![]() |
Sv: Til alle som går på South Beach!
Hvor kan jeg lese mer, og utfyllende om South Beach? Var innom southbeach.no, men syns det var vanskelig å finne noe? Kanskje jeg er for utålmodig?
|
Jeg fikk tips om disse sidene fra Margrethe i en annen tråd under South Beach
http://www.southbeach-diet-plan.com/shoppinglist_p1.htm og http://www.southbeach-diet-plan.com/shoppinglist_p2.htm burde gi de fleste svarene. Men jeg anbefaler virkelig å kjøpe boken. Der er masse menyer og oppskrifter, gode tips og ideer. Ellers kan du kikke her: http://www.southbeach.no/ http://www.southbeachdiet.com/sbd/publicsite/index.aspx Eller i de andre trådene her inne...finner fine matlister feks! :) |
Takk! Da er boka reservert på biblioteket. Blir spennende å lese. Skal til samme plass som Margrethe om noen måneder, og virker som om den type mat er lettere der enn lavkarbo-høyfett.
|
Så dig med tur da!! God reise til land med sikkert masse god mat og forskjellige ting og velge mellom! :D Når jeg ser ut i slapseværet kjenner jeg at det hadde vært helt riktig og vært en annen plass!
|
Kostholdsfilosofi: South Beach
Påbegynte: 12.10.09 Fullførte: kontinuerlig... Gikk ned kg: 5 hittil antar jeg. Har ikke vekt, men vil tro det stemmer. Erfaringer: For 5 år siden gikk jeg ned en del kilo på fedon/low carb + skolestress. Gått opp igjen og antar i sommer nådd min høyeste vekt noensinne. Tips og råd: Hjemmelaget mat er best! Mine cm-mål: 18/07/09 mage: 86,2 Lår: 68,4 Hofter: 113,5 (medode: gå tur ofte, spise flere g. per dag) 14/09/09 mage: 87 Lår: 69,8 Hofter: 114 07/10/09 mage: 87,5 Lår: 68,4 Hofter: 113 (over på south beach... ) 15/10/09 mage: 86 Lår: 68,2 Hofter: 112 24/10/09 mage: 85 Lår: 67,8 Hofter: 111,8 06/11/09 mage: 84,5 Lår: 67,8 Hofter: 110,5 (selv etter ferie i Frankrike, og svigers!) |
Sitat:
Frokost: Egg! :rolleyes: Omelett, stekt, kokt, porsjert osv osv... (det er ganske kjedelig så nå leiter jeg etter no mer spennende som ikke krever mye matlaging :confused:) Lunsj: Salat eller omelett. Varierer mellom skinke, kylling, reker, tunfisk, egg osv... men har lært meg å holde meg unna fetaost (det drar kalorier og karber). Som dressing bruker jeg litt rømme/creme fraiche eller olivenolje med basilikum (fra Oliviers = snadder!:)) Mellommåltid: Youghurt. Varierer mellom Skyr og Yoplait 0% Middag: rent kjøtt og salat eller woka grønnsaker. Prøver meg fram på oppskriftene i boka, eller Fedon sine. Noen av de er knallgode og jeg får litt dilla på dem. :D Jeg har slutta med brus. (etter nesten 2 liter pepsi max pr dag) Jeg har ellers finni ut at farris gjør at jeg fyser lettere (blant annet på brus) så jeg holder meg til vann. Med dette kostholdet ligger jeg på ca 1000 kcal og 20 g karber pr dag. Jeg trener skikkelig (minst en time svettings) minst 3 ganger pr uke og har som mål å røre mest mulig på meg i løpet av en dag (trapper, parkere langt unna, gå til møter, gå flere ganger til bilen når jeg bærer inn unger og varer osv osv) Håper det hjalp deg litt... Jeg har en utfordring i å spise variert nok, for jeg blir litt enspora og da går jeg lei... |
Sitat:
Det lærte meg at det er enten karber eller kcal i de utroligste ting, og som jeg da burde kutte ut...:eek: Lettbrus (aspartam og andre kunstige søtstoffer) kan lure kroppen og få den til å holde på kiloene ved å pøse på med insulin fordi den tror du tar inn sukker.:( Jeg tror at et normalt, stabiliserende kosthold skal ha mellom 40 og 50 g karber hver dag. Jeg holder det under 20 gram (veit at ketolysekuren sier mellom 10 g 15) Noe av poenget med SB er vel å holde kcal inntaket også nede... Jeg klarer et kosthold på 20 g karber og 1000 kcal og går ned i vekt. Stå på! Finn din egen vei! På den måten blir det varig :) |
