Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6772)

Fedonisten 20-10-05 22:43

Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30

Jeg syns programmet var bra jeg!

Ikke no' drama, ikke no' utstemming, ikke no' taktikkeri - bare renspikka livsstilsendring! Innrømmer at jeg kanskje har 'Hamarbrillene' på når jeg evaluerer, men jeg likte også at hun faktisk var såpass streng som hun var. Jeg kjente Anne Elisabeth før - og syns det var godt å se henne igjen. Akkurat den samme. Større kropp, javel - men for et NYDELIG ansikt og smil da :ja: Lurer på om vi får se noe mer til hvordan det går med dem som er med i serien? Om et halvt års tid eller no' sånt?

:klem:

Fedonisten 20-10-05 22:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta
men jeg viste ikke det med sprekker på tungen ;)

Kan også indikere B-vitamin-mangel :ja:

:cool:

nøtta 20-10-05 22:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten
Kan også indikere B-vitamin-mangel :ja:

:cool:

:eek: *løper og tar en multi b-vitamin*

Aline 20-10-05 22:49

jeg følte at jeg fikk noe ut av det.

fordi jeg igjen fikk en påminnelse om at jeg IKKE SKAL SPISE SNOP.
jeg har visst litt tungt for det, så jo flere påminnelser jo bedre!

;)

jeg håper at de som er med i programmet klarer å holde kursen videre :)

jeef-micro 20-10-05 22:49

Jeg er tror også at for "grandis-spiserne" så er det lille vi så av kostholdstips bra tips. mere grønt, mere grovt og masse fisk :) mindre hardt fett og sukker.

dolphy 20-10-05 22:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline
hun sa at de nye prøvene viste stor forbedring :)

Åja *finne q-tipsen* Syns hun sa "Nå er jeg spent på om prøvene viser at omleggingen har hjulpet" Og når alle tre gikk bortover så jeg for meg neste scene inne hos legen hvor vi fikk konklusjonen.. Men så bare gikk de.... Jeg følte meg litt snytt! :p
For når de først dro inn legen på de første prøvene, hadde jeg ønska å se legen konkludere med at det hadde blitt bedre.. jaja..

Programmet var bra, men ikke mye læring nei! Det er en time for kort til. Men jeg tror det inspirerer veldig de som er mer uvitende enn oss. Jeg også møter mange som ikke skjønner dette med at kosten spiller inn på blodsukker og insulin.
Her en dag satt en med diabetes 1 (d er vel den hvor du bare trenger ta tabletter....? -jeg burde vite dette:rodme: ) og skjønte ikke hvorfor jeg ikke spiste poteter?! Jeg fortalte han at det burde kanskje han kutte ut også, siden han har diabetes. Men det var han helt uenig i!!!
Altså, nå har jeg en far med diabetes 2 -og han kan jo ikke fråtse i poteter -eller andre karbohydrater for den sakens skyld. Så jeg vet hva diabetikere bør og ikke bør spise.
Jeg ble rett og slett provosert, for han mente jeg hadde feil og jeg VET jeg har rett!! Måtte bare gå fra hele diskusjonen jeg..
Heh, litt ut av tema her men:o

Iset 20-10-05 23:30

Jeg syntes det var bra jeg. Underholdende. Jeg tror vi lavkarbere har en tendens til å være litt mer krevende når det gjelder slikt, siden vi vet så mye fra før av. Vi har så mye kunnskaper selv at vi ikke helt kommer på at Ola-gjennomsnitts-Nordmann ikke er like opplyst som oss. ;) :P

Det er vel litt vanskelig å presse inn en skikkelig "læreplan" i et en-times program også da... Men klart de kunne vinklet det litt annerledes. Allikevel ble jeg ganske fornøyd og kommer til å se det fast hver torsdag. :)

Hun anbefalte jo så og si Lindberg-kost. :D

nøtta 21-10-05 00:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset
Allikevel ble jeg ganske fornøyd og kommer til å se det fast hver torsdag. :)

Hun anbefalte jo så og si Lindberg-kost. :D

:ja:

Fedonisten 21-10-05 08:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset
Jeg syntes det var bra jeg. Underholdende. Jeg tror vi lavkarbere har en tendens til å være litt mer krevende når det gjelder slikt, siden vi vet så mye fra før av. Vi har så mye kunnskaper selv at vi ikke helt kommer på at Ola-gjennomsnitts-Nordmann ikke er like opplyst som oss. ;)

Enig med deg Iset. Dessuten tror jeg faktisk også at folk flest har behov for å 'slippe å bli prakket på mer kostholds-lærdom' for det er MYE av det nå. Jeg syns derfor at dette konseptet i så måte er genialt; for her får de se hva som virker uten å bli forklart i det vide og brede om HVORFOR osv. osv. Vi må ikke glemme at mange syns ernæring og å lære om kosthold er drepende kjedelig - de vil bare ned i vekt. Uansett. Det må jo være derfor at det er liv laga for alle 'lureri-preparater' innen slanking!?

Tror jeg jaffal.

:ja:

Nille 21-10-05 15:58

:ja: Jeg er enig i at det er et greitt program for "vanlige folk" som ikke vet noe om kosthold fra før. jeg uttalte meg kun om MIN mening sett fra MITT ståsted..... og fordi:
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
Jeg har sett den danske utgaven av dette programmet før. Og det var mye mer nøye og detaljert. Om ikke de hadde akkurat prøve resultatene, så hadde de hvor mye de hadde gått ned i kolesterol og blodtrykk, etc. Det var det mer forklart med maten - hva og hvorfor. Og det møtte deltakerne etter 4 uker 8 uker og så vidt jeg husker 6 mnd etterpå. Det var en konklusjon.....

