![]() |
Sv: Jan på Kanal24 - kl. 17.20!! I debatt med VG
d va no morsomt læll!
litt hissig, men fikk siste ordet! |
Er det ferdig? Kortreferat?
|
og ikke minst.... en fornøyd bruker av vektklubb.no på telefonen og vips så er "alle" fornøyd ......
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Takk og lov for at jeg fikk siste ordet. Nina Schmidt hadde forberedt seg ganske bra, men ble ikke temperaturen vel høy?
Bra jeg fikk siste ordet ... :eek: |
Hvis noen er bevis på økt grønt-inntak, så er det kanskje meg ;) fra null til hundre på et halvt år ;)
|
Jeg synes forresten at hele lavkarbodiskusjonen har avtatt. Nå er det blitt til bare koteletter eller høykarbo (og det blir jo feil begge veier, for lavkarbo er ikke bare koteletter, og det andre kostholdet anbefaler jo faktisk bare langsomme karber). Diskusjonen er blitt helt polarisert.
|
Sitat:
|
Polarisering er Medias skarpeste våpen:rolleyes:
|
... dumt at jeg fikk beit skikkelig fra meg på denne kotelett-repetisjonen; æ vart no litt stræssa jah; dessuten trodde jeg debatten var mye lenger, hadde forberedt meg på en mye lenger debatt.
... puh! |
Det som er fortærandes(trøndersk irriterende etc) er at det blir debattert i en tabloid setting. Det fører til at ingen av partene kan ta seg tid til innlegg og fortelle sin versjon. Dessverre endte jo også dette med et islett av munnhuggeri, og avbrytelser. Men det er vel bedre å få komme til i media, enn å bare rope her inne.
Debatten blir for overskriftsbasert, der kun de fete typene får plass. Dette er fryktelig synd, når man tenker på viktigheten og konsekvensene dette kan få. Bra Jan! Jeg synes du fikk mye ut av debatten tross alt, selv om det ble litt hissighet i studio. Vel blåst! |
Hihi kjempebra. :D
Tenk å prøve å være seriøs, men å henge seg opp i koteletter og pølser. Det går da an å forstå LITT selv om man ikke er enig. :sukk: Det med at du bare er ute etter å selge bøker, er det brukerne på vektklubb også mener i den tråden jeg viste til. Det er så ensporet. :( Det beste hadde vel vært om en tv-kanal kunne bruke 1-2, helst 2 timer på et ernæringsprogram, der like mange fra hver side deltok. Selvsagt DVP og Skaldeman (og flere, KANSKJE Fedon og, men han er jo så livredd mettet fett og vil jo selvsagt tale midt imot både DVP og Skaldeman...), samt noen fra ernæringsrådet og vektklubb. Så kunne vi fått en litt saklig debatt, eller kanskje den ikke hadde blitt så saklig med alle de personene i samme rom. :P |
Det blir spennende å se om det blir "overskrifter" i forumene i vektklubben også nå da. Det må vi sjekke!
|
Sitat:
|
Sitat:
Litt morsomt når folk kan skrive: "mennesket har da levd på alt mulig i millioner av år, jeg blir så irritert når man skal gjøre noe så naturlig som mat om til vitenskap". :o Jeg svarte henne nå. |
merkelig hvor korttenkte enkelte er...
sikkert endel som mener at pasta er mat man har apist i "all tid" ;) |
Sitat:
|
Men jeg synes Jan gjorde en bra innsats!! :)
|
Jeg ble så stressa da Jan begynte å avbryte henne, at jeg lot ungene se Disney channel istedet... (Radio på parabolen).
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Tror Fedon er skeptisk- ikke motstander av mettet fett, mener å ha lest at han sier at det mangler god nok dokumantasjon så langt til at han fritt kan anbefale ubegrenset bruk av mettet fett. |
Sitat:
Sten Sture |
Nå tror jeg virkelig denne debatten begynner å ta av. Det er veldig morsomt å være med og følge med på utviklingen. Det er litt synd at sånne tv- og radiodebatter alltid blir så avstumpet at det ikke er mulig å få noen oversikt. "Ernæringsekspertene" må ty til en del stygge verbale angrep og debatten hisser seg opp. Interessant. Jeg håper at dette kan være begynnelsen på en slags revolusjon. Det er på tide å få byttet ut de gamlingene i ernæringsrådet.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06. |