![]() |
Sv: Treningsdagbok (for alle)
Sitat:
|
Idag ble det 25 minutter Elipse før frokost. Rygg nakke trening i ettermiddag. Det er jeg egentlig ganske så fornøyd med.
|
Sitat:
Gleder meg til å dra noe tungt i dag :D Edit: Bedre nå ja! Hadde en finfin økt i dag. Hadde grepet holdt så hadde jeg satt ny pers i mark også :) Føler at jeg har gjort noe i dag, og det er en god følelse :) |
Hvordan gikk det på birkebeineren? Gjennomførte du uten å karbe deg opp?
|
Jeg kjørte uten oppkarbing ja. Alikevel ble det en kort Birkebeiner for min del. I første utforkjøring etter en drøy mil, ble jeg påkjørt i siden/bakfra av en tulling, med det resultatet at jeg skar rett ut av løypa, inn i snøen og fikk en vridning i kneet. Jeg fortsatte enda over en mil med store smerter, men måtte til slutt gi meg midtveis. Utrolig bittert!!
Kroppen føltes uansett litt tung, så jeg kommer nok til å fortsette med en karbodag, men prøve å legge den inn dagen før konkuranse. Uansett har vinterens skierfaring gitt mersmak og jeg blir deffinitivt å finne i skiløypa også neste vinter :-) Nå skal jeg ta noen dager hvile for kropp og kne, før sykkelen for alvor skal fram. Neste konkuranse nå blir Sentrumsløpet i Oslo i slutten av April, mitt første løp med joggesko på 17 år :-) I mai braker endelig sykkelsessongen løs og da skal jeg teste mye forskjellig oppkjøring med tanke på kostholdet. Tommy - nedkjørt med ikke nedbrutt :-) |
Imponerende innsats Tommy:) Gratla!
|
Som et ledd i "Jorun-utfordrer-seg-selv", så skal jeg jammen meg poste i denne tråden.
Rock-chic som hater å mosjonere, trene, alt med idrett, et elendig utgangspunkt kanskje, men jeg har trent yoga nesten daglig i fire år, men det har blitt en lang pause på grunn av sykdom. Framtidsplanene består i å: Komme i gang med yogaen igjen, det gjør så innmari godt for ryggen, og er oppstrammende, å kjøpe en brukt og bilig ergometersykkel ev stepmaskin, å begynne å svømme når Tøyenhallen åpner igjen i april. Wish me luck! |
Ja, det er jo en fordel å ha litt kontroll i løypa! Bedre lykke neste løp! Jeg har samme målet med treninga mi i år som i fjor; www.frafjordtilfjell.no et løp hvor tida ikke er det viktigste for meg, men å komme meg til topps!!1
|
Nibberittet ja, det ser ut som en real utfordring! Skal du løpe eller sykle?
|
Skal sykle, var med i fjor kun på trass (det var noen som påsto at æ ALDRI kom til å fullføre) så no har æ jo ei tid å slå...og den va så laaaang at det det skal godt gjøres å ikkje greie det...hihi! Får bare håpe at været blir like flott i år.
|
Elipse: 27 min
Nakkeøvelser og yoga. |
Pearl: Hvordan yoga gjør du?
|
Sitat:
|
Ok da. Jeg slenger meg på denne tråden! I håp om at det hjelper å opprettholde treningen...
Primærmål: mandager pilates, onsdager spinning, fredager styrke. Til nå har jeg vedllikeholdt pilatesen og spinningen i en mnd circa. Men jeg tør ikke begynne trene styrke på treningsstudioet, hva er galt med meg? Har lyst til å løfte litt lettere manualer og sånn, men det er bare tøffe gutter på vekte-rommet og jeg er bare pingla Siri :flau: Anyways, har gjort pilates lør, søn og man siste dagene, og var på spinning intervalltime (60min) i dag, så nå ligger jeg litt foran i alle fall. Fy f..som alle bakkene hjem svei i dag. |
Har du lyst har du lov Siri. Vil du løfte vekter skal du rett og slett gå inn til de tøffe gutta og løfte vekter. De behandler nok damene pent selv om de ser kule ut :-)
Flink til å trene er du hvertfall! |
Tøffe gutta har på et eller anna tidspunkt vært pingle sjøl:p
|
He he, takk for oppmuntringene! :p Jeg har planer om å alliere meg med en kompis eller noe, så blir det ikke så skummelt. I mellomtiden ble det en kjapp yogaøkt i dag.
|
Sitat:
Det er virkelig ingen grunn til å "frykte" de "tøffe" i vektavdelingen. De fleste er ordentlige puddinger innerst inne... Det er en grunn til at vi løfter alt dette jernet for å bli store og sterke, og det er at vi er veldig usikre :lol: Nå tuller jeg, men jeg har aldri møtt utrivelige folk på et gym. Bortsett fra de ansatte ett sted, men det er en annen historie ;) De "tøffe" gutta liker som regel også veldig godt å hjelpe "pingler" (gjør underverker for selvtilliten å bli spurt om råd), så gjør det :) |
Sitat:
|
Nå har jeg vært slapp til å oppdatere dagboka gitt. Intervall på spinning-sykkelen i dag. Uka har forøvrig vært preget av lite trening etter smellen i Birken forrige helg. Drister meg til en halvmarathon i Drammen på mandag, en fin måte å feire bursdag på :-)
Trodde at sykkelsessongen var opplest og vedtatt, helt til jeg våknet i dag til 30 cm nysnø! F...!!!! |
Thihii...ja, vi må nok bare smøre oss med tålmodighet eller sette på piggdekka igjen..!?
