![]() |
Sv: Diabetes 2-ketolysekur- kolesterol
Ja, vi startet samtidig rett etter nyttår. Det er en ny verden. Hun har mer energi enn hun har hatt på årevis! Hun tåler smerte mye bedre og kommer raskere til hektene når hun er sliten. Dessuten har humøret steget enormt. Det blir selvsagt også mye mindre belastning på kroppen når hun har gått ned 11-12 kg. Så vi har definitivt bestemt oss for at dette er et kosthold vi kommer til å fortsette med for all fremtid :)
|
Sitat:
|
Tusen takk :klem:
|
Kjenner meg veldig igjen i kona di ;) Har fibromyalgi og nå har jeg det enda verre enn før. Hvis jeg spiser hvetemel og sukker er jeg sengeliggende omtrent i smerter og helt tom psykisk. Etter TO dager på lavkarbo...går alt meget bedre. Så jeg burde ikke se på karbohydrater en gang! Etter en dag med karbohydrater er jeg dårlig. |
Og min fibromyalgi er desverre av den sorten som ikke merker noen som helst forskjell på hva jeg spiser/ ikke spiser! Mulig jeg kan skryte på meg litt mer energi på ketolyse/lavkarbo, men det straffer seg med mer smerter, så......
Uansett blir nok ikke kroppen min veldig lei seg om jeg går ned en 12-15kg minst, så jeg har ikke tenkt til å gi opp enda!:D |
Jeg har også liten tro på den offisielle kolesterolteorien.
Men jeg lurer på en ting. De som har Familiær Hyperkolesterolemi dør jo ofte av hjertesykdommer i ung alder. Hvorfor? Er det andre årsaker til at de er utsatt for hjertesykdommer, og det høye kolesterolet er kroppens forsøk på å fikse det? |
Sitat:
- |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
For det første så er det veldig usannsynlig at høyt kolesterol eller LDL er farlig for resten av befolkningen. Hvorfor skulle det da være det for de med FH? Statistikken som blir brukt på FH blir ofte presentert på svært suspekte måter så det lønner seg å gå inn i materialet for å vurdere risikoen og statistikken selv. Det er langt flere patologiske aspekter knyttet til FH enn bare høyt kolesterol eller høyt LDL (kanskje spesiellt faktorer knyttet til trombosedannelse og her kan godt Lp(a) spille inn). Så selv om mange (ikke alle) med FH dør tidligere av HKS (men ofte mindre av kreft) betyr ikke det at kolesterolet er årsaken. For å virkelig forstå FH og hvordan det kan øke risiko for HKS må man nok sette seg ned å lese en haug med fagstoff. FH kan til syvende og sist ikke brukes til å argumentere for årsak og effekt når det gjelder kolesterol og HKS. Man bør da heller ikke stole på noen som førsøker seg på dette. |
Sitat:
Kanskje du kan finne ut av dette.. Hvordan er det med kolesterol og netthinna?? |
Hei Adelaide !
Så kjedelig da, jeg skal til legen for sjekk til onsdagen og er spent. Jeg har dessverre ikke noe godt svar til deg, men jeg har et spørsmål som jeg håper kanskje du kan hjelpe meg med. Jeg begynte på Ketosekur for 3 uker siden, har diabetes type 2 som ikke har vært under kontroll, jeg har rett og slett hatt en periode der jeg har gitt helt opp. Veier masse men ville nå ta meg sammen og forsøke dette da mange jeg kjenner har lykkes. Men etter tre uker har jeg gått opp 1 kilo !!!!! Har prøvd å finne noe svar her inne men uten helle, det er så mange steder å lete, har du noe kjenneskap til dette. Har mest lyst til å gi meg og gi opp nok en gang, men kanskje er det normalt for oss med diabetes type 2 ? Blir veldig glad for å høre om dine erfaringer, leter etter en forklaring. Hilsen fra Leontina |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34. |