![]() |
Sv: fitline yoghurt
Sitat:
Her 'sliter og stresser jeg' og svarer på tråd - og så er det ingen som kommenterer engang!! :eek: :rolleyes: :mad: :( :D |
Kommentar: Jeg er mer nysgjerring enn noen gang på dette :D
Hvor stor er yoghurtmaskinen (jeg har meeeget begrenset benkeplass...) :) |
Sitat:
Tipper ca. 25-30 cm i diameter og ca. 20 cm høy. Klokere nå? |
Sitat:
|
Sitat:
1 liter gir 430 kalorier, 2 gram fett, 42 karber, 47 gram protein Dvs. 5 % fett, 45 % karber og 50 % protein. 1 dl gir helt nøyaktig 43 kalorier, 0.2 gram fett, 4,2 karber og 4,7 gram protein |
Sitat:
jeg bor i Frankrike naar jeg ikke er i Norge men da burde jeg kanskje vente litt med og bestille , kommer til Norge 10 april ! :suss: |
Sitat:
aha en liter yogurt er ikke laget av en liter h-melk :cool: |
Sitat:
|
Sitat:
saa spm mitt var vel egentlig ingen ting, bare tenkte litt hoyt, men noen kan sikkert si hvis de vil hvor mye h-melk det er i en liter yohurt for da kan jeg bli enig med meg selv !! :o |
Sitat:
...nå ble du vel ikke akkurat klokere kanskje...? For sikkerhets skyld setter jeg inn næringsinnholdet i yoghurten - så kanskje du blir enig med deg selv eller noen andre da? :p Næringsinnhold (1 liter ferdig ALL-IN-1000 YOGHURT med 3,0% melk) Energi: 1806kJ 425kcal Protein 47 g Kolhydrater 42 g Fett 1,7 g Kalsium 1440 mg Magnesium 250 mg Fosfor 1340 mg ALL-IN-1000® probiotika inneholder omtrent 30 ganger mer mikroorganismer enn en vanlig yoghurt! Følgende nyttige tarmbakterier finnes i All-in-1000 Yoghurt: Laktobacillius acidofilus La-5, Bifidobakterier Bb-12, Streptococcus thermormofilus Lactobacillus debrueckii subsp. bulgaricus. Dessuten inneholder yoghurten inulin, som har en prebiotisk virkning, dvs. den innholder ikke-fordøylige oligosakkarider som øker veksten av visse snille tarmbakterier bl.a. bifidobakteriene. Fitline All-in-1000 Yoghurt er produsert etter strengeste farmasøytiske standard, og er godkjent og merket GMP. FitLine All-in-1000 yoghurt har nå også fått patent. :klem: |
takk men det jeg ikke skjonner er hvordan kan en liter h-melk med tre prosent fett inneholde 1,7 g fett :confused:
det er DET jeg ikke skjonner hihi, men regner med at det er fordi 1 liter h-melk ikke = 1 liter yoghurt ..... ja eller nei ? :p |
Sitat:
'er svaret avgitt?' :ja: |
Sitat:
|
Sitat:
for yoghurt krymper ikke sant så av en liter melk blir det mindre en en liter yohurt ? altså en "porson" (en sånn bolle) med fitline yoghurt lages av 1 liter h-melk 650 kcal + en pose fitline pulver 150 kcal = 800 kcal hvordan kan da en liter yoghurt inneholde 425 kcal :confused: en liter burde jo da inneholdt mer enn 800 kcal eller ihvertfall ikke mindre. Og hvor blir fettet av ? blir det mindre når man lager yogurt ? Ps: jeg skriver bare opp kcal for enkelthetens skyld men for det ikke til og stemme med khd, protein og fett heller .... jadda ! bare steng tråden hvis dette spm går deg på nervene :D ser jo at det står på pakka så veit jo at dere har rett men bare skjønner det ikke ... |
ok, nå vet jeg ikke så mye om fitline, men kan det være at en liter melk pluss yoghurtpulveret blir MER enn en liter yoghurt...?
|
Sitat:
|
Da vet jeg ikke :)
|
ny ide, hva om det er trykkfeil hos fitline og de egentlig mener å skrive en KG yoghurt...?
