Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27829)

linki 04-09-09 22:02

Sv: 30+ kg -en liten gruppe? sin skravletråd

bør ein gå på kosttilskudd når ein eter lavkarbo,og eventuelt hvilke kosttilskudd??

vaskeklut 04-09-09 22:53

Tusen takk for støtte, folkens! Det hjalp masse :)

Jeg har forresten lagd oopsie-rolls! Skal de bli myke og fluffy, eller er det meninga at de skal bli litt.. sprø? mine ble myke. Er det bare jeg som syns at man må spise uhorvelig mange for å bli mett? :forvirret

Jeg ønsker det skal knaaase litt, og gjerne være litt mat i det.. Hm. Jeg har lastet ned den der lavkarbo-oppskriftsboka som ligger ute på forumet. er det noen som har tips til hvilke av lappene osv som metter litt? evt kjeks/knekkebrød elns som funker? :)

malleleo 04-09-09 23:19

jeg lager lapper, bruker den oppskriften med egg, CC, og ost, så har jeg i linfrø litt soyamel, bakepulver, og fiberhusk. steker dem ganske lenge. ikke smak av egg og mye mat i dem. bruker å ha kremost eller salami på dem jeg da:p Såå godt og ikke spise bare egg og bacon hver morgen.. går foresten an å ha bacon i røra og,, men blir lei av bacon og:rolleyes:

vaskeklut 04-09-09 23:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av malleleo (Innlegg 764867)
jeg lager lapper, bruker den oppskriften med egg, CC, og ost, så har jeg i linfrø litt soyamel, bakepulver, og fiberhusk. steker dem ganske lenge. ikke smak av egg og mye mat i dem. bruker å ha kremost eller salami på dem jeg da:p Såå godt og ikke spise bare egg og bacon hver morgen.. går foresten an å ha bacon i røra og,, men blir lei av bacon og:rolleyes:

hm! den høres god ut ja. jeg begynner å bli ganske lei egg sjøl :P men, den fiberhusken.. er den nødvendig, eller kan den erstattes med noe? jeg har lite med penger for tiden, så jeg har ikke råd til å kjøpe! hverken fiberhusk eller sånn ketolysebakemiks-greie.. soyamel har jeg da :D

er det forresten vanlig å bli helt sykt tørst når man spiser lavkarbo? og kvalme+slapphet? skulle egentlig sitte lenge på skolen og jobbe i dag, men måtte bare gå hjem rett etter forelesninga, fordi jeg var så elendig :wacko:

malleleo 04-09-09 23:41

fiberhusken har jeg i fordi jeg ble så hard i magen:o trenger den ikke... linfrøene synes jeg er viktig for de gir tyggemotstand.. jeg hiver egentlig i d som er lovlig jeg, som jeg ville hatt i et brød, hadde jeg hatt soyaprotein(tror det er det) har jeg putta i det og;)

første 10 dagene var jeg sykt tørst hadde såre lepper, og holdt på å besvime et par ganger:eek: fordi jeg glemte å spise da jeg ikke ble sulten... og hodepinen var helt forferdelig, men nå er jeg på dag 17 og er helt fin igjen, jeg glemmer av og til å drikke osm jeg skal da, men de værste bivirkningene har gitt seg!:)

arnakristin 04-09-09 23:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 764870)
hm! den høres god ut ja. jeg begynner å bli ganske lei egg sjøl :P men, den fiberhusken.. er den nødvendig, eller kan den erstattes med noe? jeg har lite med penger for tiden, så jeg har ikke råd til å kjøpe! hverken fiberhusk eller sånn ketolysebakemiks-greie.. soyamel har jeg da :D

Fiberhusk brukes som bindemiddel og det fås kjøpt i velassorterte matbutikker sjekk i hylla for glutenfrie varer, her i Norge koster en 100 g pose fra kr 47,-. Regner med at røra blir litt vel tynn uten. Dersom du har JBK så kan du sikkert bruke det istedenfor fiberhusk. Husk at soyamel har mye kh det er soyaprotein man bør bruke.

