![]() |
Sv: Svangerskapsdiabetes
Puuuh, da er det ikke diabetes men glukoseintoleranse.
Det visste vi jo :rolleyes:... 2-timersprøven viste 8,4 og fastende var lav. Men iallefall får jeg sånt apparat og så tester jeg og skal holde ting under 7. Sier legen. Jippi da blir det kanskje den fødselen jeg ønsker meg allikavel da! :heia: |
Åhh, så flott!:heia:
Håper virkelig du får det som du vil! :klem: Lykke til uansett! |
Sitat:
Ingen problemer å kostholdsregulere dette. Og ingen snakk om dette mer, viste bare dette skjemaet til jordmor og legen. Jeg fødte på Storken, og det var ikke et tema engang! Lykke til, håper du får en fin fødsel på Voss. Selv var jeg veldig fornøyd med Storken. Vi var der i 24 timer etter fødselen før vi dro hjem. Men så fikk jeg infeksjon pga rester av morkake i livmora, og lå på Barsel 1 i 4 dager. Alene i isolat med topp behandling. |
Ugg, det er jammen ikke enkelt å regulere dette selv!
Jeg sjekker med blodsukkermåleren min fastende om morgenen og 2 timer etter middag, pluss når jeg føler meg dritt. Før jeg går og legger meg :o...søvn hjelper... Er jo vant til fra vanlig blodsukkerregulering før at jeg ikke skal spise stivelse alene noen gang. Nå er det jo sånn at problemet er at jeg deler på insulinet mitt, og da går det for eksempel IKKE bra med chips. Jeg spiste en del av det i går og målte 9 før leggetid. I dag kjøpte jeg meg bacongull... I går morges spiste jeg EN liten nektarin på fastende hjerte og var BAM oppe over 8. Det er jo nesten så man blir ortorektiker... (jeg kan heller ikke få melkeprodukter...) Tror løsningen er å få babyen uuuuuut! |
|
Da er barnet født!
Hun kom den 30/9 og alt gikk fint. Skal spare mannfolka for fødselshistorier.... Tåler nå sukker uten å måtte sove, deilig med juice igjen! Det merkelige i blodsukkermålingene mine nå er at de liksom er reversert. Jeg har høyere morgenmålinger (5,2-5,8) enn to timer etter måltid-målinger (4,2-4,6). Hva betyr det mon tro? Bør jeg fremdeles passe maten som tidligere? Har hatt en måling over 7, det var etter et svært karborikt måltid og mye juice, og før 2 timer. |
Gratulerer så masse med en liten jente!:klem::love:
Vet du, mine målinger er også ofte høyest om morningen! Moren til en jente med dia1 fortalte meg at fastende blodsukker ikke var helt til å stole på alltid fordi kroppen gjorde mye rart om natten! Sånn ala proteiner til glukose- greier! Jeg syns du skal følge med en stund og ta det opp med legen din om du fortsatt syns du får "rare" målinger! Igjen, gratulerer så masse!:suss::hearts: |
Gratulerer - håper alt står bra til med dere! Kos deg :klem:
|
Vel, det tappes nok sukker fra kroppen i løpet av natten her i huset :D
Frøken dings spiser vel to-tre-fire ganger fra kvelds til frokost. Og hun tar godt for seg! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01. |