![]() |
Sv: Karbo sjokk - hvor farlig er det?
Waaa....jeg skal selv i stort selskap om en måneds tid, og dette hørtes jo nesten litt skremmende ut, men bra å kunne lære av andres erfaringer. Jeg tror jeg skal holde meg unna kakene i det selskapet ihvertfall, selv om det betyr at jeg blir usosial av den grunn, men på den andre siden kan jeg jo benytte anledningen til å skryte av lavkarbo, siden de fleste i selskapet bare kjenner mitt gamle tykke jeg...og sikkert lurer på hvordan jeg har klart å gå ned det jeg håper å gå ned til da.
Jan. |
La meg ta en rask statusrapport, naa som sukkerladningen er ca 24 timer tilbake i tid. Som sagt saa ble det langt mer enn ett stykke kake i gaar, jeg kjoerte rett og slett fulltoleranse og spiste akkurat det som stod foran meg til enhvert tid. Det er vanskelig aa anslaa, men jeg tipper at jeg kruset inn minst 400 - 500 gram karbohydrater denne ene dagen (sikkert like mye som jeg har spsit total under 1 mnd med skaldemann).
Hittil er effektene ikke spesielt merkbare av sukkersjokket, her ikke hatt noe saerlig hodepine som jeg regnet med selv om energinivaet nok ligger litt lavere enn det her gjort i det siste. Magen er kvasistabilisert og jeg merker ikek noe til noe soetsug. Faktisk er jeg mer plaget av at vi har sluppet opp for drikkevann paa jobben enn av gaardsdagens karbohydratorgie. Dersom plagene ikke blir vaerre en det milde ubehaget jeg har foelt vil jeg for egen del konkludere med at dietten taaler en hviledag i ny og ne. Det er derimot meget interessant aa se hvor lite nytte for kroppen karbohydrater egentlig gjoer, de ga ingen energiboost og sukkeret smakte ikke speielt godt (ikke vondt heller for den saks skyld), eneste effekt var magesjau og at jeg ble veldig kald om kvelden. Det er effekter jeg skal klare aa greie meg uten :) |
Sitat:
Jeg bor i Los Angeles og det er endel lavkarboprodukter i butikken forbundet med forskjellige diettyper. Ser bl.a. endel South Beach Diet produkter man kan kjoepe, men jeg kjoeper aldri noe av det saa jeg vet ikke hvor bra det er. Jeg kjoeper heller bacon til 35 kr. pr. kilo og lasser i meg det. De har endel 'sjokolader' og dessertprodukter etc., men jeg er ikke saa veldig glad i desserter og slikt til aa begynne med saa da ser jeg ingen grunn til aa begynne aa betale blodpris for desserter naa :) |
Dag to etter karbohydratfraatsing:
Utover kvelden i gaar fikk jeg littegrann antydning til hodepine, men magen er tilbake i godt gammel slag, nesten, den kjennes fremdeles litt uggen, men ikke noe stort problem. Jeg kontret med en middagg saa fettladet at jeg nesten ble kvalm av meg selv i gaar, og ved jukseveing i dag tidlig veide jeg mindre enn noen sinne (siden jeg startet dietten vel og merke). Jeg er naer ved aa konkludere med at for meg har en dag med galt kosthold minimal negativ effekt. Det vearste var uten tvil mageproblemer som kom samme kveld. Antagligvis vil effekten vaere langt mer katastrofal dersom en slik 'sprekk' strekker seg over flere dager. |
For dem som fremdeles maatee vaere interessert i hvordan det gikk til slutt saa hadde jeg tatt av en kilo til ved offesiell veiing, dvs at jeg har tatt av akkurat like mye som jeg har gjort tidligere uker. Men, obs obs, denne uka har jeg slitt mer med sukkersug enn noen gang tidligere paa denne dietten, der jeg tidligere har kunnet gaa rett forbi baade den ene og den andre sukkerbombe har det forrige uke krevet all (og mer til) min viljestyrke aa holde meg unna sukker. Heldigvis har abstinenssymptomene vaert milde, ikke i naerheten av hva de to foerste ukene hadde aa by paa :)
|
Hei!
Tenkte bare tipse om at jeg har laget heistad gele (lavkalori) og den er det null karbs i! :D Jeg har laget den som fromasje (oppskrift står bakpå gele-posen), det eneste man da trenger i tillegg til posen er vann og kremfløte. Og smaker kjempegooodt! Ikke bare oss lavkarbo-junkies som liker den ;) Pynt med en jordbær el., da ser den litt morsom ut. |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35. |