Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbobøker (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=76)
-   -   Kokebok med tittel "Lavkarbo" ! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6229)

Nille 28-09-06 19:57

Sv: Kokebok med tittel "Lavkarbo" !

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Louloudi (Innlegg 202938)
Det er ikke toll på bøker, uansett hva de koster. Det er altså et generelt unntak for bøker, så man kan fint bestille dyrere bøker, eller flere bøker i en bestilling, uten å risikere at det vil komme fordyrende avgifter i tillegg.

Har bestilt bøker fra www.amazon.co.uk (England) og www.amazon.com (USA ) i mange mange år. (I følge dem viser porfilen min at jeg har bestilt over 250 titler :o Jeg bestilt 5-8 bøker om gangen, minst 1 gang pr måned - men har tatt en pause fordi jeg ikke har plass til fler bøker !) Og kan bekrefte at ovennevnte er korrekt. Det er hverken toll eller moms på bøker fra noe som helst land !! Dess flere bøker man bestiller dess billigere blir det i frakt pr bok. Du får opp pris med frakt/post på siste side før du legger inn betalingsmåte på Amazon. Da er det bare å legge til/trekke fra bøker så ser du hva spm lønner seg !

Trolljenta 28-09-06 20:10

Synes ikke denne boken var verdt 99 kr en gang.. Latterlig å ha ciabatta og loff-baguetter som serveringsforslag i en lavkarbo-bok :rolleyes:

Karin 29-09-06 16:44

Jeg har boken, fikk den til jul. Og Nille, den er ikke norsk opprinnelig. Men jeg er enig med alle som har kritisert den. En ting er det at de har med karbo-tilbehør, en annen ting er alt sukkeret og melet de har i maten, og det at de karbo-verdiene MÅ være feil. Jeg bruker den i høyden til inspirasjon for å finne på noe selv, knapt nok det.

Trulte67 19-06-10 12:42

Ser at dette er en gammel tråd, men skulle ønske jeg hadde funnet den før. Trodde jeg gjorde et kupp da jeg dro med meg denne boka ut av butikken, men den er juks!
Jeg mailer en klage til forlaget !!!

EmilyB 21-06-10 00:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 203549)
Har bestilt bøker fra www.amazon.co.uk (England) og www.amazon.com (USA ) i mange mange år. (I følge dem viser porfilen min at jeg har bestilt over 250 titler :o Jeg bestilt 5-8 bøker om gangen, minst 1 gang pr måned - men har tatt en pause fordi jeg ikke har plass til fler bøker !) Og kan bekrefte at ovennevnte er korrekt. Det er hverken toll eller moms på bøker fra noe som helst land !! Dess flere bøker man bestiller dess billigere blir det i frakt pr bok. Du får opp pris med frakt/post på siste side før du legger inn betalingsmåte på Amazon. Da er det bare å legge til/trekke fra bøker så ser du hva spm lønner seg !

Vil tipse om www.play.com og www.bookdepository.com som et mye bedre alternativ til å bestille engelske bøker, om bøkene man ønsker seg finnes der. I motsetning til begge amazon sidene har de gratis frakt. Jeg kjøper mange bøker fra utlandet og det er de to desidert beste sidene jeg har vært borti så langt. Bøkene sendes i pakker med en og en og kommer rett i postkassen etter cirka 2 uker.

Smakfull 21-06-10 16:31

Lånte denne på biblioteket og ble meget skuffet. Grunnen til at karbohydratene blir så lite er at en middag som så vidt ville dekt til meg og kjæresten vanligvis er til 6-8 personer i den boken (!!).. Nei, glad jeg ikke brukte penger på denne boken..

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.