PrøveKanin 04-09-09 23:55

Da var jeg ned 10 kg :)

Har gått 26 dager på lavkarbo nå, men slankinga tok først virkelig fart da jeg kutta ut cola light og ost... (visste egentlig at jeg ikke tålte ost men spiste likevell..)

malleleo 05-09-09 00:11

ja, jeg bruker litt johannesbrødkjernemel og.. og kanskje d heter soyaprotein mel da? er 3 kbh per 100 gr.:confused:

Lurer* 05-09-09 08:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin (Innlegg 764888)

Har gått 26 dager på lavkarbo nå, men slankinga tok først virkelig fart da jeg kutta ut cola light og ost... (visste egentlig at jeg ikke tålte ost men spiste likevell..)

Wow!:heia::spent::heia::spent:Flink du har vært!

grotingeling 05-09-09 10:57

Sitat:

Gratulere med fantastisk resultat :heia:

vaskeklut 05-09-09 12:50

Gratulerer, prøvekanin! :D Supert resultat du har fått, må jeg si! *imponert*

Ellers: Hvordan merker man det om man får i seg for lite fett? Jeg liker å tro jeg får i meg nok, men det gjør jeg helt sikkert ikke:rolleyes:

PrøveKanin 05-09-09 18:22

Tusen takk ! :)

Carisma 05-09-09 19:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 765080)
Ellers: Hvordan merker man det om man får i seg for lite fett? Jeg liker å tro jeg får i meg nok, men det gjør jeg helt sikkert ikke:rolleyes:

Slapp, svimmel, melkesyre i musklene av "ingenting", manglende vektnedgang...

linki 06-09-09 09:22

Sitat:

sååå bra då!!:D trener du og eller??

linki 06-09-09 09:26

Sitat:

kordan ser ein dagsmeny ut for deg då? eg slite litt med frokost og lunsj...vet lissom ikkje ka eg skal spise!

Carisma 06-09-09 10:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av linki (Innlegg 765444)
frokost og lunsj...vet lissom ikkje ka eg skal spise!

Frokost: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2494
Lunsj: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2495

vaskeklut 06-09-09 11:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 765272)
Slapp, svimmel, melkesyre i musklene av "ingenting", manglende vektnedgang...

I see.. Går det i hele tatt an å få i seg for mye fett? Eller skal det være snakk om abnormale mengder da?

Fuffe 06-09-09 12:15

Heisann. Jeg vil gjerne være med på tråden deres :)
Så flink du har vært PrøveKanin :D

Jabba 06-09-09 12:20

Får du i deg for mye fett kommer det ut igjen på den normale måten - sammen med avføringen. Du får en slags fettdiare......

grotingeling 06-09-09 12:37

God formiddag http://www.clicksmilies.com/auswahl/natur008.gif
Denne helgen har utviklet seg til å bli en skikkelig sprekk, så noe englebarn kan jeg vel ikke påberope meg å være. Ble dessverre kjøpt inn sjokolade og potetgull ifbm besøk i gå, og tilslutt greide jeg ikke motså fristelsen. Har nok spist 1/2 pose potetgull og en mellomstor sjokolade tenker jeg, og siden jeg i tillegg ikke spiste mine vanlige ED-måltider i gå så anser jeg dette for min store sprekk så langt. Effekten av sprekken kom i form av urolig mage, slapp og trøtt selv etter 8-9 timers søvn og et enormt søtsug - vekten har jeg ikke en gang sjekket...... Ikke akkurat noe å hige etter nei :nei:

Men nå har jeg kastet alle rester, og vurderer seriøst en uke i fase 1 - vi får se. Tar dette helt med ro og uten panikk, for her er det bare å komme seg tilbake på rett spor http://www.buddy-icons.info/img/smile/1671.gif

malleleo 06-09-09 12:56

jeg og skeide ut med en hav kongen av danmark dropspose(lavkarbo):mad:
og spiste litt for mye karbo i går, så sticksn sank i utslag:rolleyes:
egg og bacon og masse vann i dag!

celeste 06-09-09 14:35

Heihei :) Slenger meg med her jeg også :) Alle hatt en fin helg?

celeste 06-09-09 14:37

Og forresten.. middagstips tas i mot med takk! :) Står i mellom ostelasagne, pizza eller kyllingfilet med ett eller annet.. Får ikke bestemt meg :confused:

PrøveKanin 06-09-09 16:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av linki (Innlegg 765444)
kordan ser ein dagsmeny ut for deg då? eg slite litt med frokost og lunsj...vet lissom ikkje ka eg skal spise!

hei

Nei trener ikke, men har fått en snodig lyst til å gå en lang tur så det har jeg gjort nesten hver dag siste uka.

