![]() |
off, ja.. jeg er litt irritabel i dag.. beklager..
menneh, jeg synes fremdeles at det er helt greit å referere til den linken når man sier hvor man har tatt en test. jeg er enig i at det kanskje er en del her inne som har blitt skrevet før, men her er det jo bare snakk om å gi en test et navn. like greit å gi den samme navnet som urlen mener nå jeg.. i stedet for å henvise til andre, eller å lage et eget navn. synes det er helt greit å kalle denne testen ved sin url, man kan da lese.. bla bla.. synes kanskje dette ble en litt meningsløs diskusjon. silje |
Jeg synes ikke det er så vanskelig å bestemme seg for parti, jeg.
Man kan kanskje gå seg litt vill i detaljene i partiprogrammene - så det er viktig å tenke på de store linjene ( ideologien ) til de ulike partiene. Jeg stemmer Arbeiderpartiet. Et par ganger har jeg også stemt SV. Uansett blir det sosialdemokratisk for meg! Det er sikkert lett å velge å stemme på partier som fronter lavere skatt - men det er viktig å tenke på hva denne skatten faktsik brukes til.... Barna dine, de syke ( som plutselig kan bli deg ), de gamle ( som også en dag blir deg ), kultur ( som vi alle trenger! ) etc, etc.... Selve skrekkvisjonen for meg er å bli et land som USA , hvor alle må ha private sykeforsikringer. Og hvor de fattige ikke har råd til dette - og dør av sykdommer de velstående får behandling for :( . Hilsen Zoë , som betaler sin skatt med glede! :D |
Sitat:
Slik dagens Norge seiler er det nok en fordel av alle å skaffe seg en forsikring - snarest. :) Beskatning er forøvrig også en forutsetning for demokrati, men diskusjonen blir jo hva som skal beskattes - og hva det offentliges penger skal brukes til. Jeg ønsket meg et liberalt parti som kjemper for utdanning, forskning og utvikling. Nedbygging av byråkratiet og tilrettelegging for små og mellomstore bedrifter. - Det hadde vært noe det. ;) |
Vi må passe oss så vi ikke sier noe negativt om SV, da havner vi kanskje på denne listen:
http://www.sv.no/blimed/nettdebatt :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42. |