Jeg skal begynne forsiktig med trening igjen i morgen, og håper det går bedre enn på mandag når jeg prøvde. Har gått en liten rolig tur på 30 minutter i dag, og det gikk fint. |
Piggdekk ja, huff.... Håper denne snøen forsvinner like fort som den kom.
Spent på hvordan treningen går framover for deg nå da Cathrine. Overbevist om at du klarer å finne formen med litt tålmodighet :-) |
Ja, nå gleder jeg meg virkelig til å få startet opp igjen! Gleder meg til å sette meg på sykkelen og få den unike naturopplevelsen det gir :)..
- Snøen må bare forsvinne først! Og takk for at du gav meg litt tro på dette! Har fått god motivasjon og tro på at jeg skal klare det, selvom kroppen krangler litt! |
Bare hyggelig å kunne hjelpe :-) Dagens intervall for min del bar forresten preg at litt for mye karbo i påsken. Det var bein tunge som bly på tross av flere rolige dager, så at det er ett eller annet riktig med denne kosten, kan det hvertfall ikke være mye tvil om! Skjerpings fra og med i dag!!
|
Så var dagens økt unnagjort...
Det ble en spinn (1) time. Jeg kjørte veldig rolig for å se hvordan kroppen fungerte. Det gikk overraskende bra! Jeg klarte å holde lav puls hele timen, ble ikke uutholdelig sliten eller svimmel og følte jeg hadde kontroll. Dessuten gikk jeg ikke tom, som jeg har gjort i det siste! Om det er kroppen som begynner å bli bra, mulig betennelsen er ute av kroppen, eller om det var frokosten som gjorde utslaget i dag vet jeg ikke ennå men det gjorde meg iallefall GLAD :lol: |
Veldig bra jobba :-) Da er du på rett vei allerede, så det er bare å gi gass videre mot målene dine :-)
|
Dagens økt: Sone 1 løping, 1 time og 35 minutter. Ganske lett i kroppen i dag. Merker at løpeformen har bedret seg, for nå går det faktisk ann å løpe normalt og alikevel holde sonen.
Utrolig artig å løpe i skumringen på helligdager. Tomt på veier og gater og folket sitter inne og hiver innpå karbohydrater :-) Ellers et fantastisk kveldslys over Drammenselva når sola forsvant bak Hardangervidda. |
Gråd og tænders gnidsel! Var akkurat inne på hjemmesida til Oslobadene, og Tøyenbadet har flytta dato for klargjøring fra april 2008 til september 2008.... :hylgrine:
Ja, klart jeg kan gå på de andre badene, men det er litt forskjell fra å tusle i sju minutter til å sitte på buss eller t-bane i tre kvarter... |
Dagens økt: rolig tur i skogen med vafler og syltetøy :-)
|
Tommy, wow, jeg må si jeg er imponert, du holder det gående! Skal du ha treningsfri på bursdagen da? :P
Forgårs, igår og i dag; 25 min pilates. Gleder meg til vanlige åpningstider på SiB igjen. |
Takk for det Sirius.
Vet du, bursdagen innledes med en ny opplevelse. Jeg har veldig liten erfaring med løping, så i morgen tidlig stiller jeg til start med en kompis på halvmaraton i Drammen på det årlige påskemaraton. Skal ta det som en fin treningsøkt :-) En ny og helt sikkert artig opplevelse langs Drammenselva og ikke minst en frisk start på en bursdag :-) |
Dagens økt ble en fin første halvmaraton for min del. Tok det rellativt rolig med mesteparten av løpet i Sone 3. Drakk kun litt vann underveis og var aldri i nærheten av å gå næringstom, men kjente at jeg aldri har løpt over 2 mil før.
Frokost: Egg og bacon, shake med cocosa. Stiller nok neste år også, men da blir det fullt maraton :-) |
Tommygutt; Gratulerer med dagen:happybday og med godt gjennomført halvmaraton:visemuskl
|
Takk for det :-)
|
Gratla med dagen til Tommygutten ja! Håper du skal feire med masse sprudlebobler og kjekke ting:)
|
Sprudlebobler og kjekke ting skal bli :-)
|
Dagens, eller rettere sagt, kveldens økt: skitur med hodelykt under stjernehimmelen i Konnerud-skauen. For en gangs skyld gav jeg blaffen i puls og bare kosa meg sammen med bikkja. 1,5 mil i variert tempo. All stølheten etter mandagen er en saga blott :-)
|
Dagens økt: Årets første utendørs intervall-økt på sykkel er unnagjort. Kaldt og delvis glatt, men kvikk og raskt i beina med tanke på lite sykling siden i fjor høst.
4x4 min Sone 3/4 med 20 min oppvarming og ned-sykling |
mandag; gikk tur 1.5 time
tirsdag; variert spinning 1 time onsdag; gikk tur 40 min torsdag; spinnintervall 4x4-45 min flink pike:p |
Dagens økt: Horisontalt på sofaen med et glass rødvin :-)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14. |