![]() |
Sv: Har dere strøket 17.mai tøyet
Sitat:
|
Sitat:
:lol: :lol: |
Sitat:
|
Flinke strykejenter:p
Skulle gjerne ha strøket bunadsskjorte jeg, om jeg hadde hatt bunad. *Ønsker meg* |
Færdi ! :D
|
Sitat:
*skal snart pusse søljer :eek: * |
HÆ? Bunad?
Å... den greia som henger så fint inni en sånn hvit poseting i skapet?:p hmm... *teste ut om den passer* |
Hehe... den kan man definitivt IKKE gå med i mårra... :nei:
:p Var en smule stor den....:rolleyes: :cool: |
nå er jeg ferdi med stryking. tok si tid. men ingen bunad imorgen.
jeg lar være å gå i bunad fordi det e stress. den befinner seg hos mammen og pappen på vassøy, mens jeg skal til en annen øy imorgen. og vi gidder ikke å stå opp altfor tidlig for å stresse bort dertil bunaden med min vonde rydd :nei: tar heller linbukse og fintopp jeg. mye enklere det. |
Nå er jeg ferdig! :o
|
Da var du ferdig en halv time før meg Guro. :)
Jeg har strøket både duker, skjorter og bukser i dag. |
jeg krisestrøk litt idag tidlig, og jeg som ikke skulle :p
:D |
Og nå kan strykejernet hvile til det blir juul!:p
|
Sitat:
|
Nå, bunadsdamer, har dere tatt frem strykejernet i år? :dulte:
|
Sitat:
|
Det minner meg på at jeg må ringe mamma i kveld. Får håpe på at bunaden passer i år også, men det er mamma som stryker og vasker og alt det der.. :p
|
Har mistet så mange cm at jeg må ha nye penklær så nei :-)
Har aldri pleid å stryke penklær uansett, det finnes jo sånne moderne oppfinnelser som strykefrie skjorter, eller gamle triks som å henge de på badet når man dusjer. Skal ha meg en ny dress i år men venter til juli for å ha krympet mest mulig før jeg kjøper den. Så ingen ny dress til 17. mai ihvertfall. |
Eh, stryke..? Er det ikke det man gjør til eksamen?
Jeg går elegant for selvsydd kjole i chenille/juksefløyel som kan strekkes ut i det halvt evindelige, sånn at jeg kan få plass til den mangetimige frokosten, og klatre i trær og over gjerder om anledningen byr seg utover dagen. (I tillegg er jeg en slask som tenker at krøller og rynker i klær, det forsvinner etter noen timers kuting. Min mor ga opp alt på nittitallet, da hadde hun tross alt fått meg til å forstå hovedprinsippene bak en vaskemaskin!) |
Mamma hadde vasket skjorta mi, og strøket den på torsdag, så jeg slipper faktisk å tenke på det... men jeg må pusse sølvet mitt selv da...
|
*Phew*
Heldigvis har en mammer til sånt strykearbeid. ;) |
Hehe, strykejernet mitt blir ikke særlig mye brukt, kan du si. Fikk mitt første strykejern til 30-årsdagen i fjor (fordi jeg da offisielt var blitt voksen :p) men har kun brukt det én gang, til å fjerne stearin fra en bukse. Akk ja.
Men 17.mai, ja - stiller i mormors gamle 60-tallskjole (med dritkult grafisk mønster). Endelig passer den!! Nesten så jeg gleder meg til den store dagen kun derfor (og pga all namme-maten da, åff kårs). |
Jeg må stryke bunadskjorta mi selv. :(
Og NEI, jeg har ikke gjort det enda. Skal skjerpe meg og prøve gjøre det i morgen. Den er fæl å stryke, tykk lin. Ungene sine er bedre, bomull. *grue seg til stryking* |
Skal vaske skjorta i dag (når jeg kommer fra jobb) og stryke den i kveld eller i morgen tidlig. Har en "gammel" linskjorte fra 1972, og den blir fort gul om den henger for lenge ferdig strøket. Irriterende egentlig....
|
Utsetter i det lengste...Å stryke bunadsskjorte krever gode nerver. Men etter vinterens/vårens lavkarbokosthold samt omfattende mosjonsopplegg passer bunaden perfekt igjen! Gleder meg til dagen!
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38. |