![]() |
Sv: Dagbladet i dag!
Hei hei...
Jeg har holdt på 3 uker med detta nå. Tar av så det griner..uten at jeg driver å veier hver dag. Og ja.. å trene ligger ikke for meg heller.. å gå oppover bakker er pyton. Det er fordi at folk her inne har forklart meg at muskler trenger raske karbo..for å yte mer ..som f.eks i motbakker ..så da er den grei. Men sånn til hverdags..når det gjelder husarbeid og sånt så har jeg mer energi enn noen sinne..men noe har trening klarer jeg ikke , gåing på flat vei eller i byen går greit, men ikke oppoverbakker og trapper...men nå har jeg nå lest her inne at det er jo ett godt tegn på at man er i ketose så da er det ikke så ille....men ellers syns jeg energien har blitt bedre hos meg i hvertfall.. Dagen går lissom enklere for meg. Jeg har også gått på grethe roede, libra, herbalife, cambridge... grete roede var pyton, med den veiinga av maten og jeg var konstant sulten... og gikk ned fint lite... Libra var bedre..der gikk jeg ned 10 kg.. på 4 mnd. Nå har jeg gått ned 6 kg på 3 uker???? Er det rart jeg har tro på ketolyse???? Og så finner jeg stadig noe mat som jeg syns er dritgodt...som jeg kan spise ..som f.eks disse frokost pannekakene... nydelige..gleder meg til frokost hver dag jeg nå.:D I går lagde jeg det brødet med 15 egg..ble godt det. Fikk til 2 brød jeg da med 50 skiver..så jeg tror det blir lavt med karbo i det også..noe som er bra..greit å ha noe å variere med. Gjelder å ikke gi opp her..ser jo at mange starter med platåer.. Synd at du ikke skal syns ketolyse er noe særlig for meg er det toppers at det skal være værre en pulverkurer det skjønner jeg ikke. |
Jeg kjøpte gårsdagens Dagblad på tur til sverige i går, og hva leser jeg at disse "ekspertene" skriver om ketolysekuren??? JO, blandt annet:
Sitat: "En typisk dag: fokost: blablabla, Lunch: blablabla... middag: BIFF MED KOKTE POTETER OG SAUS" Sa "ekspertene".... :rolleyes: |
Sitat:
:ja: som jeg skrev - det er jo helt innlysende at de ikke har lest boka eller satt seg inn i hva Ketolysekuren dreier seg om ! :rolleyes: Det er jo egentlig ganske så tragisk ! :cool: |
Sitat:
|
Sitat:
Hei Tullan Har forståelse for at en kan bli skeptisk. Jeg har ikke lest artikkelen i Dagbladet, men det er gammelt nytt at "eksperter" ikke er enige. Jeg har prøvd mange slankekurer, bl.a. Cambridgekur, Grete Roede. Den mest "vellykkede" var Cambridgekuren hvor jeg gikk ned 27 kilo på tre-fire måneder. Vel, den var ikke så vellykket lenge, jeg la på meg igjen alt sammen og litt til. Og det så jeg godt på kroppen, mye muskler var forsvunnet og fett kom på igjen. Minsket også på GR, men jeg holder ikke ut med å veie mat og ikke føle meg ordentlig mett hver dag. Tilfeldigvis begynte jeg å lese på www.matoghelse.no og jeg fikk bedre forståelse for hvordan kroppen forbrenner. Det fikk meg til å kutte mye karbohydrater og til å spise mer fett. Jeg kuttet ut poteter, ris og pasta, og selvfølgelig alt snop. Grovbrød spiste jeg et par skiver av om dagen. Jeg gikk ned de første kiloene mine på denne måten. Jeg ble ivrig og leste etterhvert mere om lavkarbo, jeg kom også inn på dette forumet. Jeg strammet litt mer inn og kuttet ut brødet. Dette funker, jeg går ned litt i rykk og napp, men sånn i snitt har jeg gått ned i underkant av en halv kilo i uken. Jeg er fornøyd med det. Jeg vil spesielt anbefale deg å lese denne artikkelen, bl.a den gjorde meg overbevist om at lavkarbokosthold er bedre enn kaloritelling. Tenk bare på hvor mange fete som teller kalorier. http://www.matoghelse.no/lavkarbokos...798-48964.html Ønsker deg lykke til videre med vektreduksjon, ikke mist troen på lavkarbo selv om de lærde strides, det vil de alltid gjøre. |
Sitat:
|
Her er forresten artikkelen i nettutgave. Veeldig flott oppsett. :rolleyes:
http://www.dagbladet.no/tekstarkiv/a...=grete%3Broede Frister å sende en mail, men det nytter vel ikke. |
:eek: Jeg gidder ikke lese slike artikkler. Jeg vet hva Ketolyse har gjort med meg på under tre mnd. Det er bevis godt nok. jeg har gått ned 19,5 kg!
Jeg var på fest med en dame som var ekspert på spising og spiseforstyrrelser forrige helg. Jeg ble så dritt lei av dama til slutt at jeg forlot festen... Hun hadde virkelig greie på alt, hva lat inneholdt og hva alt gjorde med kroppen min. At jeg hadde gått ned 18 kg hadde visst ikke noe å si:dåne: Nei, dette er virkelig en vidunderkur! Torkil is my hero;) |
Synes det blir for dårlig når de ikke setter seg godt nok inn i de forskjellige diettene.