:wacko: eller? :) |
:lol: Jeg kan jo ikke annet enn le av deg da Nøtta.... :lol: Og så er jeg fristet til å si: Yoghurten skal SPISES - ikke LESES.... :lol:
:hjelp: Skjønner du er forvirret - jeg skjønner ikke nødvendigvis HVORFOR du er forvirret, men forvirringen er der. Helt tydelig :ja: :blinke: :wacko: :forvirret Jeg har ikke tid til å svare så utførlig nå - for det er tydelig at jeg her trenger å gå vitenskaplig til verks. (nå erter jeg ikke - og mener ikke å være ekkel heller altså :klem: ) Skal på jobb nå og er ikke tilbake før nærmere midnatt, så svar får du tidligst i morgen. Kan du makte å vente så lenge da tror du? :geip: :dulte: fra Fedonisten |
Sitat:
jaja jeg skal prøve og vente men ikke bli overasket om jeg hiver meg på toget til Hamar, dette skal jeg til bunns i :cool: :lol: |
:lol:
|
Sitat:
Så deg ikke no' på stasjonen jeg :nei: Har du sitti her og venta hele dagen??? Med nerver og hele pakka??? :geip: Sitat:
:nei: Denne problemstillingen er ikke ulogisk i DET HELE TATT :nei: Men du tenker matematikk du nå - ikke ernæring og biologi. I matematikk har du lært at 1 + 1 = 2 I sexologi blir ofte 1 + 1 = 3 :lol: Dette handler om noe annet. La oss se på problemstillingen du blir gal av: Sitat:
Det første du har hengt deg opp i; om hvorvidt en liter melk + en pose med pulver blir mindre enn en liter yoghurt. Det da kan du finne ut av det på en lett måte. Bruk desilitermål….. Det andre du henger deg opp i er et kaloriregnskap. En kalori er ikke en kalori får jeg lyst til å si da. For det er det ikke. Dessuten må man bruke litt logikk og sunn fornuft – og en dæsj med kunnskap om ernæring. La meg bruke noen eksempler: Hvis du spiser 100 gram fett – går du opp 100 gram vekt i fett da? Når en kalv drikker fet morsmelk – vokser den da kun i fettmasse? Eller i mengden protein? Hvis du ’tviholder’ på din måte å regne på – da kan umulig for eksempel Fedon-kost virke…. Der spiser vi da virkelig masse kalorier i form av sunt fett – men taper fettmasse allikevel. Et av nøkkelordene er forbrenning…. Det unike med FitLine yoghurten er mengden melkesyrebakterier, sant? Hvis jeg uthever BAKTERIER, så begynner det kanskje å ringe noen bjeller……. :geip: Det er snakk om levende bakterier her vettu. Bakterier som lever, spiser – og som har forbrenning. DERFOR reduseres fettinnholdet. Ble du klokere nå? |
oj takk for grundig forklaring, men jeg regner IKKE kcal men somjeg skrev i innlegget over jeg lurer på hvor fettet blir av også , ikke fordi jeg vil ha mindre av det men fordi det er ulogisk :confused: for atte
1 liter melk + pulver = ca 35 g per dl = 3,5 g nå har jeg laget yohurt (herlig foresten) det er en liter så hvorfor blir det da slik: 1 liter yoghurt = 1,7 g det stemmer jo ikke !!!!!!!!! men du snart stenger sikkert Nille tråden :lol: men atte jeg må jo være helt blond men for meg er dette sinnsykt ulogisk *nå vurderer Fedonisten sikkert og legge ned bedriften i håp om at nøtta ikke skal bestille flere forsyninger* :D |
Kjære Nøtta
Sett deg rolig ned. Pust med magen. I går skrev jeg følgende: Hvis du spiser 100 gram fett – går du opp 100 gram vekt i fett da? Når en kalv drikker fet morsmelk – vokser den da kun i fettmasse? Eller i mengden protein? Hvis du ’tviholder’ på din måte å regne på – da kan umulig for eksempel Fedon-kost virke…. Der spiser vi da virkelig masse kalorier i form av sunt fett – men taper fettmasse allikevel. Et av nøkkelordene er forbrenning…. Det unike med FitLine yoghurten er mengden melkesyrebakterier, sant? Hvis jeg uthever BAKTERIER, så begynner det kanskje å ringe noen bjeller……. :geip: Det er snakk om levende bakterier her vettu. Bakterier som lever, spiser – og som har forbrenning. DERFOR reduseres fettinnholdet. I dag kan jeg - siden du fortsatt ikke skjønner hvor fettet blir av - legge til; Når bakteriene 'eter og gasser seg' i yoghurtbasen under tillagingsprosessen, så spiser de fett. De er 'fett-etere' for å kalle det noe. Da blir fettet borte. Bakteriene legger på seg - men fett i mat er ikke det samme som fett i kroppen (det snakker vi om på mennesker også) - men 'vektøkningen' er i form av proteiner. Akkurat det samme som skjer med f.eks. en kalv som jeg nevnte tidligere (over her). Skjønner du NÅ da? *tørker svetten - og gir snart opp.....* ;) |
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!! Det er jo logisk jo :eek::D
Jeg skjønner det , og du må være en aldeles fantastisk strålende mamma, makan til tålmodighet :_oy: åh fantastisk nå fikk jeg ro i sjela mi her :klem: :klem: :klem: :klem: på verdens mest tålmodige fedonist ! i dag ble det fit line yoghurt med musli, soyafloker og bær til frokost mmmm |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01. |