Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Karen B's New York Cheesecake (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6735)

Dietta 22-11-11 20:26

Sv: Karen B's New York Cheesecake

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lucifine (Innlegg 1255143)
kan denne fryses?

Jeg har aldri prøvd å fryse ostekake, men skulle jeg gjette ville jeg si nei. Tror kanskje det skjer noe med ostemassen under frysing, så den ikke blir helt som den var... Men - regner med at noen retter på meg her hvis det kan fryses altså ;)

shailene 22-11-11 22:56

Skal prøve med CF, og teste med et lite stykke hvordan den blir etter frysing. Ser også for meg at det ikke kommer til å gå så bra, men like greit å prøve hvis ingen vet sikkert :p

Dietta 22-11-11 23:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1255293)
Skal prøve med CF, og teste med et lite stykke hvordan den blir etter frysing. Ser også for meg at det ikke kommer til å gå så bra, men like greit å prøve hvis ingen vet sikkert :p

Flott ! Legg inn her hvordan det går da... spent ;)

shailene 23-11-11 02:13

Denne ble bare UTROLIG god! Tror jeg har funnet meg en ny favorittkake :sikle: Lagde halv oppskrift (hel bunn og halvt fyll) i 20 cm form. Creme Fraiche istede for rømme, og byttet ut halvparten av Natreen med sukrin. Denne ga hvertfall meg ny tro på at lavkarbobakst ikke trenger å smake "lavkarbo" :D

Den ble heller ikke så lav som jeg var redd for, egentlig grei høyde syns jeg. Stekte i 1 time og tror det var passelig. Måtte åpne døra etter 45 min for å sjekke selv om det ikke er "lov", og det gikk fint!

Dietta 23-11-11 07:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1255359)
Denne ble bare UTROLIG god! Tror jeg har funnet meg en ny favorittkake :sikle: Lagde halv oppskrift (hel bunn og halvt fyll) i 20 cm form. Creme Fraiche istede for rømme, og byttet ut halvparten av Natreen med sukrin. Denne ga hvertfall meg ny tro på at lavkarbobakst ikke trenger å smake "lavkarbo" :D

Den ble heller ikke så lav som jeg var redd for, egentlig grei høyde syns jeg. Stekte i 1 time og tror det var passelig. Måtte åpne døra etter 45 min for å sjekke selv om det ikke er "lov", og det gikk fint!

Så flott ! Takk for at du la inn. Da seiler denne opp som et godt alternativ til jul ;)

shailene 23-11-11 12:51

Ja, denne kan nok være et godt alternativ for de som ikke er så glade i vanlige ostekaker og andre "sukkersøte" kaker også. Jeg er ganske sær sånn sett, liker nesten ingen kaker, men denne syns jeg var super! Mulig jeg ville kuttet litt ned på søtninga neste gang tilogmed, med bærsaus til trenger man ikke så fryktelig mye søtt i kaka syns jeg. Kan jo smake seg fram på røra hvor søt man vil ha den, for røra var også kjempegod, men det tenkte jeg ikke på før etterpå.

Funky Punk 30-06-13 20:20

Står her at noen byttet ut halvparten med sukrin. Går det an å bare bruke sukrin? Det er der eneste jeg har og jeg er helt ny på dette med lavkarbo så aner ikke hvordan jeg kan bruke det.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.