Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Nyheter / media (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=72)
-   -   Forsida på VG i dag (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27450)

StoreLilleMeg 17-08-09 13:58

Sv: Forsida på VG i dag

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 755473)
:lol:

Går det ikke an å legg inn kommentarer til inleggene på VG-siden?

Hehe....tror du de tørr å la leserne gjøre dèt???
:)

Nicpins 17-08-09 14:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 755390)
Kanskje de har spist for mye "fett" som i hamburgerbrød og pommes frittes? :lol:

Jepp. Jeg stemmer for hjernedøde. HJERNEN TRENGER GLUKOSE, må vite... :rolleyes:
Og fett er livsfarlig. Og du kan få kreft av å spise kjøttpålegg. Og det er ikke bra å drikke vann. Og dessuten får du beinskjørhet hvis du ikke drikker melk. Og høyt kolesterol av å spise egg. Og du kan dø av å spise som Atkins.

Og på julaften kommer det en snill mann med skjegg og røde klær, med gaver til alle som har vært flinke til å spise magert.

:D

Iset 17-08-09 14:47

:lol:

Kitt 17-08-09 15:15

Og jeg må være tidenes vææææærste mamma.:eek:
Min datter spiste 2 ostesmørbrød med tynne brødskiver, ordentlig smør, skinke og mye ost til frokost og for å riktig være slem fikk hun etter eget ønske 2 brødskiver med skinke:eek: i matpakken!:eek:

Skulle nok heller gitt henne Honnicorn til frokost og sendt med henne loff med Nugatti i matpakken!;)

Photobscura 17-08-09 15:18

Kitt, da! Det er jo masse fett i nugattien :lol:

Nicpins 17-08-09 15:30

Fysj skamme seg, Kitt! Stakkars barn som må oppleve slik vanskjøtsel! :lol:

Kitt 17-08-09 15:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nicpins (Innlegg 755539)
Fysj skamme seg, Kitt! Stakkars barn som må oppleve slik vanskjøtsel! :lol:

Jeg vet, jeg vet! Skammer meg dypt og inderlig!:o:o:o

Nope!:lol:

Nicpins 17-08-09 15:33

Hæhæ-hæææ! Æ Kvæles! :D

Solskinn 17-08-09 18:39

http://www.overgangsalderen.net/foru.../griner111.gif

Ramah 18-08-09 07:57

Hei, jeg var også i sjokk når jeg så forsiden på lørdag. Det er tydelig at Sponheim har lest sin Skaldemann. Det er helt utrolig at VG av alle velger å trykke dette, og til og med på en lørdag! Tipper slankeklubben til VG satt og rev seg i håret hele helgen.

Det er veldig bra at Sponheim har en lege med på laget. Det gjør hele artikkelen "troverdig" i stedet for at det bare er en politiker fra bygda.

Uansett om de har mange andre rare artikler i ettertid, så har de faktisk hatt tidenes reklamekampanje for lavkarbo på forsiden på en lørdag. Jeg tar av meg hatten, og håper dette er enda et tegn på at flere der ute får opp øynene for det vi har har skjønt en stund allerede.

Carisma 18-08-09 09:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ramah (Innlegg 756013)
i stedet for at det bare er en politiker fra bygda.

For folk som bor på bygda tror jeg det kan ha minst like mye å si som hva alle disse "rare byfolkene" driver med :D

StoreLilleMeg 18-08-09 12:22

Var inne på se&hør.no i går og tittet.
Der var det en artikkel som het : "slik får du Cindy Crawford's kropp".
Hun sier at hun passer seg for koffein, alkohol og sukker.
Og at hun passer på hvor mye karbohydrater hun får i seg :)

Veggpryd 25-08-09 13:34

Dette er fantastisk flott av Sponheim - og han fortjener en gratulasjon og en hilsen fra andre lavkarbere på bloggen sin! :heia:

http://liberal.no/2009/08/proteinbro.../#comment-1750

Nille 25-08-09 14:16

Done !! :D

Anitra 25-08-09 14:57

Done! Mens jeg spiste ost og skinke :)

