Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Har du en nydelig sjokoladekake å anbefale meg? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24020)

scartz 16-02-09 20:03

Sv: Har du en nydelig sjokoladekake å anbefale meg?

Smaker kaken veldig kaffi? For det liker jeg ikke.. latte og lignende går :p Og er det noen som har smakt lindberg kaka? Den likte jeg godt, lurte på om denne var noe lik lindberg sin..

sol-cellen 16-02-09 20:33

Jeg lagde Black Sunday i forrige uke med 150 gram Sukrin, og var kjempefornøyd med resultatet. Skikkelig konfektkake som smelter på tunga :p
Den smakte ikke mye kaffe..

maysa 16-02-09 20:45

er det 1 karb ca i 1 egg..da jeg sjekket så var det 0 karb på egg??
sjekket på diett.no jeg da

sol-cellen 16-02-09 20:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av maysa (Innlegg 654275)
er det 1 karb ca i 1 egg..da jeg sjekket så var det 0 karb på egg??
sjekket på diett.no jeg da

Et egg på 60 gram har 0,84 karbohydrater for å være helt nøyaktig, hvorav det meste er å finne i hvitten.

fjanni 16-02-09 21:22

jeg tror jeg hadde i 2 ss med natreen jeg. den ble jo supersøt med bare det. kan ikke forestille meg hvordan den er med 1 eller 2 dl med søtning. urk.

hege66 16-02-09 21:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Siss1 (Innlegg 654080)
Ja, nå har jeg også sjekka, 2 dl splenda er ca 18 gram, og det utgjør ca 18 karber som nevnt over.... Men det blir ikke så gæernt å da spise et par små stykker...;-))

I ketolyseboken står det at splenda er laget av sukker, men med en kjemisk prosess med klor. Dette fører til at stoffet ikke tas opp i kroppen, og derfor ikke gir kalorier.
Karbohydrater sa han ingenting om, men om ingenting tas opp, teller vel ikke karbohydratene heller?

smil! 16-02-09 22:13

lagde denne kaka i kveld.. og den ble slettes ikke verst.. men skal ikke ta så sterk kaffe neste gang. og ikke steke den så lenge som jeg gjorde nå! den ble litt for tørr, og det er vel ikke akkurat meningen! den fikk litt brent smak på toppen.. men satte den i kjøleskapet og håper den blir litt bedre til i morra..
men dette var første forsøk på kake!! så slettes ikke verst! hadde oppi noen dråper med vanilje essens også jeg...:)

Sesti 16-02-09 22:31

Et godt tips er de der sjokolade delice.... De er helt ufattelig gode!
Jeg og min kjære lagde dem i helga, hadde ikke sukkerfrisjokolade, så brukte 86 %. De er kjempelett å lage, og smaken er helt upåklagelig. Når man tar dem rett ut av ovnen smaker de i grunn varm sjokolademousse, men hvis de står kaldt over natta blir det som sjokoladetrøffel. Disse lager du i muffinsformer, fyller ca 1/3 av formene, og vi serverte dem til svigers med krem og friske bær på.. Det fikk selv svigermor til å innrømme at disse var bra, og hun er kresen:p

smil! 16-02-09 23:29

har du oppskriften på dem?

Sirius 17-02-09 00:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Schmoopy (Innlegg 653777)
Blir det ikke altfor mye karbo med en vanlig mørk sjokkolade?

Det ble 30 karber på kaka i dette tilfellet (lagde liten form). Brukte ca 1 dl sukrin forresten, funket fint. Kaka i er seg selv så mektig at det blir ikke så mye om gangen:p Men hvis du teller karber kan du jo bruke de sukkerfrie :)

jannekristin 23-09-09 18:25

Nå har jeg laget den til bursdagen min i morgen. Det er MIN kake, mens de andre får kose seg med sukker og hvetemel :D
Har bare pillet litt på den ettersom den skal være hel til besøket, men det jeg smakte var kjempegodt!!!!! Skikkelig sjokoladesmak, og jeg liker mørk sjokolade best :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.