![]() |
Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?
Jeg vil bare skyte inn litt i etterkant her jeg, ang. det tråden ble starta med.
Mine kilder skal ha det til at fettceller -som det meste andre av kroppens duppeditter, er under utvikling som barn. Og dersom man legger på seg over det normale som liten så får man fler antall fettceller -og disse vil jo da sitte der resten av livet. Derfor sliter mange som var overvektige som barn med å bli slanke som voksne. Legger man derimot på seg i voksen, ferdigutviklet alder blir bare de allerede eksisterende fettcellene større. Så antallet får man ikke minsket, men størrelsen på de kan man minske... Så det er jo ikke så rart at det blir vanskelig dersom det er mange av dem:rolleyes: |
Dolphy! Om dette stemmer, så forklarer det en del for meg i alle fall :o! Takk :)
|
Barndommen slår tilbake!:eek:
Uffamei!:nedfor: Tror ikke jeg kommer til å bli noen sylfide noen gang, nei!:p |
Det skal jeg :ja:. Sånn er det bare med den saken :D
|
Det med barndefedme= mange fettceller er så vidt jeg vet, gjeldende teori.
|
Jeg har vært rund siden tre-fire årsalderen, og direkte overvektig siden jeg var tolv, men med varierende vekt. Ikke enorm, men såpass stor at jeg ikke har gått ubemerket hen for å si det sånn :rulleøyne.
Derfor er det én ting som skremmer meg litt, jeg har ikke hatt noen problemer med å gå ned i vekt i utgangspunktet, men stopper opp, og blir der, leeeenge. Som tolvåring la jeg på meg godt over tretti kg på et halvt år, ble enormt stor, fikk strekkmerker og det hele, for så å rase ned til en mer moderat overvekt igjen. Dette har ingen skjønt noe av, og legene ville bare slanke meg. Det jeg lurer litt på nå da, ettersom jeg fortsatt var i vekst da dette skjedde, er om jeg kan ha produsert noe fryktelig med fettceller da dette underlige inntraff, og at jeg derfor nå har så problemer med å gå ned de siste kiloene :o *Tenke* |
Ikke tenke sånn da, røkvarslern...........
|
Å tenke er jo det beste jeg kan gjøre, å få viten om hva slags forutsetninger jeg har, og ta til meg kunnskap som gjør det lettere å forstå hvordan kroppen min fungerer og reagerer.
Heller det enn å være sinna på meg selv fordi jeg står stille på vekta lenge av gangen, ikke sant? |
Bare jeg som er i plagsomt humør
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56. |