Må legge til at jeg dessverre hadde en utskeielse igår (en øl, chillinøtter, 2 pepsi max og kebab )

En dagsmeny for meg har siste uka vært kyllingvinger for 100 kr per dag og vann :P

Men liker også fisk og koteletter / biff osv

Dessverre tåler jeg dårlig ost / Rømme / Fløte og den slags ting

vaskeklut 06-09-09 19:39

Ååååh.. I dag er en dårlig dag, altså.. Lagde lavkarbopizza, men den smakte guff, fordi jeg hadde for lite krydder i deigen.. Og så har jeg gått opp 1,5 kilo!! :hylgrine: Jeg skal ha mensen om ei ukes tid, kanskje det har noe med det å gjøre.. men.. ååh. jeg som trodde jeg var så flink nå:(

Lurer* 06-09-09 20:29

:klem: vaskeklut! Det er nok mensen som gjør utslaget, jeg var "heldig" å startet på mens dagen, men jeg gruer meg til jeg ser vekte går oppover igjen:(

Men jeg må bare skryte over meg selv, jeg er bare SÅ stolt:cool: Var i 60årslag til pappa og kona i dag. Har ikke fortalt at jeg går på lavkarbo enda.....så var litt spent på hvordan det skulle gå i dag, men jeg veide meg FØR jeg dro og det gjorde at jeg fikk jern-kraft:)

Men så serverte så grei mat. Luns rundstykker og kaffe. Dette var stående bufe, så jeg hentet meg kaffe og fant frem lavkarbo lappene fra veska:)Til middag var det 3 retter. Forrett var parnesan, med spekeskine, salat og asspargis:nam: så var det kokt laks med poteter, agurk og saus. Heldigvis hadde jeg snuppa på fanget så hun gommet i seg potetene mine:D. Og til dessert var det jordbær i fløte, de ordnet snuppelure alt av. Og når kaffen ble servert så ble det kun kaffe på meg, klarte å ikke smake på marsipankaka! Jeg gleder meg til å veie meg i morgen, håper denne dagen gjorde utslag:)

Lurer* 06-09-09 20:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fuffe (Innlegg 765521)
Heisann. Jeg vil gjerne være med på tråden deres :)
Så flink du har vært PrøveKanin :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av celeste (Innlegg 765593)
Heihei :) Slenger meg med her jeg også :) Alle hatt en fin helg?

Så koslig med nye fjes:)

Lurer* 06-09-09 20:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 765700)
Ååååh.. I dag er en dårlig dag, altså.. Lagde lavkarbopizza, men den smakte guff, fordi jeg hadde for lite krydder i deigen.. Og så har jeg gått opp 1,5 kilo!! :hylgrine: Jeg skal ha mensen om ei ukes tid, kanskje det har noe med det å gjøre.. men.. ååh. jeg som trodde jeg var så flink nå:(

Jeg prøvde denne i går, og den ble bare helt knall! Denne skal bli et fast innslag i helgene!

celeste 06-09-09 20:44

Nettopp trena jeg nå. Skulle vel helst ha spist noe, men finnes ikke sulten. Lurer på om jeg skal prøve meg på litt agurk og dipp :D Oi.. jeg skulle jo bake brød eller noe i kveld og jeg :rolleyes::rolleyes:

Lurer* 06-09-09 20:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av celeste (Innlegg 765731)
Nettopp trena jeg nå. Skulle vel helst ha spist noe, men finnes ikke sulten. Lurer på om jeg skal prøve meg på litt agurk og dipp :D Oi.. jeg skulle jo bake brød eller noe i kveld og jeg :rolleyes::rolleyes:

