![]() |
Sv: Cola light vs. Pepsi Max
Bare for å punktere disputasen fullstendig.
Farris Med Carbonbobler er IKKE surt. Farris er buffer, og vil ikke tære på tenner. Boblene i brus og farris kalles helt feil for kullsyre. Boblene er karbondioksyd. Hadde karbondioksyden reagert med vannet, hadde det muligens blitt surt, med da hadde ikke boblene vært der. Jeg har IKKE testet Farris med ymse smaker i kjemilab. Vanlig blå farris, er derimot super som buffer, og dermed hvis man har halsbrann e.l |
Sitat:
Tusen takk for den opplysningen :) |
Jeg lurer på hva som gjør at vi er avhengig.....det er enormt mange som er det med pepsi max???? Er det noe som er ala nikotin i røyken? Det er ikke bra å drikke så mye, men må ha det. IRRITERENDE :mad:, tenker på disse søtningsstoffene og på tennene, ikke bra.:(
|
Sv: Cola light vs. Pepsi Max...
Sitat:
|
Pepsi max smaker uansett oppvaskmiddel. Beklager personlig smak, med jeg kjenner såpesmak av den
|
Jeg har hørt her inne tidligere at cola zero er den "beste" å drikke,holder meg til det jeg,da den absolutt smaker best av lett brusene... :rolleyes:
|
Sitat:
Det påståes at de som driker lightbrus legger på seg også. De fleste slanke jeg kjenner drikker faktisk vanlig brus en gang i mellom, de tømmer ikke i seg bøttevis med lightbrus. Legen min sa at det kunne trigge "søtsuget" også. Summavsummarum... Det er nok ingen fordeler med lightbrus :D |
Lindberg sier det er tull at lightbrus påvirker blodsukkeret på samme måte som vanlig brus. Mine doabetiker-besteforeldre drakk alltid lightbrus uten problemer. Min bror gikk ned 15 kg ved å ikke gjøre NOE annet enn å bytte over fra Cola til Cola light. Så jeg tror nok det er vektmessige fordeler med lettbrus, men sunt er det jo langt derifra. Og vanedannende er det også ja. Aaargh! :/
Jeg var mye mer skeptisk til sukker enn aspartam før, nå begynner jeg å tenke motsatt. Ungene får ingen lettprodukter, bare vanlige, og jeg kjøper heller sukret brus enn lettbrus til meg selv og prøver å drikke det sjeldnere. Men så skal jeg ikke ned i vekt heller, da er det jo litt lettere. |
Blodsukkeret stiger ikke som når man drikker vanlig brus, men det stiger litt. Ei venninne målte..det økte med 0,8 på henne. :eek: Har drukket lightbrus hele livet, men det har aldri hjulpet meg ned i vekt. Jeg tror faktisk tvert imot. Kjenner faktisk at jeg blir mer fysen når jeg drikker lettbrus. Det er sikkert indivuduelt, men jo mer jeg drikker jo mer fysen blir jeg på søtsaker.
|
Ja, det er sikkert invididuelt det der. Jeg merker ikke at jeg blir fysen, tvert imot hjelper det på når jeg har lyst på noe søtt. Men jeg vet at noen reagerer motsatt.
|
Jeg vet ikke noe om tannemalje og den slags,men jeg drikker gjerne et glass pepsi max om lørdagskvelden som en erstatning for alt jeg brukte å proppe i meg av godteri,godt med isbiter ;) Det er utrolig hvor bra det går med bare det ene glasset,men jeg skal ikke skryte for det kommer sikkert godteri abstinenser snart.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05. |