![]() |
Sv: Johannesbrødkjernemel
Sitat:
Du... klarer du å bruke opp det glasset før det har gått et par tre måneder, ja da er du jaggu god... Husk, en bruker ikke mere enn ca 2 gr for å jevne en halv liter med saus... Tror nok det er lite å spare på det sånn sett, ja... . |
Du har vel rett ZIggy..:)
*sparenerd* |
Var på helsekosten og kjøpte et glass m. johannesbrødkjernemel i dag, skal bli spennende å prøve det. Faktisk så kjøpte jeg et glass for noen år siden, kom over det på helsekostbutikken og syntes det så interessant ut. Men jeg brukte det aldri, så jeg kasta det til sutt.
Jeg har vært litt usikker på det faktiske karbohydratinnholdet til johannesbrødkjernemelet, for i boka mi om E-nummer i maten (johannesbrødkjernemel har E-nr.410) står det at johannesbrødkjernemel er et karbohydrat som utvinnes fra johannesbrødtreets frø. Det er for så vidt riktig fordi det inneholder mye fiber som jo også er karbohydrater, men i en form menneskekroppen ikke kan utnytte. Men etter å ha lest mer om johannesbrødkjernemel i dette forumet, skjønner jeg at det er trygt å bruke for oss lavkarbo-folk. |
Sitat:
Eg har iallefal prøvd Ziggy sin rjomegraut no (rømmegraut) og den vart knallgod!!! Nett so mammo sin! hehe! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19. |