![]() |
Sv: Fettangst
Huff, jeg er glad det ikke er sånn i min familie, der pøser de med spekk i kjøttdeigen, for da smaker alt så mye bedre, og all mat stekes i smør. Men så er ikke foreldrene mine så veldig overvektige heller, men de har vært det ;)
Pappa ble meget overrasket da han innså at han spiste ganske så lavkarbo uten at han var klar over det :p Det tror jeg har hatt mye å si for meg, selv om det ikke alltid har vært sånn! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Da jeg var tolv så la jeg på meg over tretti kg på veldig kort tid, ingen har til dags dato skjønt hvorfor eller hvordan det kunne skje, og legene gadd ikke en gang å bry seg med å prøve å finne ut hvordan ei litt lubben jente på tolv år plutselig veide nitti kg på kort tid...
Da måtte mamma slanke meg, og fulgte legens anbefalninger med mager kost, brødskive uten smør, skummamjølk etc..., pluss at jeg måtte måles og veies hver uke... Men like fort som det kom på, så raste det av igjen. Det var en ganske fæl periode, og det sitter fortsatt litt i (samt at jeg har uvanlig mange strekkmerker uten å noengang ha vært gravid), mamma syntes det var forferdelig å gi dattera si som var så ung et slikt fokus, men det var jo ganske prekært. Det er ganske lite snakk om slanking hjemme hos oss nå. Deilig! |
Sitat:
|
Jeg har aldri slanket meg siden. Har tenkt på det, og gjort noen fånyttes forsøk, men ikke slanket meg. Ikke før nå, men nå handler det jo også om så mye mer!
Det må ha vært noe med stoffskiftet, ja. Kan ikke skjønne annet. Men utrolig provosereden at legen aldri spurte seg selv om hvordan ei lita jenta legger på seg over tretti kg på et halvt år. :rolleyes: |
Sitat:
|
Takk :D
Det nytter ikke å bare dekke det fysiske med mat og trening og sånn, man må prøve å elske seg selv og livet i tillegg :) |
Sitat:
|
http://www.tanum.no/vtx.aspx?n=%7C15...C9788292605172
"bedre uten brød" er på tilbud på tanum til 200 kr:) |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25. |