![]() |
Sv: Harry Potter 6 - diskusjon!
Latin? Jeg tror du er spin spenna gæren jeg, jente!
|
Sitat:
|
Krise for oss potterfans... virker i allefall på meg som om Harry kommer til å dø i den siste boka :hylgrine: Håper hun bare uttaler seg på den måten p grunn av at det er siste boka, og ikke for at han virkelig må dø...
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=111755 |
Han kommer nok til å dø ja...:(
|
Sitat:
|
Nei, jeg tror ikke han kommer til å dø. Jeg tror han vinner over Voldemort, og gifter seg med Ginny Weasley. Det er tross alt det godes kamp mot det onde - det gode bare MÅ vinne. Sånn er det bare.
Nå skal hun jo dessuten til å skrive igjen - hun begynner i januar, visstnok, og da kan man regne ut at boken kommer til sommeren 07. Og da er det søren meg slutt, folkens... dette er det siste.. Kan vi virkelig leve med det???? Buuhuu.... |
Sitat:
Håper Harry overlever, og at han og Ginny blir sammen igjen:love: og at Rowling skriver masse bøker om Harry i yrkeslivet :drømme: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Helt utrolig med teoriene dere har... jeg vil gjerne også tro at Dumbeldore kommer tilbake...gråt mine salte tårer når jeg leste boken...
Når det gjelder neste tror jeg Harry Potter overlever og blir sammen med Ginny og det er vel ganske opplagt at Hermine og Ron blir sammen... Det er jo faktisk eventyr og det gode skal liksom vinne over det onde... |
Sitat:
Hun må gjerne skrive noe annet, men Harry Potter vil miste mye av sin storhet om det blir en endeløs serie av det hele. Syns jeg. Ellers tror jeg Harry overlever, helten overlever alltid - hvis ikke er det en dårlig historie, det som gjør at det er trist for Rowling å skrive er nok at det blir siste boka. |
Sitat:
|
Nå for 10 minutter siden leste jeg siste side av HP... Endelig ferdig, så nå måtte jeg spurte inn på tråden her. :lol:
Guri, den syvende boka blir vel nesten en religiøs opplevelse.. Siste boka, hva skal jeg gjøre etterpå? :hulk: Men jeg er enig i at det bør slutte der. Jeg er mest spent på hvem R.A.S er. Jeg blir gaaal!!!! Historien i hulen var jo helt grusom! Den filmen MÅ jo bare få 15-års grense. Inferiene skremmer livet av meg, jeg elsker jo grøssere og slikt men levende lik blir nesten litt for mye av det "gode". :grøsse: Stakkars Humlesnurr, hva var det han hylte om i den hula? Akkurat som om han hadde gjort noe forferdelig og ville ha tilgivelse?? Når det gjelder de norske navnene, så syntes jeg også de var helt tullete, til jeg leste en diskusjon om dette på et annet forum. Forfatteren er jo egentlig genial, og har kommet opp med glimrende navn. Han har jo ikke bare funnet på noe i løse lufta, de betyr jo det samme som de engelske navnene, som regel. Ikke alltid da, jeg skjønner feks ikke hvorfor feks. Ron må hete Ronny, eller Hagid må hete Gygrid. Jeg foretrekker selvsagt original-navnene, men siden dette begynte som barnebøker så skjønner jeg jo at mange av navnene måtte forandres. Hvor mange barn klarer feks å uttale "Dumbledore" eller "Umbridge" osv? Lucius blir oversatt til Lucifus, og det syntes jeg jo var helt teit til å begynne med, men det er nok fordi vi skal få en mer "djevelaktig" følelse overfor mannen. Lucifus - Lucifer. Syns oversettelsene av mange av navnene faktisk er ganske bra jeg, bent frem geniale. |
Jeg er ikke helt enig Iset... Jeg synes det er utrolig mange teite oversettelser. De blir litt for like de originale, men samtidig for forskjellige.
Men det er sikkert med dette som mye annet. Vi har forskjellige oppfatninger om ting. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23. |