Ivory 25-08-09 18:35

Sponheim har nå fått en gratulasjon fra meg også :D

Nicpins 25-08-09 19:26

Oooog meg... :D

Fnutte 05-09-09 09:30

Ikke alle er like glade over Sponheims utspill. Her er en blogg fra en idiot som mener Sponeheim ikke vet hva han snakker om og ikke har rett til å uttale seg om ernæring:

http://bedreviteren.blogg.no/1250423...en_bidrar.html

Han burde bombarderes med kritiske tilbakemeldinger den stakkars uvitende mannen :rolleyes:

Iset 05-09-09 09:37

Bedreviteren ja, han elsker vi her inne. :knegg:

Carisma 05-09-09 09:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fnutte (Innlegg 764972)
Ikke alle er like glade over Sponheims utspill. Her er en blogg fra en idiot som mener Sponeheim ikke vet hva han snakker om og ikke har rett til å uttale seg om ernæring:

http://bedreviteren.blogg.no/1250423...en_bidrar.html

Han burde bombarderes med kritiske tilbakemeldinger den stakkars uvitende mannen :rolleyes:

Har du lest kommentarene? (må klikke på link under artikkelen for å få de opp). De folka må være de mest sneversynte jeg har sett på lang, lang tid. Blir bare trist.

SusieBlues 05-09-09 09:49

Jeg leste den bloggen nå og er selvfølgelig uenig med han i hva som er sunt.
MEN: jeg er forsåvidt enig i at kostholdsråd ikke bør komme fra politikere som nettopp har gått ned i vekt. Jeg synes liksom det er greit med Sponheim for han er jeg jo enig i og jeg er glad for at lavkarbo for presseomtale. Men hvis Brustad eller pølse-Hansen eller Erna går ut og ber folk spise mindre fett og bevege seg mer, så blir jeg frustrert..

Poenget mitt er at kostholdsråd som kommer fra politikere i en valgkamp ikke blir tatt like seriøst som hvis det er basert på forskningsrapporter og understøttet av "nøytrale". Noe som ikke vil skje på lenge, siden staten synes lavkarbo er skummelt og pressen omtaler det som sjokkdiett.

Carisma 05-09-09 09:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av SusieBlues (Innlegg 764980)
staten synes lavkarbo er skummelt .

Nå har jo til og med de inrømmet at det kan være en løsning for overvektige, og der var jo Sponheim en døråpner.

Noen burde definitivt linke til denne onsdagens dagsrevy på den siden.

Photobscura 05-09-09 09:59

For en dust. Jeg ga han en mild øreflagring. Selvfølgelig så postet jeg det før jeg leste igjennom det, så det ble noen skjønnhetsfeil, he he. Er litt for bortskjemt med endreknappen her på forumet :p

Carisma 05-09-09 10:04

Trodde det var bare meg som hadde dyslektisk tastatur og måtte bruke endre-knappen hyppig jeg :D

Photobscura 05-09-09 10:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 764995)
Trodde det var bare meg som hadde dyslektisk tastatur og måtte bruke endre-knappen hyppig jeg :D

Haha, jeg kan vel ikke skylde på tastaturet, jeg har bare en greie med at jeg aldri leser gjennom noe før jeg poster det :rolleyes:
Det ender ofte med at jeg blir quota på noe mens jeg redigerer, og da blir slurvet mitt der for all evig tid :p

Paris 05-09-09 21:46

Syns det er kjempekult at Sponheim endelig har skjønt det! Vet ikke om dere husker når han gikk hardt ut mot Fedon Lindberg som kritiserte brødskiva med brunost? Fedon sa at man kunne likegodt ta seg en sjokolade - og da ble det ramaskrik. Sponheim gikk ut og forsvarte den norske spesialiteten...

Nå har han endelig skjønt at det var en dum kommentar:D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.