![]() |
Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?
Jeg ligger nok på rundt 1500-1600 om dagen. En ting er sikkert: hadde jeg ikke vært i ketose hadde jeg sulta. Gikk på GR i høst og spiste 1900, og da tenkte jeg mye på mat...:( Lavkarbo for meg takk:D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
AnnaV: ta med deg målebånd og bruk det av og til rundt magen så har du kontroll over vekta di der det ikke finnes veiemuligheter.
Jeg bruker ikke å telle kalorier men jeg telte en gang for lenge siden og da lå jeg på ca. 2300 kcal den dagen. |
Neste gang AnnaV , baker du masse fjonkenbrød og tar med deg i et sånt transportabelt minikjøleskap. Et sånt du kan i bilen og plugge inn hvor som helst. Da har du i allefall brød nok og enkelte hoteller har også microbølgeovn til utlån.. Sjekk opp det neste gang for da kan du i allefall varme noen kjøttkaker og lage eggeomlett og slikt noe..Kontakter du hotellet på forhånd kan de ofte tilrettelegge forholdene slik at du får lavkarbomat for hotellkjøkkenet eller får muligheter til å lage noe sjøl.. Vi lavkarbere må være smarte i toppen og ha spisse albuer. Står vi på krava og gjør litt forarbeid så går det som regel greit.
|
Jeg får i meg altfor lite kalorier pr dag. En periode da jeg var innom en av disse vektklubbsidene var jeg nede i 600-700 kalorier pr dag, når trening var trukket fra. Ikke rart at jeg ikke gikk ned!:rolleyes:
|
Bruker en av ukene jeg har lagt inn i fitday som eksempel:
Veide mellom 90 og 100 kg. Spiste i gjennomsnitt 2371 cals, 62 % fra fett 10 % fra carber og 28 % fra protein gikk ned 1,5 kg den uken, og hadde mosjonert 3 av dagene Spiser omtrent slik igjen nå også, men sjekker tallene bare av og til. Jeg lærte i hvert fall av den perioden jeg var nøye med å føre tallene at jeg gikk mer ned i vekt når kaloriinntaket var ganske høyt. |
Jeg spiser 3 rugsprø med lettere nøkkelost hver dag. Det er alt. Vet ikke hvor mange kalorier det er. Sikkert ikke mye. Men det er alt jeg klarer å få i meg.
|
Sitat:
Er det noen grunn til at du ikke greier spise mere, eller i det minste mer variert? :kadetgaar |
Sitat:
mann! du kanke leve på det der! Det der ække bare antikarbo, prinsippet i lavkarbo diettene er jo at man skal spise slik vi er skapt for, vi er ikke skapt for å spise så lite som det uansett, og korn og melkeprodukter er matvarer mange ikke tåler i det hele tatt. |
Sitat:
Men utover det - hvor mange kalorier jeg får i meg. . . ? Do I care??? Nei - for både på Atkins og flere andre lavkarbo-greier, er akkurat det faktisk totalt uinteressant! Her telles ikke kalorier, her telles karber. Og DER ligger jeg bra an. |
Sitat:
Og det er jo unektelig litt gøy å se hvor høyt det kan være, og at man allikevel går ned i vekt. Kan være artig å slå i bordet med under diskusjon med folk som fortsatt hører på ernæringsrådets utdaterte råd.:rolleyes: En setning jeg liker ganske godt er; "Nå går jeg ned i vekt ja, og det er fordi jeg har sluttet å slanke meg, og fordi jeg passer på å få i meg mange nok kalorier og mye fett hver dag!":eek: :confused: |
Sitat:
He, he ... jepp! Er det ikke moro? :D |
Jeg har aldri telt verken kalorier eller karber, men kunne vært litt interessant å vite ..
|
Sitat:
Men har fått meg en ernæringsfysiolog og behandlere nå som prøver å finne ut av hva som feiler meg. Kjipt å være livredd for å putte noe i seg. Skal jo fungere ute i verden også, ikke bare fly på do hele tida. Så nå er jeg sykmeldt til de finner ut hva som feiler meg. Håper de finner det ut fort, for jeg er sulten. Men tør ikke spise. Orker ikke evige magesmerter og doflying mer. Eneste jeg klarer sånn nogenlunde få i meg er disse rugsprøa med osten. Blir ihvertfall ikke så dårlig. Fordeler det utover dagen, er så forsiktig som mulig. Akkurat som magen min ikke tåler "belastningen". Og ja, kallenavnet er også deretter, er ikke akkurat særlig pent syn nå. Prøver bare å ta dette med litt humor:) |
Kjære Streken. Ikke godt å ha det slik. Det er jo tydelig at noe er galt siden magen ikke tåler mat. Håper de finner årsaken til magetrøbbelet.
En stor :klem: fra meg. Jeg bruker Fitday-programmet og ligger på ca 1600-1900, og går ned. Viktig å ikke spise for lite i tillegg til litt trening og nok søvn for å nå målet. Nå må jeg legge meg. |
Sitat:
Lykke til. Håper du vil fortelle oss hvordan det går! Så skal nå vi prøve gi støtte! :klem: |
Tusen takk dere! :) Håper også de finner ut av dette fort, for jeg er lei. Og sulten.....
|
Sitat:
|
Så utrolig rart (og frustrerende!) da, Mint! Fant du noensinne ut av hva det var som gjorde dette - kan det ha vært salmonella eller en lokal variant av noe lignende? Og blir du fremdeles dårlig av ting?
|
Legen min har tatt endel prøver nå som er sendt til sykehuset, har ikke fått svar enda. Men legen mistenker ulcerøs kolitt eller hva det heter, eller så trodde hun også det kunne være allergier. For meg så spiller det ingen rolle hva det er, bare de finner ut av det. Slik at jeg med ernæringsfysiologen min kan planlegge og finne ut av hva jeg kan spise. Er så utrolig kjipt nå på sommeren også, det er jo så myegodt å spise. Ikke minst is! Jeg elsker is. Spesielt yoghurt-isen på 7eleven fra Honey Hill Farms. Og grilling! Mmmmmm.
Har forresten merket at melketing og egg i mat gjør at jeg blir dårlig, samt hvitt mel da jeg blir dårlig av bakevarer og loff osv. Dette blir jo stusselig, for jeg er vegetarianer fra før. Fugl og fisk spiser jeg men ikke rødt kjøtt. Men i det siste har jeg jo blitt dårlig av alt, så tør jo ikke ta sjansen. Blir så handikappet når man skal noe, bare doflying hele tiden og smerter i magen. Men jeg spiser saft is, det går geit. Så får litt sommerfølelse da:) Er forretsten allergiker, så jeg håper da virkelig at det bare er dette som gjør det. Et eller annet slags kryssallergi reaksjon eller noe. for har lest om ulcerøs kolitt, og det er ikke særlig kult å ha:( |
Prøver å puste litt liv i denne tråden jeg! :p
Er jo bare nyskjerrig da, men hvor mange kalorier spiser dere i løpet av en dag da dere som teller dette? |
Jeg ligger på 1500-17/1800 og går ned. Kommer jeg over 2000 står vekta stille.
Da trener jeg en del. Trener jeg ikke, må jeg ligge lavere enn 1500 for å gå ned. Fordelingen min ligger på ca 3% kh, 75-80% fett og resten protein. |
Jeg ligger visst på 1500-2000kcl nå i følge diett.no Hadde jeg spist vanlig lavkalori, så hadde jeg aldri i verden gått ned på de kaloriene.. Jeg mener det er alfa og omega hvor energien og næringen kommer i fra og sammensetningen av måltidet.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09. |