Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Ketolysepølser i Oslo? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20139)

LilleRosin 11-08-08 12:08

Sv: Ketolysepølser i Oslo?

Jeg snakket med Meny på Kaldbakken i dag. De hadde ikke fått tak i Ketolyse pølser, men da jeg sa at Meny på Oslo City hadde de, så ble de veeeeldig interresert. Han lovet å prøve å få tak i de han også. Jeg skal ringe han i slutten av uka. :D

Karbosara 12-08-08 12:39

Det var gode nyheter!

Skal snart dit og foryne vitaminbeholdningen.

Adriane 13-08-08 19:26

Jacob`s på Holtet i Oslo hadde ketolysepølser i dag. Skal prøve de i morgen. De hadde også grisetarmer LOL.. Skal nå forsøke å lage pølser selv:spent:
Må bare vente til helga, for på hytta står det en gammel Kenwod med kjøttkvern og pølsehorn. Har funnet endel oppskrifter på nettet, og tror jeg har en Schønberg Erken på loftet.

Tulla 81 13-08-08 23:10

Var på Meny Oslo City i dag, og de hadde IKKE ketolysepølser. Det hadde vært noen innom i går også og spurt om de samme pølsene... Rare greier...

Tror nok det kan være lurt å ringe før du setter deg i bilen å kjører til butikker langt unna...

Har såååå lyst til å prøve disse pølsene!

Go' kveld!

Smula 14-08-08 09:58

Har heller ikke funnet noen Menybutikker her i Oslo som ha slike.
Og nå i sommer har jo utvalget av pølser vært spinnvilt. Jeg tror jeg brukte en halvtime her om dagen på å snu og vende på absolutt alle pølsepakkene på Meny. Men intet hell. :(

LilleRosin 14-08-08 10:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81 (Innlegg 515635)
Var på Meny Oslo City i dag, og de hadde IKKE ketolysepølser. Det hadde vært noen innom i går også og spurt om de samme pølsene... Rare greier...

Det var jeg som var innom å spurte etter de på tirsdag. ;) Har skrevet ett eget innlegg om Meny på Oslo City. Sa de noe til deg om de hadde hatt de, eller fikk de inn?

nattfrue 14-08-08 10:44

Et alternativ til ketolysepølsene kan være Storfebratwurst fra Henriettes Smaksopplevelser. De har 0,1 gram karbohydrat per 100 gram. De er dyrere enn ketolysepølsene, dog, og bare 4 pølser per pakke - men veeeldig gode :) Bør finnes i Meny-butikker. Jeg har i alle fall kjøpt dem på Meny på Oslo City, og på Centra.

Tulla 81 14-08-08 12:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin (Innlegg 515811)
Det var jeg som var innom å spurte etter de på tirsdag. ;) Har skrevet ett eget innlegg om Meny på Oslo City. Sa de noe til deg om de hadde hatt de, eller fikk de inn?

De sa ingen ting om de hadde hatt det inne, eller om de skulle få det inn igjen...
Jeg spurte, men det var i går ettermiddag og da var vel ikke de rette lederne til stede...

Dersom noen er der på dagen og får snakket med butikksjefen kan det hende at han/henne har mer svar å gi...

Bindi 14-08-08 13:59

Ikke melk? :eek:

Paradis-Oscar 18-08-08 17:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Paradis-Oscar (Innlegg 499113)
Å, jeg kom på nå at på Centra har de noen pølser som er laget av Jacob's som er veldig rene kjøttvarer, bare kjøtt og krydder stort sett.

Da må de vel være ganske så lav karbo? Hm...skal huske å sjekke neste handletur..

- både jeg med candida og min laktoseintolerante hubby kan spise dem, så de er virkelig rene produkter - og skikkelig gourmet greier!
De heter Ungarsk pølse, provenvalsk pølse og noen flere typer...

Ligger ved siden av Grøstad-pølsene (som ikke er fullt så karbovennlige) :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Paradis-Oscar (Innlegg 500136)
Var på Centra i går, og typisk nok...de hadde ikke Jacob's pølsene inne. Men jeg spurte, og de får de inn hver uke sa de, var bare utsolgt, så da kommer de jo til å fortsette med dem heldigvis.

Men om noen skulle reise et stykke for å kjøpe de, så kanskje en kjapp telefon først kan sikre at de har når man kommer! ;)

..skal visst ikke være lett å finne gode og sunne pølsevarer - det er visst meget eksklusivt!:p

Nå har jeg endelig fått et svar fra Centra ang. disse Jacob'c pølsene: de har det visst bare om sommeren! Jeje, da vet man det.

Da bærer det til Jacob's i dag, sal opp hestene! :hest:
:p

Smula 18-08-08 20:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nattfrue (Innlegg 515817)
Et alternativ til ketolysepølsene kan være Storfebratwurst fra Henriettes Smaksopplevelser. De har 0,1 gram karbohydrat per 100 gram. De er dyrere enn ketolysepølsene, dog, og bare 4 pølser per pakke - men veeeldig gode :) Bør finnes i Meny-butikker. Jeg har i alle fall kjøpt dem på Meny på Oslo City, og på Centra.

Signerer denne! :) Prøvde disse på fredag og de var veldig gode, om litt seige i skinnet. Kjøpte mine på Ultra.

Adriane 18-08-08 21:45

Kjøpte ketolysepølser På Jacobs i forrige uke, men det kommer jeg ikke til å gjøre mer. Billig var det ikke, og pølsen var veldig kompakt og nesten smakløs.

Lagde pølser selv i helgen, og tenkte jeg skulle lage en ny pølsetråd.

nattfrue 18-08-08 23:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Smula (Innlegg 518256)
Signerer denne! :) Prøvde disse på fredag og de var veldig gode, om litt seige i skinnet. Kjøpte mine på Ultra.

I dag fant jeg noen andre pølser fra samme leverandør - reinsdyrbratwurst. Veldig gode! 0,1 gram kh/100 gram, ikke melk og gluten i. Men rimelig dyrt - var vel 80 kroner for 4 pølser. Ikke at jeg synes det gjør så mye (og med den smaken og kvaliteten synes jeg det uansett var verdt det) - det holdt jo lenge med 2 til middag, men det er kanskje ikke det man velger hvis budsjettet er åletrangt.

LilleRosin 19-08-08 11:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nattfrue (Innlegg 515817)

Jeg fant dessverre ikke disse pølsene på min Meny butikk. :(

Smula 19-08-08 15:29

Sikker på at de ikke bare var utsolgt...?
Vet ikke hvilken Meny du var på da, men...

nattfrue 19-08-08 17:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin (Innlegg 518696)
Jeg fant dessverre ikke disse pølsene på min Meny butikk. :(

Du kan be dem om å ta dem inn hvis de ikke inngår i det vanlige utvalget deres. De fleste butikker er rimelig greie sånn :)

LilleRosin 19-08-08 22:27

Jeg kan høre med de om de har de, eller kan ta de inn jeg. :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.