![]() |
Sv: P-piller og PCOS
Jeg går en gang i året. Synes ikke det er så ille, men gøy er det ikke! Men noe som er enda mindre gøy er jo komplikasjoner av ulike slag.... Ligger litt til familien også, og da blir man litt mer urolig. Ti-tjue minutter kan jeg ofre, så får jeg bare vandre hen til min happy place i mellomtida, og puste gjennom nesa;)
|
Sitat:
I begge stolene ligger jeg nermest i bue med ALT strammet.... Føler meg helt sjakk etterpå....:( |
hehe kan ikke si det er favoritten nei, men jeg går heller til GU enn til tannlegen...
|
Lokkebiff: Det er jo nettopp derfor du skal gjøre det:)
Dette er et godt gammelt yoga-grep. Du puster først dypt, og fører hele din konsentrasjon til pusten. Pust bare gjennom nesen, og fyll først bryst og så mage. Og så regelmessig, men hold konsentrajsonen om pusten. Jeg kan love deg at det blir verre om du spenner deg, seriøst! Dette hjelper også når man tar blodprøve, er hos tannlegen eller hva som helst gruelig og for din del statisk! Give it a shot! |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg tenker med skrekk å gru på tilfeldighetene, siden det var bare noen ukers mellomrom. |
Og mens vi snakker om celleforandring, så bør de som har hatt klamydia være litt obs på at det er økt risiko for celleforandring da...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Vil bare si at jeg går på yasmine og har ikke hatt småblødninger. Er fornøyd med de, borsett fra at jeg hadde SINNSYKT ømme pupper på de 2 første brettene. Det har heldigvis gitt seg nå. Kjedelig med vonde pupper når det er ehm.. knappene dine.. *flire*
|
Har vel å gjøre med at kroppen må få litt tid til å omstille seg. Når man begynner å tilføre kroppen hormoner må kroppen få sjansen til å bli vant til de
|
Sitat:
Begynte med p-plasteret for tre uker siden... |
Sitat:
du får bestemme deg for enten eller, og når du først bestemmer deg, så bør du prøve ut samme preperat i min 3 mnd før du bytter, for å gi kroppen litt tid til å tilpasse seg |
Sitat:
Spiral, plaster, piller og sprøyte. Samt hopp av i svingen med gummi på!!! Jeg tar alt samma, skal iallefall ikke bli gravid!!:lol: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Det er ganske dumt å være utålmodig på prevansjonsmidler som tilfører kroppen hormoner. Det er helt riktig det som Jeef sier at man må gi kroppen i alle fall tre måneder, kjedelig, ja, men sånn er det...
Og for min del gikk det i alle fall helt over alle de rare hormonelle innfallene etter en tre måneders tid, men er du uti fjerde og femte brett og fortsatt er helt følelses- og temperamentsmessig gal, da er det på tide å skifte.... |
Sitat:
Jeg sier bare; stakkars mennene våre som lever med slike hormonbomber :stuart: |
Dette var en spennende tråd! Jeg går til gynekologspesialist 1 gang i året med PCOSen min. Hun vil at jeg skal gå så ofte, ikke bare pga oppfølging men fordi det skjer så mye på forskningsfronten. Jeg går ikke på verken metformin eller p-piller eller noe annet. Jeg har urinsyregikt fra før, så det og tilpasse meg enda en diett er ikke så vanskelig, pluss at jeg trener veldig mye, og er intressert i å tilpasse treningen i forhold til hva slags trening som er bet for PCOSen. Jeg er ikke overvektig og har heller ikke noe ønske om barn for øyeblikket, derfor tok hun den vurderingen at jeg ikke trenger piller av noe slag. Hun mener at for meg så er mat og trim de to beste tiltakene mot PCOS, mens piller kommer i 3. rekke. Men dette gjelder jo for meg, jeg ville ikke sluttet med p-pillene uten konsulatsjon hos gynekolog.
|
Brukte Diane i 3 uker, men ble utrolig nedfor av disse.. Noen som har hatt erfaring med mindre bivirkninger med f.eks. Yasmin? Evt. andre?
|
Høres kanskje litt fælt ut, men jeg beit tenna sammen og holdt ut i tre måneder slik fastlegen min anbefalte det, og som han så sa dabbet det av, og omtrent akkurat tre måneder etter oppstart så kjente jeg ingen symptomer. Om det er for ille, sånn at man liksom ikke helt kan leve med seg selv, så synes jeg man bør revurdere litt. Det kan ikke alltid være verdt det. Men klarer du å vente disse tolv ukene, i stedet for å hoppe fra prevansjon til prevansjon etter bare noen uker, så kan det faktisk hende at du finner noe for deg, som fungerer på lang sikt. No offence altså, på ingen måte! Jeg vet hvor kjett det kan være. Men man kan prøve å smøre seg med litt tålmodighet, så årner det seg i de fleste tilfeller. (SOm jeg kjenner til i alle fall:))
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45. |