Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   HJELP!? Glukose i bacon! Kan jeg ikke spise det da? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21247)

Iset 07-10-08 10:29

Sv: HJELP!? Glukose i bacon! Kan jeg ikke spise det da?

Hvis det ikke er for holdbarheten, hvorfor tilsettes det da? Jeg blir så irritert. Tror jeg må sende en mail og høre.

Runegutt 07-10-08 10:35

Smak. Er enklere å bruke salt+glucose for å få smak, oglangt billigere, enn å bruke krydder.

Kula 07-10-08 11:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 550691)
Smak. Er enklere å bruke salt+glucose for å få smak, oglangt billigere, enn å bruke krydder.

...og vekt. Jeg vet ikke hvor mange gram sukker som blir tilsatt pr kilo bacon, men kiloprisen for sukker er latterlig lav og kiloprisen for bacon er latterlig høy (i Norge).

Hvis man tilsetter f.eks. 20 g sukker til 1000 g kjøtt har man plutselig 1020 g kjøtt man kan selge. Samme teknikk som blir brukt i vanlig kjøttdeig. Den er tilsatt betydelige mengder vann.

Når vi først er i gang kan jo også syltetøy nevnes. I de verste typene er jo mer enn halvparten av vekten sukker. Bær er dyrt - sukker er billig.

-

Tulla 81 08-10-08 11:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 529847)
First Price sin bacon er ikke tilsatt noe som helst av sukker, og den er billig! :)

Jeg la inn denne på en annen tråd i dag...

Kjøpte bacon fra First Price fra KIWI her om dagen. Spiste en pakke over to dager før jeg fant ut at det var sukker i pakken.

Takk skal dere f**n meg ha First Price...
Står ikke i hvilke mengeder, men ute av ketose i alle fall... Grrrrrrrrrr.....

Photobscura 08-10-08 13:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81 (Innlegg 551289)
Jeg la inn denne på en annen tråd i dag...

Kjøpte bacon fra First Price fra KIWI her om dagen. Spiste en pakke over to dager før jeg fant ut at det var sukker i pakken.

Takk skal dere f**n meg ha First Price...
Står ikke i hvilke mengeder, men ute av ketose i alle fall... Grrrrrrrrrr.....

Hæ? Så nettopp på pakken min, og ikke noe sukker i den :(
Nå spiser jeg stort sett bare bacon på søndager (cowboyfrokost ;)), men jeg vil jo ikke ha sukker i kjøttet mitt :mad:

Anitra 08-10-08 14:02

Jeg sjekket Bjerke sin bacon, og den så lovlig ut. Ihvertfall utfra hav jeg kunne se.

Sari 08-10-08 15:09

Oj da.. Vi spiser Gilde sin Skogsbacon hver dag vi.. Har gjort det helt siden jeg og mannen begynte. Ser jo på pakken nå at det står glukose på ... Dette var kjedelig.

Men siden vi har spist det nesten hver dag, vært i kestose så lenge og gått ned maaange kilo - kan det være at det er ok allikevel? At vi tåler den ekstra mengden med karbo? :confused:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:54.