Tihi, jeg skulle ha lagt oopsie i kveld, men har utsatt det til i mrogen. Kommer meg ikke opp av sofan:)

Flink du har vært med trening!

celeste 06-09-09 21:07

Takktakk :D
Skulle gjerne ha utsatt det jeg også, men MÅ ha noe til lunsj på jobb i morra. Starter klokka 8 og vet ikke om jeg gidder å styre med å bake før jobb igjen. Hadde vært så greit å hatt det ferdig i kveld. Nettopp ferdig med agurken nå da (namnam) så skal se om jeg klarer å dra rævva opp av stolen og tilbake på kjøkkenet igjen :D:D hehe

LinnKristell 06-09-09 21:08

Hei, måtte jo bare skrive her:) "Fint" å se at jeg ikke er alene med 30 + overvekt, selv om jeg vil tro at vi alle ville vært uten:) Jeg har akkurat begynt på ketolyse og har gått ned 4 kg på en uke:) Håper alle har det bra og står på!

celeste 06-09-09 21:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LinnKristell (Innlegg 765747)
Hei, måtte jo bare skrive her:) "Fint" å se at jeg ikke er alene med 30 + overvekt, selv om jeg vil tro at vi alle ville vært uten:) Jeg har akkurat begynt på ketolyse og har gått ned 4 kg på en uke:) Håper alle har det bra og står på!

Så flink du er :D Nei, du er nok langt fra alene, selv om de som er her godt kunne tenkt seg å ikke vært her :p:p

Lurer* 06-09-09 21:17

Tihi, nei LinnKristell, du er nok ikke aleine. Men jeg er helt enig med deg at det er godt å vire at man ikke er aleine!

Hvilken brød oppskrift bruker du celeste?

celeste 06-09-09 21:19

En jeg har fått av ei som driver med akupunktur. ("vanlig" brød ja)
Men tenkte å prøve meg på ziggylapper/polarbrød igjen. Eller.. uff.. jeg veit ikke jeg.. Noen tips?

angelinajolie 06-09-09 21:26

Hei:)
Har akkurat begynt på ketogen dietten. Har prøvd så masse forskjellig. så dette blir spennendes:) Skal ned 30 kilo. Lurer på hvordan du får den streken med hvor mye du har gått ned etterhvert?

Lurer* 06-09-09 21:29

Jeg fikk et brød av en på jobbe, hun hadde kjøpt en brødmix, den smakte veldig godt. Så nå skal jeg bare finne ut hvor hun har kjøpt denne miksen, så skal jeg kjøpe slike tenkte jeg. Ellers så har jeg lagd lavkarbo lapper som jeg bruker til frokost (lunsjen min er alltid en salat da vi har en flott kantine på jobben). Eneste ulempen med den lappeoppskriften jeg har er at den bør stekes i lappetakke for å få den fine runde formen. Men dersom ikke det er viktig, kan man lage "halvsirkler" i stekepannen.

celeste 06-09-09 21:48

Disse lappene må prøves neste gang :D
Nettopp laga en porsjon polarbrød, men de blir da så flate? Første gangen jeg laga de ble de så luftige og fine. Andre gangen ble de bare tynne og ekle. Nå prøvde jeg å gjøre slik som første gangen, men ingen hell. Noen tips?

Nå kommer forresten sambo snart hjem :D:D

PrøveKanin 07-09-09 09:54

Hei

Etter utskeilsen på lørdag (chillinøtter, 1 øl, 2 pepsi max og en stor kebab)
har jeg ligget syk med feber og oppkast i 2 dager... Har kjøpt inn kiwi, appelsin og andre ting som gir umiddelbar psykisk bedring ihvertfall :)

Noen som har noen gode råd her ?

mokki 07-09-09 14:33

Hei. Uff. livet mitt består ikke av lavkarbo nå. Jeg hangler avsted med magevondt og tannsmerter. Så kommer sterkere tilbake når ting roer seg..

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.