Som jeg presiserer så er jeg skuffet fordi jeg har sett den danske versjonen og syns den var mye bedre. Den var ikke laget for spesielt interesserte den heller, den var for vanlige folk..... :snill:

Men jeg sier også:

Sitat:

Promgrammet kan nok være en "øyeåpner" for mange

og

Sitat:

For meg var det bortkasta tid. Trist men leitt... :cool: Tror ikke det blir noe fast torsdagsinnslag hos oss ...

Fordi om JEG ikke vil brukle tid på det betyr det som sagt ikke at andre ikke vil ha ytbytte av det.... :)

mofe 21-10-05 18:18

Jeg synes det var et flott program, men savner litt mere info om hva dama synes er et "bra kosthold".

jeef-micro 21-10-05 18:34

Jeg syntes den tarmskyllingen virker litt spennende jeg... siden jeg har vært plaget med magen "hele livet" uten at de har funnet noe annet enn laktoseintoleranse, så hadde det vært spennende å prøvd...

Helene 27-10-05 21:45

Huff, jeg sitter å vrir meg i smerte av all sukkeret og fette og chipsen familien i dag får i seg *grøsse*

Aline 27-10-05 23:19

jeg er jammen glad ikke noen har lagt på bordet det jeg spiste for en halv uke siden.... :o

Iset 27-10-05 23:55

Jeg blir rett og slett SINT på måten de kaster bort mat på! Hun kastet jo KJØTTDEIG, OST og annet med mye fett i, som kunne blitt gitt bort heller. Jeg kjenner det koker i meg av det sinnsyke bruk-og-kast-samfunnet vi lever i!!!
Å helle masse mat (søppelmat eller ei) utover et bord og så kaste det, syns jeg er helt forkastelig! :eek:

donjuanwannabe 28-10-05 00:47

Ja hun er altfor redd fett. Så jo det på hva de kjøpte inn også, ikke bare lett men ekstra lett creme fraishe eller hva det var. Og det er vel ikke så lurt å anbefale solsikkeolje og soyaolje! Jeg tar ihvertfall ikke imot den anbefalingen. Og hun er mest glad i flytende fett som oljer, det som var i nøtter var vel ikke så bra fordi det var skjult fett og i fast form. :p Jeg regner med at hun er sterkt imot mettet fett også.

Ja jeg vil ihvertfall ikke se hva jeg har spist i det siste. Da har jeg fått sjokk tror jeg (men hvis Peppes hadde sett så hadde de gnidd seg i hendene). :)

Men den maten de setter på bordet i hvert program, de kan da ikke bare kaste den?!

Iset 28-10-05 00:55

Hun er veldig redd for mettet fett ja, hun snakker kun negativt om alt mettet fett! Og å anbefale SOYAOLJE feks? :eek: Jaja, jeg går ikke på de anbefalingene iallefall!
Men men, dette er jo en seriøst bra forbedring fra det tidligere kostholdet til deltakerne uansett.

Iset 28-10-05 00:59

Jo de kaster nok all den maten, tenker jeg. Du ser jo hva de stapper i boss-sekker og kaster i kontainerne? Helt vilt!! På Dr. Phil gjorde de også dette, i slankeprogrammene hans. Stappet fulle 2-3 svære svarte sekker med mat (ikke bare snop, men feks oster, fett kjøtt, smør, majoneser osv) og kastet.

Jeg blir rasende på slikt!!!!!!!!!

nøtta 28-10-05 10:14

jeg har tenkt at de sikkert ikke kaster maten men kanskje de gjør det :eek:

men hun ANNBEFALTE NØTTER hun sa at sundt fett kan også være skjult i fast form men ikke at det var usundt ;)

Benzo 28-10-05 10:25

De kaster nok ikke maten, vi så jo ikke at de lempet maten inn i containeren.
Han fyren gikk jo ned masse da....17kg på 8 uker :)

nøtta 28-10-05 11:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Benzo
Han fyren gikk jo ned masse da....17kg på 8 uker :)

ja det er jo vilt :eek: men menn går fortere ned :mad: :p av en eller annen teit grunn

Helene 28-10-05 18:19

og han ser forsatt bra ut :p "møtte" han og dattera på lagunen i dag, han sto og diskuterte med en veninne om programet, at han synest det var teit klippet sammen, for det var ikke sån det hadde fåregått. :p alt man får med seg når man ser på sko :p

nøtta 28-10-05 22:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Helene
og han ser forsatt bra ut :p "møtte" han og dattera på lagunen i dag, han sto og diskuterte med en veninne om programet, at han synest det var teit klippet sammen, for det var ikke sån det hadde fåregått. :p alt man får med seg når man ser på sko :p

ojoj så gøy .... hvordan hadde det foregått da :confused: vi fikk jo nesten ikke se noe fra mens de gikk ned :mad: ..... bare før og etter ... prossesen er jo minst like viktig !!!

Helene 29-10-05 17:04

det jeg hørte (jeg prøvde ikke å snikhøre altså, men jeg sto der ganske lenge og såg på sko, og de snakket høyt :p )

var at karaten og sånt ikke hadde kommet inn i bilde før etter 4 uker, og at jogging var det første de begynte med.

og så klagde han på fisken, og så gikk han i den buksen som han slanket seg inn i.

og så gikk jeg videre til h&M :p

Iset 29-10-05 17:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Benzo

Nei men vi så at de la maten i svarte søppelsekker som de knytet igjen og satte ved siden av bosset. Jo jeg tror rett og slett de kaster den, jeg er overbevist om at de gjør det. :rolleyes:
Hva med feks all maten som ligger strødd utover bordet? Den maten er jo pakket opp og "ødelagt", så enten har TV3-teamet en skikkelig fråtsefest etter hvert program, eller så blir den nok kastet.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.