Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Klagerett? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22554)

Kula 07-12-08 12:53

Sv: Klagerett?

".... demper den reduksjon av energiforbruk som ellers ses ved vektreduksjon."

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 589316)
Hva betyr så det?:confused:

Når du slanker deg ved hjelp av kaloriunderskudd fører det ofte/som regel til at energiforbruket ditt synker - rett og slett fordi du føler deg slapp.

Reductil demper den effekten. Det betyr at du føler deg ikke like slapp, og orker å holde et mer normalt aktivitetsnivå. Samme effekt kan du få ved å bruke f.eks. amfetamin. Ingen vil allikevel påstå at amfetamin påvirker forbrenningen din.

Jeg kan ikke forstå at noen blir provosert av at faktiske, saklige feil blir påpekt.

-

Kanonada 07-12-08 12:59

Kula:
Det er ikke slik at reductilen gjorde meg mer energisk som ved bruk av amfetamin(kan opplyse om at jeg snakker av erfaring,desverre). Jeg hadde SAMME aktivitetsnivå og samme matinntak som før og etter jeg startet med reductil og likevel er det kun ved bruk av reductil jeg greide å gå ned i vekt, da er det soleklart at noe har gjort at forbrenningen min for en gangs skyld ikke bremset vektnedgang som normalt skulle vise seg ved kaloriunderskudd.

Du er for bastant i det so er din mening her, det kan faktisk gå an å være ydmyk for at reductil faktisk kan fungere for noen.
Og om det viser seg at ikke ketolyse heller fungerer for meg så er det jo ingen tvil om at NOE bremser forbrenningen min på et eller annet plan??

Kanonada 07-12-08 13:04

Dessuten, presiserer enda en gang, jeg gikk aldri så mye i kaloriunderskudd at jeg følte meg slapp på noe tidspunkt. Det er vel en grunn til at folk gjennom tidene har hatt god effekt av lavkalori-diett for så å gradvis øke inntaket å så stabilisere? Grete Roede feks er jo denne typen "diett", da lærer man seg nye vaner som man kan leve med resten av livet, og det er vel ikke uten grunn at veldig mange har suksess på GR-kurs og også greier å holde vekt etter endt kurs?

Jeg syns det er bare tåpelig å skulle rakke ned på andre dietter. Mange syns dette fungerer,andre syns det er bedre å følge GR-prinsipper og begge kan fuke like bra, men alt fubker ikke for alle.

Kula 07-12-08 13:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanonada (Innlegg 589751)
Du er for bastant i det so er din mening her, det kan faktisk gå an å være ydmyk for at reductil faktisk kan fungere for noen.

Jeg vet godt at Reductil har effekt. Jeg jobbet for den prosjektgruppen i Statens Legemiddeltilsyn som for noen år siden godkjente dette legemiddelet for bruk i Norge, så jeg vet også hvorfor den har effekt.

-

Kanonada 07-12-08 15:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 589769)
Jeg vet godt at Reductil har effekt. Jeg jobbet for den prosjektgruppen i Statens Legemiddeltilsyn som for noen år siden godkjente dette legemiddelet for bruk i Norge, så jeg vet også hvorfor den har effekt.

-

Så da hevder du, med Statens legemiddeltilsyn i ryggen, at den biten der det står at reductil sørger for at kroppen ikke setter ned energiforbruket går kun på det at man ved å bruke reductil ikke rører seg mindre,slik man normalt ville gjort fordi man blir slapp av lavkalori-diett på det nivået som er anbefalt for sunn slaking? Og at det ikke har noe å gjøre med at enegiforbrenningen som forgår i prosessene inne i kroppen opprettholdes på normalt nivå til tross for lavere kaloriinntak enn kroppen bruker på sin basalforbrenning? Altså at kroppen da IKKE bruker noe mindre til basalforbrenning, men at det kun er de ytre faktorene som påvirkes? Feks at man ikke orker like mye som før og lavere intensitet på trening?

-Da skal jeg isåfall grave dypere i dette!

arkine 07-12-08 16:31

vel tilbke til første innlegg du som la på deg av lavkarbo

jeg er også av det slaget

jeg er av den typen som har ødelagt min forbrenning , har prøvd alt absolutt alt av slankekurer og sultekurer, ble til slutt funnet ut at jeg hadde insulinresistens ,,,,

begynte med eurodiet og kiloene rasa av for første gang,,,gikk ned 22 kilo på under 6 mnd,,, 9 kilo første mnd,,,og det tok litt lengre tid for jeg skjeiet litt ut etter vert

og desverre så funker ikke lavkarbo heller på meg ,,

men kan jo ikke gå på eurodiett resten av livet ,,,men vedlikeholdet til Fedon lindberg passer min kropp
så vi er alle forskjellige ingen har like kropper , det som funker for meg funker ikke alltid for andre ,,,husk det dere som påstår at en kur som virker for dere er den enste som virker for alle

og joda reductil hjelper deg til og holde forbrenningen ved like

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.