Jeg har prøvd mange av de diettene og har vel og ødelagt kroppen av div pulverkurer og rikshospitalets. Har nå veldig lav forbrenning grunnet de kurene jeg har prøvd. Jeg starta i april med slanking, da med vg`s vektklubb, det blir vel noe lignende grete rode i mat og telling av kalorier. Gikk ned ca 7 kg på 4 uker, var rett etter fødsel, så halvparten var vel kilo jeg hadde mistet uansett. Etter det stoppet det opp og sto helt stille, gikk ikke ned et gram på noen måneder. Så nå har jeg gått på ketolysekuren i 2,5 uke og har gått ned 3 kg. Kjempefornøyd, selv om det har stått ganske stille, men tross alt går det ned. Regner med at det går sakte ned for meg og, men går det ned er jeg veldig fornøyd. |
Innimellom lurer en virkelig på om det er lovlig av såkalt helsepersonell/kostholdseksperter å komme med direkte løgn i media, for de driver virkelig og leker med folks liv med den feilinformasjonen de fremdeles går ut med...
Sitat:
Dette samsvarer med funn gjort i en forskningsrapport i The Lancet, som påviste at man ikke fant mettet fett i avleiringer som tettet blodårer og forårsaker bl.a. aangina mv, men industriellt behandlede flerumettede omega-6 fettsyrer. Sitat:
. |
Sitat:
Godt sagt! Det er en "flott" artikkel. Nydelig lay-out, og "ekspertene" blir presentert med bilde og det hele. Det er skremmende at man ikke kan stole på avisartikler. Når jeg ser artikler om emner som jeg har inngående kjennskap til, finner jeg ofte feil. Jeg regner med at dette også gjelder ting jeg ikke har greie på.... Aller mest skremmende at det som blir framstilt som en ekspert ved Ullevål universitetssykehus ikke holder seg oppdatert på moderne forskningsresultater ! Den andre "eksperten" tjener penger på å fortelle om sin matfilosofi. At dagbladets jornalister kan utrope henne som en uhildet ekspert er meg en gåte....... |
Sitat:
Den store forskjellen ligger i at behandlingen av hjerteinfarkt er blitt så svært mye bedre, slik at pasientene ikke dør av sykdommen. Når man da ser på statistikk over dødsårsaker kan man bli forledet til å tro at antall hjerteinfarkt-tilfeller har vært synkende. I følge Statistisk Sentralbyrå har det vært en dramatisk økning i antall hjerteinfarkt-tilfeller i perioden 2000 til 2006. (Men som sagt, ikke regnet som dødsårsak fordi pasientene ikke lenger dør av hjerteinfarkt pga bedre behandling.) Se denne linken: http://www.ssb.no/pasient/ - |
:)
Sitat:
Som man spør får man svar. Alle som ønsker å være "INNE" med helsedirektorotet anbefaler spis mindre og magre (resultatene ser vi i en fedmeepidemi) Når det gjelder muskler er det godt dokumentert at de ikke forsvinner på ketosekurer, MEN når man ikke har sukker i kroppen kan man ikke yte maksimalt. Men med en gang man (forhåpentlig) går videre med lavkarbo vil kreftene komme tilbake over natten. Jeg har lest DB og det meste om ketolysekuren er "klipp og lim" og de to damene har i hvert tilfeller ikke lest boken "slank med ketolysekuren". Og den ene beskriver en vanlig dag med ketolysekuren med middagen; biff med kokte poteter??? det sir jo litt om nivået. De ser helt bort fra at det i forbindelse med ketolysekuren anbefales tran, blandet salat og varierte grønnsaker og tilskudd av sterke antioxidanter (selentabletten) og tilskudd a av viktige mineraler og vitaminer. Jeg finner det så useriøst at jeg ikke tror jeg svarer, jeg har dårlig erfaring med å bruke krefter på slikt. Ketolysekuren velges av de allerfleste fordi de ser andres gode resultater og fordi de ser hvor greit man kan slanke seg med denne kur. Så jeg fortviler ikke, men blir litt oppgitt. Vennlig Hilsen Torkil :) |
Sitat:
Jeg kan ikke være mer enig. Veldig bra. :D Vennlig Hilsen Torkil |
Bra du ikke tar deg nær av dette, Torkil! Du gjør en fantastisk jobb, det er bare synd kritikerne kun leser slike artikler og bruker dem i argumentene sine, gjerne veldig høylytt overfor omverdenen. :rolleyes:
All ære til deg, Torkil, som står på ditt og gir av den kunnskapen du har. Du er et fantastisk menneske! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
På ernæringsstudiet mitt har jeg fått høre at de som står bak andre typer dietter en de offentlige anbefalingene bare er ute etter å tjene penger. Desverre finnes det mange useriøse slankekurer på markedet, men heldigvis, Torkil og ketolysekuren er IKKE en av dem. |
Ja, for verken Vektklubb, Grete Roede eller andre er ute etter å tjene penger. :lol:
|
Det er synd at det skal være slik. Jeg vet at det ikke er noen vits å diskutere med de som er for GR og som mener LK er skadelig.
Det positive er at flere venner som sliter med overvekt ser at det funker på meg slik at de begynner å forske/lese om lavkarbo. Går et lys opp for mange da gitt!:D Tre stk er nå "vervet" og har kastet seg ut i det. Har matlagingskurs for den ene en gang i uken hjemme hos meg haha:) Morro å være litt flere hvetfall.:) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52. |