![]() |
Sv: South Beachernes middagstips!
Fiske suppe / gryte.
1 boks creme fraich tilsett 2 dl vann 1/2 fiskebuljongterning ( inneholder litt sukker men ikke mye) kok opp dette og tilsett småkuttet salma laks ( jeg kjøper den minste vakumpakket) en bunt vårløk 1 boks krepsehaler 3 tomater ( fjern skinnet og del i småbiter) Blant vårløk , tomat og kreps oppi sausen når laksen er ferdig trukket. Smak til med sitronpepper og annet krydder etter ønske. Kan serveres med fullkornsris hvis ønskelig.:D |
tenkte å dele oppskriften på Kyllingkjøttpudding som jeg har testet meg frem til nå i Fase 2
700 gram kyllingkjøttdeig 2 medium egg En god håndfull revet parmesan En litt mindre håndfull soltørkede tomater i olje, avrent og hakket i hurtighakke 2 rugbrødskiver, hakket i hurtighakke og tørket i ovn ca 20 minutter 1 ss tomatpuré Blandes godt og formes til 6 små puddinger, ca 2 cm tykke 1 ss olje fra de soltørkede tomatene 2 ss eplecidereddik 2 ss vann 1 ss tomatpuré Blandes sammen og pensles over puddingene Stekes i ovn, 200 grader, ca 18 minutter, eller til gjennomstekt -denne er kan hende ikke helt hverdagskost for de som lever som strengest, men den fungerer veldig bra hos oss, og jeg opprettholder vektnedgangen :) |
Laks med fetaost
1 laksefilet 50 gr fetaost 1 yoghurt krydder skall av revet sitron Legg laksefileten i en smurt ildfastform , mos fetaosten og bland i yoghurt og krydder. Legg dette over laksefileten(e) og ha revet sitronskall over ( dette gir en frisk smak men pass på at det ikke blir for mye for da blir den fort litt for syrlig) Stekes i 15 min på 225 grader. Serveres med tomatsalat og oliven. |
I dag laget jeg en veldi enkel og god , og ekstemt rask middag.
kokte 1,5 dl fløte sammen med 5 -6 ss revet parmasan. parmasanen jevner fløten og blir litt tykkere. kutt opp 2 hjertesalater stek chorizo pølse i små biter. Bland alt sammen i en stor bolle og server lunken. Godt og raskt før en deilig sykkeltur :-) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58. |