![]() |
Sv: HJELP!? Glukose i bacon! Kan jeg ikke spise det da?
Hvis det ikke er for holdbarheten, hvorfor tilsettes det da? Jeg blir så irritert. Tror jeg må sende en mail og høre.
|
Smak. Er enklere å bruke salt+glucose for å få smak, oglangt billigere, enn å bruke krydder.
|
Sitat:
Hvis man tilsetter f.eks. 20 g sukker til 1000 g kjøtt har man plutselig 1020 g kjøtt man kan selge. Samme teknikk som blir brukt i vanlig kjøttdeig. Den er tilsatt betydelige mengder vann. Når vi først er i gang kan jo også syltetøy nevnes. I de verste typene er jo mer enn halvparten av vekten sukker. Bær er dyrt - sukker er billig. - |
Sitat:
Kjøpte bacon fra First Price fra KIWI her om dagen. Spiste en pakke over to dager før jeg fant ut at det var sukker i pakken. Takk skal dere f**n meg ha First Price... Står ikke i hvilke mengeder, men ute av ketose i alle fall... Grrrrrrrrrr..... |
Sitat:
Nå spiser jeg stort sett bare bacon på søndager (cowboyfrokost ;)), men jeg vil jo ikke ha sukker i kjøttet mitt :mad: |
Jeg sjekket Bjerke sin bacon, og den så lovlig ut. Ihvertfall utfra hav jeg kunne se.
|
Oj da.. Vi spiser Gilde sin Skogsbacon hver dag vi.. Har gjort det helt siden jeg og mannen begynte. Ser jo på pakken nå at det står glukose på ... Dette var kjedelig.
Men siden vi har spist det nesten hver dag, vært i kestose så lenge og gått ned maaange kilo - kan det være at det er ok allikevel? At vi tåler den ekstra mengden med karbo? :confused: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:54. |