Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Fettprosent kvinner (kropp) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19469)

Nike 18-05-08 21:45

Sv: Fettprosent kvinner (kropp)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 469874)
Og det håper og tror jeg du vil klare etter hvert :)
og hvis det også er i samråd med lege er det ennå større håp :klem:

Takk skal du ha!:)

Ser ikke helt hvorfor jeg skulle ha behov for oppfølging av lege (de fleste leger er uansett nokså hjelpeløse når det kommer til slikt), men synes dette er et flott forum med riktig fokus og masse forskjellige mennesker med erfaringer også andre kan dra veksler på, og det tror jeg man kan komme langt med.:):)

Distrea 18-05-08 21:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nike (Innlegg 469875)
Takk skal du ha!:)

Ser ikke helt hvorfor jeg skulle ha behov for oppfølging av lege (de fleste leger er uansett nokså hjelpeløse når det kommer til slikt), men synes dette er et flott forum med riktig fokus og masse forskjellige mennesker med erfaringer også andre kan dra veksler på, og det tror jeg man kan komme langt med.:):)

grunnen til det behovet er at mange her kan nok ikke komme med særlig hjelp eller anbefalinger til deg, siden det hvertfall for meg ser ut som du absolutt ikke trenger gå ned i vekt (hører du sier du ikke skal... ,men alikevel hører jeg at du skal det også)
Jeg vil ikke råde folk feil vei... altså til å bli underernært eller feilernært.

Men leve rett lavkarbo, det tror jeg de fleste kan ha godt av :ja:

Nike 18-05-08 22:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 469881)

Men leve rett lavkarbo, det tror jeg de fleste kan ha godt av :ja:

Men da er jeg jo på rett plass da!:):) Lavkarbo er jo i utgangspunktet nettopp ikke en slankekur, men en vei til bedre helse, så da kan jeg ikke se at det kan skade?

Distrea 18-05-08 22:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nike (Innlegg 469885)
Men da er jeg jo på rett plass da!:):) Lavkarbo er jo i utgangspunktet nettopp ikke en slankekur, men en vei til bedre helse, så da kan jeg ikke se at det kan skade?

hmm... jo, hvis du velger å leve lavkarbo-lavkcal med lite fett... så kan det gjøre en skade.

hva skal vi kalle det lavkarboekstrem... kan bli ekstremt farlig!

men altså.. jeg vil bare ditt beste og håper du tenker på hva som er sunt for KROPPEN din :klem: så skal dette gå bra :ja:

Nike 19-05-08 06:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 469888)
hmm... jo, hvis du velger å leve lavkarbo-lavkcal med lite fett... så kan det gjøre en skade.

hva skal vi kalle det lavkarboekstrem... kan bli ekstremt farlig!

men altså.. jeg vil bare ditt beste og håper du tenker på hva som er sunt for KROPPEN din :klem: så skal dette gå bra :ja:

Spiser vel ikke veldig lite fett da, er vel bare det at jeg ikke klarer å pøse på med fett utover det jeg faktisk trenger i matlagingen. Og da begrenser det jo seg litt.

Men takk for fine ord og omtanke:):)

Joika 19-05-08 13:39

Fettvekter er omtrent like pålitelig som BMI og tar ikke hensyn til forholdet mellom muskler og fett men regner ut i fra en tabell.

Fettklype er det beste.

Distrea 19-05-08 17:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Helga (Innlegg 470387)
Fettvekter er omtrent like pålitelig som BMI og tar ikke hensyn til forholdet mellom muskler og fett men regner ut i fra en tabell.

Fettklype er det beste.

hmmm... jeg er enig i at klype kanskje er best. Men at vekta kun går ut fra en tabell... det tror jeg er feil.

Veit jag har lest ett stad hva den gjør og hvordan den måler... men husker ikke helt. Bare husker at den tar tiden på "ett eller annet" hvor lang tid det tar gjennom ett eller annet :p hehe... skikkelig bra sagt a meg *flire*

men asså, hvis den kun hadde gått ut fra en tabell, så hadde den ikke drevet på å bølge slik under våre bare føtter, da hadde vi like godt kunnet stå der med sokkene på.

hmmm... kanskje jeg må spørre om å teste med sokkene på en gang :cool:

Kitt 19-05-08 17:41

Tanita- vekten (og tilsvarende) sender en svak elektrisk strøm fra den ene foten til den andre og måler motstanden i vevet den treffer.
Er nok ikke snakk om noen tabell, heller ren biologi/fysikk!

Distrea 19-05-08 17:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 470579)
Tanita- vekten (og tilsvarende) sender en svak elektrisk strøm fra den ene foten til den andre og måler motstanden i vevet den treffer.
Er nok ikke snakk om noen tabell, heller ren biologi/fysikk!

takk takk, det hørtes myyye bedre ut enn.. "ett eller annet" ... til "ett eller annet"

:o :D

Kitt 19-05-08 18:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 470581)
takk takk, det hørtes myyye bedre ut enn.. "ett eller annet" ... til "ett eller annet"
:o :D

Bare hyggelig å kunne være til hjelp!:)

Vanligvis er det du som har en masse fornuftig lurt å komme med!:D

Nike 19-05-08 19:20

Dersom noen har prøvd både klype og fettvekt er det jo lett å finne ut om det er store avvik mellom disse målemetodene..

Vibeke-67 19-05-08 23:07

Jeg vet bare en ting her jeg sitter i sofaen - at det er en stor avstand mellom vaskebrettmage og meg, foreløbig har den to avrundede bulker ut:o,
og at jeg ikke trenger å bekymre meg nevneverdig om jeg har for lav fettprosent...:D
Jeg ønsker å komme dithen at kroppen min fungerer, og jeg er heller ikke så langt unna der. Jeg vet at for mye fett på kroppen er veldig usunt for meg, spesielt det jeg har rundt magen, og at jeg nok aldri kommer i den situasjonen at jeg får for lite fett på magen....:o
Jeg vet også at jeg etterhvert liker kroppen min med sine myke og runde former, og med dette sier jeg god natt!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.