![]() |
Sv: Tarmskylling
Etter å ha satt meg litt bedre inn i det så kan jeg bekrefte det mine antagelser var, at tarmskylling er moderne kvakksalveri.
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Fakta er at tarmskylling dreper den sunne bakteriefloraen i tykktarmen. Skal heller ikke se bort ifra at gjentatte tarmskyllinger skader tarmen slik at den vil kunne lekke blod ut i avføringen. Sort avføring er nettopp et symptom på at man blør/har blødd innvendig. Moralen er: skal du først bruke penger på å stikke noe opp i analen, kjøp noe fra Lek-shop eller lignende. Da ødelegger du ikke kroppen din. Også verdt å lese: Gastrointestinal Quackery: Colonics, Laxatives, and More |
Jeg har prøvd en sånn "hjemmerensekur" fra helsekosten, og med mine tarmer, som aldri fungerer så ble de faktisk bedre etter en slik kur, så jeg planlegger en til nå neste helg. Problemet med "spisedag" er at den ikke får skyldt ut det belegget som det er snakk om her... Men da skal det sies at jeg ikke har spesielt pene tarmtotter også da...
|
yepp fedonisten-det er no skikkelig gørr som kommer da :o) og jeg sammenligner tarmen mer med det UNDER badekaret-nemlig rørene :oP
|
Sitat:
Jeg har hørt at man blir avhengig av armskylling, dersom man først begynner. Om det stemmer, hvordan kan det ha seg? Har nemlig tenkt på det selv... |
Sitat:
Merker ingen abstinenser jeg altså ;) |
Jeg mente tarmskylling altså, ikke armskylling som jeg skrev over, hehe. Jeg er helt avhengig av å skylle armen, klarer ikke å slutte. Føler meg fortsatt skitten om armen er tørr når jeg kommer fra dusjen. Hahahahahahahaha. Jeg er jammen morsom...
|
Sitat:
Det nærmeste jeg kommer av info med litt søking er: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=369646 |
Å han Barexstein! Jeg blir så full av beundring når jeg leser svarene hans...!
Jeg skjønner nok hva du mener, og jeg tviler på om jeg kommer til å bruke mine sure penger på det. Men nå og da tenker jeg på drit som kan ligge der av dårlig mat jeg har spist gjennom årene. Men så har ikke jeg vært den verste til det heller da. Jeg lar det nok være. Tarmen min er så glad, atte:) |
Tarmskylling er for de som spiser vanlig mat, ikke for oss som spiser lavkarbo. Bortkastede penger!
Og hvis vi på lavkarbo noen ganger spiser litt av det ulovlige og så går over til lavkarbo igjen så blir jo tarmen "skylt" ren igjen. |
Jeg tror forresten (og nå kan det hende jeg tar vann over hodet hva angår min biologikunnskap) at det svarte som skylles sist ut av kroppen er blodceller. Tenkte bare på det fordi grunnen til at avføring har brunfarge, er fordi den er farget av døde blodceller. (Andre faktorer igjen spiller jo en rolle for fargen, men dette er i alle fall hovedsaken). Eller er jeg helt på viddene nå....?!?!?! (Leker forsker....:p)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20. |