![]() |
Hvordan er melon sånn karbomessig sett? Og noen som har en smoothieoppskrift med melon? Tenker mest på honningmelon.. mamma elsker den, og jeg tenkte å lære henne å lage smooothies nå i julen
|
Jeg er frekk som få, og poster denne som marianne har skrevet i en annen tråd :p:o
Sitat:
|
Nå har jeg prøvd å knuse valnøtter med stavmixeren, og det går lett som en plett! Hadde oppi litt melk, så det ble en slags smørje.. Poster senere hvordan det går, tenkte å lage men smoothie av det, med jordbær bl.a.
|
Sitat:
Brukte rundt 20 gram valnøtter, 150 g jorbær, 3 små egg, 1 dl melk, 3-4 ss rapsolje og litt flytende natreen. |
mere "smutti"
tvillinggutta mine elsker mammas "smutti"...hehe (men de vil helst ha masse frukt i da)
Jeg laget en superenkel en nå, som ikke var så værst.. 2 egg 1/2 teskje fruktose lages til eggedosis før du har oppi: 1 ss rapsolje 1 youplait litt frosne bær eller en bit melon (ikke vannmelon) 4 isbiter 8 mandler Blir litt tjukk, men jeg spisern med skje... Skal se å få kjøpt med noe bra olje nu...hva anbefales da? Udo's eller cocosa?? Er soyaflak det samme som proteinpulver?? |
Sitat:
|
Lagde meg smoothie akkurat nå.. brukte
3 egg 1 dl fettredusert kokosmelk ( 1 gr karbo pr 100 sto det) liten skvett melk 3 ss kesam vanilje litt fruktose en neve mandler/valnøtter MMMMMM.. NAM NAM.. Turte ikke spise så mye av det.. For jeg er usikker på hva dere mener om sammensetningen.. og spiser dere smooties som mellommåltid eller som erstatning for et måltid. feks.kvelds?? |
En god en i dag og...
-Cultura naturell -isbiter -1 bit honningmelon en halv teskje vaniljeessens -2 egg litt fruktose til eggedosis. 5-6 mandler Ha i resten. Namme |
Sitat:
Den så veldig god ut! :ja: PS kansje det er litt mye med 3 ss kesam vanilje siden det er sukker i den, 1 liten ss har jeg hørt de andre som bruker den har tatt i... :) |
Sitat:
|
Sitat:
*note to self* :) |
Prøver iherdig å finne en smoothie som jeg kan like, og håper at noen kan se på denne og si om den er OK. Har tenkt å ta den etter trening i dag:
1 egg 1 scoop proteinpulver (25 ml, ca 20 gram protein) 50 gram frosne bringebær 1 ss vaniljekesam 1 ss olivenolje evt. en bit banan en neve mandler Jeg er en smoothiejomfru, og skal ut på min første kjøretur...spennende! |
ca 1 dl frossen bær
3-4 egg 4-5 ss olje litt natreen litt naturell youghurt(ca 5kh) eller vanlije (15kh) Kan også ha i fløte, nøtter evt også kostilskuddet man tar. Mett hele dagen :) |
Sitat:
|
Kansje du kan ha noe søtstoff i? :)'
|
Neida, den var søt nok i massevis, det var smaken av oljen som var så grusom. Proteinpulveret smakte ikke akkurat Stratos det heller, men det klarer jeg nok å venne meg til.
|
lurt å få seg en olje som ikke har smak, ja!
Smoothie med nøtter.. det har jeg ikke prøvd! Blir den ikke innmari grøtete? |
Sitat:
Jeg blir rimelig godt mett fra ca kl 9 når jeg spiser den til ca 13 tiden..:) (jeg har ikke youghurt i, men 3-4 egg og 4-5 ss olje og 120 g bær (omtrent en dl.:)) |
Øh... Albertine.... bruker du proteinpulver MED smak? :confused:
Mofe: jeg hadde walnøtter (ja, jeg fastholder på dobbelt v jeg:cool:) i, og det ble en bitter ikke særlig god bismak. - Min smak,- men smaken er som baken osv...;) |
Sitat:
|
Sitat:
Garantert ikke det beste kjøpet du har gjort nei..:D *ler godt* det var nok ikke oljen du reagerte på nei,- for DET der høres bare *grøss* ut...:) Dersom du skal ha shake me smak: velg noe noen andr eher inne er fornøyd med. Dersom du skal lage smoothie: Lag uten proteinpulver, med bare egg (=sorbet;)) Dersom du skal ha pulver til å ha i mat: Prøv det smakløse soyaproteinpulveret Torkil selger på siden sin..;) |
Men jeg liker ikke olivenolje, så jeg vet at den smaken bør jeg holde meg unna.
|
Hvilket merke bruker du da?
Jeg har funnet en som er skikkelig mild og god på smak.. Mens andre bare er vemmelige. |
Du kan jo tenke deg hvilket fantastisk utvalg vi har her oppe..... Må bare kjøpe det som er tilgjengelig, både når det gjelder pulver og oljer og andre ting. Når jeg blir stor og flytter tilbake til urbane strøk skal jeg kjøpe olje som er presset av tretten jomfruer og som dufter rosenblad.
|
Sitat:
|
Jeg skjønner at smoothie er en kunst jeg ikke har klart å utforske. Mitt forsøk for tiden er basert på proteinpulveret jeg kjøpte inn for en stund siden, og brukte til baking (ikke mitt mest geniale prosjekt). Det har litt banansmak, men det synes jeg ikke gjør noe når jeg blander det med frukt eller bær.
3 dl melk 3 ss soyaproteinpulver m banansmak en dæsj naturall youghurt en generøs håndfull frosne bringebær mix med stavmixer eller i hurtigmixer/blender Hittil har jeg brukt den som redning for alle de sultne menneskene som holder på å drepe hverandre rett før middag. Det virker beroligende på samtlige - et glass av denne, og det er mulig å lage mat på en vennlig og sivilisert måte. Timen etter at alle er hjemme fra jobb og skole, og før maten er på bordet kan lett bli litt - amper. Muskat |
Sitat:
|
Mofe, hva med denne til frokost???
2 egg 1 net carb 11 protein 2 ss olivenolje 0 net carb 0 protein 2 ts kanel 1 net carb 0 protein 60 g tine yoghurt 3 net carb 2 protein 100g bringebær 3,2 net carb 1 protein (endret ;)) 14 halve valnøtter 2 net carb 4 protein 1/2 porsj prot pulver 2 net carb 23 protein 41 gram proteiner, litt mye... bytt ut pulveret med et egg til, og 40 gram cottage cheese, så blir det 29 gram protein. legg til en ss peanøttsmør, og du får 36 gram protein. kcal pluss minus 1000 mellom 60 og 70 % fett på alle ;) testes på tirsdag :ja: |
hm.. litt mye karber på bringebærene dine, Aline? De har 3,2... :)
Og kanel oppi smoothie blir litt voldsomt for meg.. Og nøttene.. de tror jeg at jeg sløyfer, heller ha oppi mere olje? *fundere* |
Og PEANØTTSMØR i smoothie? Fysj! :eek:
|
nøtter og peanøttsmør er skikkelig jammy, blir ikke mye smak, men et lite hint ;)
og kanel er jo himmelsk i smoothies :ja: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27. |