Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Røde nupper/utslett på overarmene (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5655)

reddik 17-01-06 11:11

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene

Røde nupper er faktisk et kardinalsymptom (hovedsymptom) på omega 3-mangel!
Så få i deg mer omega 3, fortrinnsvis fra fisk.

Nille 17-01-06 11:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av reddik

Ja, det er mye mulig at noen har omega 3 mangel. Det var et godt tips !

Tror ikke det er mitt problem dessverre. Jeg spiser masse feit fisk og tar omega 3-6-9 tilkudd så det holder ! Har testet hva kroppen min trenger/ikke trenger og tok for mye før (tre kapsler pr dag). Nå tar jeg to. Siden armene mine har blitt så mye bedre i det siste regner jeg med at det er andre årsaker til mine nupper (bl.a. har det sammenheng med atopisk eksem som legen sier).

Ultra Omega 3-6-9
INNHOLD PR KAPSEL
400 mg boragofrøolje som gir: 128 mg linolsyre (omega-6),
76 mg gammalinolensyre (omega-6), 78mg oleinsyre (omega-9).
400 mg fiskeolje som gir: 72 mg EPA, 48 mg DHA (omega-3).
400 mg linfrøolje som gir: 212 mg alfalinolensyre (omega-3), 47 mg linolsyre, 75 mg oleinsyre, 10 ie d-alfa-tokoferol (naturlig E-vitamin.)

silje 17-01-06 15:48

johoi.. nå har jeg kjøpt meg den ultra omega 3-6-9..
satser på å ta en hver dag, så får vi se.. dyrt! 346 for en boks!
jaja..

silje

sirkeline 17-01-06 18:14

Hei

Både jeg og begge unga har hatt sånne prikker/nupper, og min lege sa det var et slags virus. Det har i hvert fall ikke hjulpet verken med skrubbing eller salver....det går bare vekk av seg selv etter en stund.

Aline 17-01-06 18:19

virus??

er det ikke det leger sier når de ikke vet...? :o :)

janmesi 18-01-06 09:57

Prøv Aloe Vera, det tror jeg kan ta det ganske kjapt.

Nille 18-01-06 11:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av janmesi
Prøv Aloe Vera, det tror jeg kan ta det ganske kjapt.

*sukk* ... ikke på meg nei :( har prøvd det meste av kremer og lotions. Både med og uten resept.........

nøtta 18-01-06 14:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline
virus??

er det ikke det leger sier når de ikke vet...? :o :)

jo det er det !!!!!

men omega 3 ja jeg kjopte et stoort glass for 350 kr satte det i kjoleskapet og reiste hit .... jaja faar kjope et nytt da for jeg har vaert her i over uke og de har enda ikke hatt fisk til middag :eek:

nøtta 18-01-06 14:57

men de lager saan fransk dressing av olje ; sennep og balsamico dressing er vel litt bra fett der ? for jeg spiser jeg masse av skjonnner dere, biopaten min sa ogsaa at man kan smore saa mye man vil paa utsiden men det hjelper ikke om man ikke smorer innsiden ogsaa !!!

kloke ord :cool:

Summer 18-01-06 15:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av reddik

Poden har fått sånne på armene sine, og når jeg tenker meg om, så skjedde dette etter at vi sluttet med Udos Choise, og begynte å ha olivenolje i grøten i stedetfor...

Vi får kjøpe en ny flaske med Udos og se hvordan det går. :)

silje 18-01-06 16:09

aloe vera funker ikke for meg heller. har prøvd flere varianter..

silje:)

isbjørn 06-04-06 15:50

Keratosis pilaris heter det. (Hvis jeg ikke husker helt feil)

Jeg har prøvd det meste, men ikke blitt kvitt det. Man skal visstnok vokse det av seg, slik at få har det etter 30. Så det er da noe å se fram til. :snill:

Om en googler litt på Keratosis Pilaris finner man mye. :)

Huldr 06-04-06 16:29

Jeg har også dette... har hatt det siden jeg var liten. Nupper på armer og bein, til og med på magen. Også veldig tørr hud. Foreldrene mine fikk høre av legen at "dette er bare en hudtype"...

Dessverre klemte jeg fælt på nuppene da jeg var i tenårene... så jeg tror kanskje det jeg har nå er arr etter gamle nupper. Og det går vel ikke an å få det bort når det har blitt arr, eller...? :rolleyes:

Trolljenta 06-04-06 18:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
Ja, det er mye mulig at noen har omega 3 mangel. Det var et godt tips !

Tror ikke det er mitt problem dessverre. Jeg spiser masse feit fisk og tar omega 3-6-9 tilkudd så det holder ! Har testet hva kroppen min trenger/ikke trenger og tok for mye før (tre kapsler pr dag). Nå tar jeg to. Siden armene mine har blitt så mye bedre i det siste regner jeg med at det er andre årsaker til mine nupper (bl.a. har det sammenheng med atopisk eksem som legen sier).

Ultra Omega 3-6-9
INNHOLD PR KAPSEL
400 mg boragofrøolje som gir: 128 mg linolsyre (omega-6),
76 mg gammalinolensyre (omega-6), 78mg oleinsyre (omega-9).
400 mg fiskeolje som gir: 72 mg EPA, 48 mg DHA (omega-3).
400 mg linfrøolje som gir: 212 mg alfalinolensyre (omega-3), 47 mg linolsyre, 75 mg oleinsyre, 10 ie d-alfa-tokoferol (naturlig E-vitamin.)

Hvordan visste du at du tok for mye?

Fjonken 06-04-06 20:42

Vil anbefale Bodøsalven. Jeg bruker den mot psoriasis og mot diverse hudproblemer som folk i familien har. Duger til alt fra atopisk eksem til kontakteksem, elveblest, solbrenthet og flass. Finnes i tre varianter. En tyntflytende for hodebunn. En nattsalve og en dagsalve. Legger ved en link som fører til en side hvor det står en annonse for Bodøsalven. Rull litt i artikkelen så kommer annonsen fram nederst til venstre. Man bestiller ved å ringe oppgitte telefonnr. Bodøsalven distribueres kun på denne måten og er derfor ikke å finne i butikkene eller på apotekene.

http://www.nfhandel.no/Nyheter_Bilde...is/kinesis.pdf

sirimor 07-04-06 09:20

Kanskje det kan hjelpe med å øke inntaket av omega-3? ca. 3-5 gram pr. dag, kombinert med lett bruk av skrubbevott og f.eks. Locobase Repair?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.