Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Ingen bedring av lavkarbo (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25245)

Chantelle 18-06-09 18:28

Sv: Ingen bedring av lavkarbo

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nannah (Innlegg 736088)
Om du ikke alt har gjort det så kom deg til lege å sjekk deg for insulinresistens etc.
Finnes hjelp å få om det er der problemet ligger.:)

Jeg har tatt fastende blodsukker-prøve. Den var normal(rundt 4-5 tror jeg) og da ville ikke legen gå videre med det. Har tatt mange blodprøver(allergi, vitaminer, stoffskifte osv), Gastroskpi etc... det eneste er lavt blodtrykk som han har klart å måle avvik på..og høyt gressallergi..

Bør jeg be om glukosetest mener du? burde ikke fastende prøven min ha vist noe avvik da?

Borealis 19-06-09 02:31

Insulinresistens måles ved en blodprøve som viser C-peptid nåvået i kroppen din.
Tror blodsukkernivået kan være innenfor normalområdet, men at man likevel kan være insulinresistente/for høy C-peptid.

Carisma 19-06-09 09:39

Og det er viktig at det er langtidsblodsukkeret som blir målt, ikke bare vanlig.

Chantelle 19-06-09 17:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 736307)
Og det er viktig at det er langtidsblodsukkeret som blir målt, ikke bare vanlig.

Hvordan måles langtidsblodsukker? ..legen sier at det vil normalt være avvik på den fastende prøven for at de andre skal slå ut...
Men du. Nå kom jeg på noe! jeg har en blodsukkermåler hjemme jeg...kan jeg bruke den litt da? har aldri brukt den...men det vil gi en pekepinn?

Carisma 19-06-09 19:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chantelle (Innlegg 736532)
Hvordan måles langtidsblodsukker? ..legen sier at det vil normalt være avvik på den fastende prøven for at de andre skal slå ut...
Men du. Nå kom jeg på noe! jeg har en blodsukkermåler hjemme jeg...kan jeg bruke den litt da? har aldri brukt den...men det vil gi en pekepinn?

Den måler ikke langtidsblodsukkeret, det må måles hos legen. De kan nå måle det også vd stikk i fingere. Det er det som heter hba1c.

Legen min tok fra meg bloksukkermålings-pennen, for han mente de resultatene den ga var så villedende at det var mer farlig enn til hjelp :rolleyes: Kun hba1c ca hvert halvår som gir rett informasjon i følge han.

Chantelle 19-06-09 22:02

hmm..målte idag..da følte jeg meg småør og trøtt. var en time etter mat. Den viste 5.8. Helt normalt tror jeg. Jeg mistenker intoleranse ovenfor noen matvarer(svinekjøtt, gelatin, kakao?, egg?)..
eller at jeg bare rett og slett har ligget for høyt på karboene. Mange her sier de får plager hvis de kommer noe over 20.. jeg har jo ligget på 30-40.. og det må sees i forhold til vekten også. For meg på 60 kg er det mye.

Så da er jeg i gang...med dag 3... under 15 karboer..

Chantelle 21-07-09 20:16

Fremdeles ikke noe effekt av lavkarbo. Nå har jeg prøvd ketosen en stund. Merker ikke noe forskjell jeg..

NY FILOSOFI:o

Nå har jeg bestil time til blodanalyse hos mikroskopist, og skal følge basisk diett, drikke basisk vann og ta basiske tilskudd. Jeg kommer ikke til å følge den slavisk(ønsker ikke bli vegetarianer) så jeg da tar det lengre tid med resultatene. Jeg ønsker en filosofi jeg kan leve med, og ikke på kur ..
Men er man syk så må man også være litt streng for å få resultatene.. nytter ikke med stadige utskeielser da:rolleyes:
Jeg får se hvor "flink" jeg klarer å følge opplegget...kommer vel til å justere litt underveis og gjøre den enklere.. det er viktig... at den er enkel og jeg kan tenke på noe annet enn det jeg spiser og på neste måltid. stress er ikke akkurat basisk det heller:p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.