![]() |
Sv: Går opp i vekt, jeg kutter ned på vanndrikkingen!
Hos meg er i hvertfall ikke BMI representativt for hvor mange kilo overvekt jeg har.
Nå skal det også sies at kiloene kom fra svangerskap, og ikke langvarig feil kosthold. Jeg har nok mistet en del muskler i løpet av svangerskapet og lagt på meg en del fett. Kanskje årsaken til det overflødige fettet også er årsaken til at BMI-målingen blir så rar? |
Hvis det er deg på bildet, så ser du jo slank ut. :)
|
Sitat:
|
Stemmer det ja. Det er meg på bildet, men som Nille presiserer FØR svangerskapet.
Mamma har bestemt seg for å ikke våre med på bilder nå. Litt synd for snuppa, men jeg ville ikke foreviges mer en nødvendig. Er ikke stolt av valkene mine. |
Sitat:
syns å ha lest i en tråd her inne at folk med forskjellig kroppsvekt har forskjellig behov for vann. tror det var ziggy som la det inn. men er ikke helt sikker. her fant jeg det. Kilo Stillesittende Gj.snittlig 60 kilo 1,72 liter 1,98 liter 65 kilo 1,86 liter 2,15 liter 70 kilo 2,01 liter 2,31 liter 75 kilo 2,15 liter 2,48 liter 80 kilo 2,29 liter 2,65 liter 85 kilo 2,44 liter 2,81 liter 90 kilo 2,58 liter 2,98 liter 95 kilo 2,72 liter 3,14 liter 100 kilo 2,87 liter 3,31 liter 105 kilo 3,01 liter 3,47 liter 110 kilo 3,15 liter 3,64 liter 115 kilo 3,30 liter 3,80 liter 120 kilo 3,44 liter 3,97 liter 125 kilo 3,58 liter 4,13 liter 130 kilo 3,73 liter 4,30 liter 135 kilo 3,87 liter 4,46 liter 140 kilo 4,01 liter 4,63 liter Her er det vel mange som fikk seg en overraskelse. De fleste av oss har jo vent oss til at man skal drikke ca 2- 2,5 liter vann pr. dag. Poenget her er at det er behovet av væske er induviduelt alt etter hvor mye kroppsmasse man har. Derfor har en person på 135 kilo et helt annet væskebehov enn en person på 65. |
Jeg bare lurer på hvor den oppfinnsomme overskriften kom fra?
Hehe. Skjønner jo at den er endret for å fikse bedre treff i søkemodusen, men det høres jo ut som om jeg bevist kutter ned på vannmengden fordi jeg ikke vil drikke mer. Hihi. Det som var tilfellet var at jeg ikke klarte drikke nok. Jeg presset meg selv til jeg gulper opp vann hele tiden og blir kvalm av det, og da kommer jeg til 1,5 liter hver dag. Drikker da ikke annet i tillegg. Hehe. Jeg er vist ikke skapt for å drikke mye vann. :-) |
Ja, den var vel ikke helt heldig den der ... Jeg trodde da jeg leste overskriften at du kuttet på vannet fordi du ikke ville gå opp mer i vekt ... Og jeg innrømmer at jeg tenkte at det var skikkelig dustete.
Men så så jeg jo at det ikke var sånn det hang sammen. Hva med å forandre til: "Jeg går opp i vekt, klarer ikke få i meg nok vann"? |
Jeg kan vell ikke endre overskriften selv??
Er ikke så innmari farlig egentlig. Dette er en gammel tråd som aldeles ikke stremmer lenger. Nå rusler jeg ned i vekt. Men jeg får ikke i meg nok vann da. Jeg klarer 1,5 liter, NOEN gamger to liter. Men da tenker jeg på det hele tiden, presser meg til jeg er kvalm, og går å gulper utvannet magesyre hele tiden. Pluss at jeg løper på do oftere enn hva jeg trodde var teoretisk mulig. Jaja. Jeg får klare meg med 1,5 liter per dag. Vekta går da ned, så hva er skaden da liksom? :-) Jeg drikker så mye jeg klarer. :-D |
Nei, det må moderatorene gjøre. Men er det ikke så farlig, så er det ikke så farlig ...
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23. |