at du holder vekten - det er godt mulig på ketolysekuren. Du kan prøve å beregne kaloriinntaket en dag å se om du ligger på ca 21 Kcal pr kilo kroppsvekt, det er passe. diett.no og andre nettsider har gode kalkulatorer. Ligger du langt over kan du redusere fettinntaket litt :) Kommer du under ca 1400 Kcal pr dag reduseres forbrenningen og alt stopper opp :eek: Lykke til Torkil |
I dag føler jeg at jeg har spist masse, har ikke vært sulten - men førte alt inn på diett.no og kom opp i 970 kalorier.
Så der har vi det kanskje .... Får ta en uke hvor jeg spiser litt mer, og se hva som skjer da :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48. |