Kostholdsfilosofi: South Beach
Påbegynte: Skal begynne jan 2010 Fullførte: Gikk ned kg: Erfaringer: Har tatt GR før, gikk da ned 16 kg, men har lagt på meg igjen 10 :o Tips og råd: Hei på dere. Jeg skal igang med South Beach dietten etter jul. Har lest masse og fant ut at dette er en diett jeg vil prøve. Tror man kan leve med denne type mat. For meg så er LCHF litt for mye av det gode .. Jeg trener mye men har maaange kilo å gå ned.. Har en del spørsmål ang hva som er lov i Fase 1 og fase 2. Holder på å lese boka så jeg er godt forberedt når jeg starter..Men denne nye Skyr saken står jo naturlig nok ikke noe sted..Har sett på southbeach.no også men står ingenting. Regner jo egentlig med at den er lov for det er jo lite sukker , mye protein og lite karber.. Blir veldig glad for oppdateringer på dere andre hvis dere har noen??Gått ned mange kilo?? Anette |
Sitat:
Kvinner: 15 karb Menn: 20 karb |
Sitat:
|
Men du..dette må vel bare gjelde fase 1? ... eller...?
|
Ja Victory det må da være i fase 1! Har ikke lest de tallene noe sted men det virker lite i fase 2.:eek:
Vi skal jo spise de sunne karbene i fase 2 og da er vel 15 litt lite.. |
Ja det var det jeg tenkte jeg også! Når man innfører korn etc ryker man jo over 15 på et blunk!
Skal kikke litt mer i boka og se om det står noe om antall der.. Trodde egentlig ikke man telte noe veldig heller, men var nøye på at det er de rette karbohydratene man bruker, og hvor ofte man gjør det.. |
15 og 20, det samme som på Ketolyse? Fungerer det så lenge dere ikke skal ha noe særlig fett da? Har liten peil på SB så jeg spør ;)
|
Jeg har mer fett og mindre karbohydrater enn "vanlig" south beach. Men mye mindre fett enn atkins, etc. Altså en kombinasjon. Dette for at jeg skal kunne spise mest mulig variert og tilnærmet samme som resten av familien.
Karbohydratene kommer hovedsaklig fra grønnsaker. Men unner meg en halv håndflate med knekkebrød/fullkornspasta, ris, etc. Altså halv til hel håndflate per dag, ikke per måltid! Funker fint for meg. Når familien har pasta/ris, så fyller jeg på med ekstra kokte grønnsaker. Men tillater meg altså mer fett, spesielt i ost, enn Lindberg anbefaler. |
Hmmm.. Jeg har gått ned 7 kg på dette kostholdet før og da visste jeg ikke om lavkarbo.no. Jeg spiste det som var lov på southbeach.no. Så jeg telte ingen karbohydrater? Jeg drakk vel pepsi max hver dag og hadde ingen problemer. Så om noen får problemer med søtningsstoffer, så gjør ikke alle det :)
Synes 1000 kcal om dagen var litt lite? Det jeg passet på var at jeg fikk i meg nok proteiner. Så jeg spiser matvarer med mye proteiner og lite fett og lite karbohydrater. Men etter et par måneder godtok jeg makrell i tomat (som inneholder 7 gr sukker per 100 g, men man spiser jo 15 gram på brødskiven) og diverse andre matvarer. men alle må finne et kosthold de trives med! :) Jeg er ikke så glad i smør og oljer, men spiser heller de ooopsierollsene her inne med lett kremost og kjøttpålegg :) Blir fort lei egg ;) Leste boken i går og der er det viktig å få i seg de rette fett-kildene og grønnsaker og bønner med lav glykemisk indeks. Men står ingenting om hvor mye karbohydrater man skal ha i seg.. Hvertfall ikke som jeg har lest. Særlig siden de kostholdsplanene inneholder mye tomatjuice man skal drikke (som jeg antar inneholder en del karbohydrater..) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10. |